Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afslaan motor 142 B20A uit 75.
#1
De laatste dagen slaat mijn motor regelmatig af. Zowel op benzine als op gas. Stationair loopt hij niet lekker. Af en toe heeft de motor een dip in het toerental en dan slaat hij af. Hoger zetten van stationair heeft niet mogen baten. Iemand tips? Kan dit aan de carburateur liggen.

Ik zou er graag naar laten kijken door iemand met de nodige kennis van zaken hobby matig of bij een garage. Misschien dat iemand een goed en niet te duur adresje heeft in de buurt van Amsterdam of zelf zou willen helpen?
Antwoord
#2
ALs het op beide brandstoffen pruttelt wijst dat meest ri. de ontsteking of hardwarematige problemen (kleppen, nokken, o.i.d.).

Omdat ik zelden twijfel aan hardware zou ik beginnen bij de ontsteking. De ontsteking werkt op contactpuntjes, die slijten (verder een prima systeem m.i.). Zoals deze: http://www.vwcox.com/webshop/index.php?_...ductId=130

Haal de verdelerkap eraf, verdraai de motor tot de puntjes max. openstaan en meet de speling ertussen (0.4 mm) en bekijk het opppervlak (geen putten).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Ik had hetzelfde, bij mij bleek het de zekering van (brandstof)relais te zijn.
Zekering leek op eerste gezicht goed; maar beetje corrosie gaf te weinig/geen stroom aan relais en sloeg dus af.
245 DL 1979 400k, Amazon 121S 1967

RIPP; Rest in peace and piece(s): 244dl
Antwoord
#4
Volgens mij is http://www.garagevanwest.nl/ wel een prima adresje.
Heb er zelf nooit iets laten doen, maar ken Pepe uit m'n tijd bij Nordicar, zeer geschikt iemand.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#5
Veel dank voor de reacties. De ontsteking is in orde. Ik wil in die zekering wel proberen. Waar zit die brandstof zekering?
Antwoord
#6
Alleen de LPG heeft een zekering, hangt ergens zwevend in de + draad vanaf de accu. Dan zou de motor op benzine nog steeds prima lopen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Als je een carburateurmotor hebt zit er geen brandstofrelais zekering in.
Antwoord
#8
oke dank daarvoor dan hoe ik niet te kijken. Ik heb namelijk wel een carburateurmoter....
Antwoord
#9
Hoe zeker weet je dat de ontsteking in orde is?
Zit de grondplaat (voor de vervroeger) niet vast bijvoorbeeld?
Als die soms klemt en weer losschiet zou je zo'n dip kunnen krijgen.
Al denk ik ook dat het wel kan komen door andere ontstekings delen (met name contactpunten zoals genoemd).
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#10
brandstofpomp nog de goede opbrengst? De mijne werd onlangs langzaam minder, en kon ik dus streeds minder hard rijden. Vlotternaald blijft hangen? zuiger in de carb blijft steken?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vlotte motor voor 144 lukastp 34 39.513 14 February 2016, 01:19
Laatste bericht: Jambon
  B20a draait slecht Niels240 16 20.071 6 January 2016, 23:55
Laatste bericht: Marc1970
  Startproblemen nadat de motor warm is gedraaid Margot144 10 13.499 8 May 2015, 16:16
Laatste bericht: Margot144
  Moderne motor in Volvo 144 fvz144 2 6.386 11 March 2015, 21:26
Laatste bericht: Amazon 16v
  145 met B20 motor, neemt veel olie op "overrun" ? -wj- 16 31.005 6 July 2014, 23:52
Laatste bericht: Dopski
  andere motor geplaatst, gek probleem met koppeling? -wj- 9 5.774 23 April 2013, 11:56
Laatste bericht: -wj-
  storing motor? patrick2wd 8 5.955 9 January 2012, 12:14
Laatste bericht: ton76
  aannamemoment volvo 142 B20a uit 75 volvo142 7 4.854 12 September 2011, 22:42
Laatste bericht: Marc1970
  Zeer slechte koude start 144 B20A Bandbox 8 6.220 7 May 2011, 09:47
Laatste bericht: Jambon
  Motor automaat overzetten naar schakel, complicaties? leerling142 12 9.159 18 April 2010, 00:10
Laatste bericht: leerling142

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)