Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
storing motor?
#1
motor slaat af..
en vervolgens niet meer aan te krijgen..

ik kijken en zoeken maar geen idee...
motorkap open en hoorde klik-gesis (contact aan)
maar starten ho maar..

ik had het eerder gehad, maar was ook ineens weg..
dat je na een poos rijden merkt dat je motor wilt stoppen of ineens afslaat bij een verkeerslicht..

maargoed al heel lang niet meer gebeurt, maar vandaag dus weer wel..
ik starten en starten, starterpilot erbij werkt niet..
niets te zien maar wel slik-gesis...

lijkt erop dat ie verzuipt.. maar dat kan niet want hij loopt niet op benzine,,
kijken of de gas-benzine schakelaar soelaas biedt..
en polf hij loopt..

even dan..
weer een keer starten, niet aan de praat te krijgen dus nog een keer die schakelaar in neutraal.. en plof starten.. snel overschakelen op gas en pedaal flink intrappen..
en gewoon lopen alsof er niets gebeurt was...

...hoe ken dat en wat is hier loos..?

ik dacht ontsteking, maar daar is nu niets meer van te merken..
carburateur moet gereviseerd worden, maar ik weet niet welk setje ik daarvoor moet gebruiken..

een relais die overwerkt is?
iets anders?

wie weet wat?

en is dit de revisieset die ik nodig heb: http://link.marktplaats.nl/500130445
Antwoord
#2
Is de accu nog wel helemaal fris? Omdat ie gas krijgt lijkt het op het eerste gezicht toch op een elektronisch probleem.
Antwoord
#3
vreemde is dat het dan een zwevende storing moet zijn (= NS jargon) want die motor loopt verder prima..
het is alleen zo dat wanneer hij warm is dit gebeurt.. en ook weer niet altijd.. is dus erg vreemd..
het is ook zo dat menig ÃÃn er uiteraard flink aan heeft lopen klooien..

en wellicht eea niet (heel) erg meer origineel is..

accu is prima btw..
Antwoord
#4
Omdat je op gas rijdt maakt de staat van je carburateur niet heel veel uit. Ik denk niet dat het hier in zit. Je hebt een enkele carburateur toch?
Het kan 1001 oorzaken hebben. Lastig.
Misschien zit het in je LPG verdamper. Daar wil nog wel eens wat sludge in zitten. Als je een verdamper hebt met aftapboutje dan kun je die eens aftappen en kijken wat dat uithaalt.
En ik zou toch de ontsteking en delen hiervan niet direct uitsluiten.
Antwoord
#5
patrick2wd schreef:lijkt erop dat ie verzuipt.. maar dat kan niet want hij loopt niet op benzine,,
kijken of de gas-benzine schakelaar soelaas biedt..
en polf hij loopt..
Dat hij niet loopt op benzine, wil niet zeggen dat hij geen benzine krijgt.
Dit klinkt inderdaad als verzuipen doordat hij zowel gas als benzine krijgt.
Het zou kunnen dat de bedrading naar de benzine afsluiter gaar is, of de afsluiter zelf.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#6
oudevolvo schreef:Dat hij niet loopt op benzine, wil niet zeggen dat hij geen benzine krijgt.
Dit klinkt inderdaad als verzuipen doordat hij zowel gas als benzine krijgt.
Het zou kunnen dat de bedrading naar de benzine afsluiter gaar is, of de afsluiter zelf.

hij loopt niet eens op benzine (maar goed ook met die prijzen)

carburateur moet gereviseerd worden...
maar weet niet of revisie set in eerste post de juiste is voor mijn carb..
afsluiter benzine is als nieuw,, daar zal het niet aan liggen..

[Afbeelding: xtzpatrick089.jpg]
Antwoord
#7
patrick2wd schreef:hij loopt niet eens op benzine (maar goed ook met die prijzen)

carburateur moet gereviseerd worden...
maar weet niet of revisie set in eerste post de juiste is voor mijn carb..
afsluiter benzine is als nieuw,, daar zal het niet aan liggen..

[Afbeelding: xtzpatrick089.jpg]

Ik heb een keer ook zoiets gehad. Bleek de zwevende zekering naar een ventiel van de gastoevoer de bosdoener!!
Kan soms in een vervelend klein hoekje zitten. Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#8
skidje schreef:Ik heb een keer ook zoiets gehad. Bleek de zwevende zekering naar een ventiel van de gastoevoer de bosdoener!!
Kan soms in een vervelend klein hoekje zitten. Groet,

waar moet ik die nu zoeken........?
Antwoord
#9
Bij mij zit ie aan de paravan (onder de motorkap bij je voorruit) bevestigd naast het groot licht relais. Volg de bedrading links bovenin je foto en kijk of er ergens een zekeringetje tussen zit.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vlotte motor voor 144 lukastp 34 41.452 14 February 2016, 01:19
Laatste bericht: Jambon
  Startproblemen nadat de motor warm is gedraaid Margot144 10 13.784 8 May 2015, 16:16
Laatste bericht: Margot144
  Moderne motor in Volvo 144 fvz144 2 6.549 11 March 2015, 21:26
Laatste bericht: Amazon 16v
  145 met B20 motor, neemt veel olie op "overrun" ? -wj- 16 31.607 6 July 2014, 23:52
Laatste bericht: Dopski
  andere motor geplaatst, gek probleem met koppeling? -wj- 9 6.022 23 April 2013, 11:56
Laatste bericht: -wj-
  Afslaan motor 142 B20A uit 75. volvo142 9 6.276 13 August 2011, 16:24
Laatste bericht: Jambon
  Motor automaat overzetten naar schakel, complicaties? leerling142 12 9.438 18 April 2010, 00:10
Laatste bericht: leerling142
  Volvo 140 met B2xxFT/ET motor ZwerverRoodbaard 13 9.970 25 January 2010, 22:42
Laatste bericht: frox
  Motor overhit, radiator verstopt? leerling142 7 9.242 10 October 2009, 19:05
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)