Berichten: 48
Topics: 19
Lid sinds: May 2011
De laatste dagen slaat mijn motor regelmatig af. Zowel op benzine als op gas. Stationair loopt hij niet lekker. Af en toe heeft de motor een dip in het toerental en dan slaat hij af. Hoger zetten van stationair heeft niet mogen baten. Iemand tips? Kan dit aan de carburateur liggen.
Ik zou er graag naar laten kijken door iemand met de nodige kennis van zaken hobby matig of bij een garage. Misschien dat iemand een goed en niet te duur adresje heeft in de buurt van Amsterdam of zelf zou willen helpen?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
ALs het op beide brandstoffen pruttelt wijst dat meest ri. de ontsteking of hardwarematige problemen (kleppen, nokken, o.i.d.).
Omdat ik zelden twijfel aan hardware zou ik beginnen bij de ontsteking. De ontsteking werkt op contactpuntjes, die slijten (verder een prima systeem m.i.). Zoals deze:
http://www.vwcox.com/webshop/index.php?_...ductId=130
Haal de verdelerkap eraf, verdraai de motor tot de puntjes max. openstaan en meet de speling ertussen (0.4 mm) en bekijk het opppervlak (geen putten).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 33
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2009
Ik had hetzelfde, bij mij bleek het de zekering van (brandstof)relais te zijn.
Zekering leek op eerste gezicht goed; maar beetje corrosie gaf te weinig/geen stroom aan relais en sloeg dus af.
245 DL 1979 400k, Amazon 121S 1967
RIPP; Rest in peace and piece(s): 244dl
Berichten: 1.170
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Volgens mij is
http://www.garagevanwest.nl/ wel een prima adresje.
Heb er zelf nooit iets laten doen, maar ken Pepe uit m'n tijd bij Nordicar, zeer geschikt iemand.
Berichten: 48
Topics: 19
Lid sinds: May 2011
Veel dank voor de reacties. De ontsteking is in orde. Ik wil in die zekering wel proberen. Waar zit die brandstof zekering?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Alleen de LPG heeft een zekering, hangt ergens zwevend in de + draad vanaf de accu. Dan zou de motor op benzine nog steeds prima lopen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als je een carburateurmotor hebt zit er geen brandstofrelais zekering in.
Berichten: 48
Topics: 19
Lid sinds: May 2011
oke dank daarvoor dan hoe ik niet te kijken. Ik heb namelijk wel een carburateurmoter....
Berichten: 1.170
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Hoe zeker weet je dat de ontsteking in orde is?
Zit de grondplaat (voor de vervroeger) niet vast bijvoorbeeld?
Als die soms klemt en weer losschiet zou je zo'n dip kunnen krijgen.
Al denk ik ook dat het wel kan komen door andere ontstekings delen (met name contactpunten zoals genoemd).
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
brandstofpomp nog de goede opbrengst? De mijne werd onlangs langzaam minder, en kon ik dus streeds minder hard rijden. Vlotternaald blijft hangen? zuiger in de carb blijft steken?