Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
andere motor geplaatst, gek probleem met koppeling?
morgen trek ik de bak er af, maar ik hoopte dat iemand nu al wat kon zeggen....

heb een b20 uit een 240 geplaatst, mijn koppeling + drukgroep er op.
nu zit mijn pedaal veel lager, en kan ik de motor niet ontkoppelen ?

weet iemand toevallig een oorzaak?

ohja, en bij het vastbouten van de drukgroep tegen de plaat - tegen het vliegwiel aan, kwamen de vingers naar buiten (achteren dus), een paar millimeter, klopt dat ?
Antwoord
Je koppelingskabel kan je stellen deze zal waarschijnlijk versteld moeten worden dus probeer dat eerst voordat je de bak eraf haalt.
Let op de je de goede kant in stelt, ik doe het altijd de verkeerde kant in haha.
Antwoord
Zijn de vliegwielen wel even dik?
Groeten, Boele
Antwoord
Koppelingsplaat verkeerd om?
Groeten van Frans
Antwoord
ik vrees datgene wat frans zegt Sad

maar ik hoop op wat boele zegt! vwb koppelingskabel instellen, ik ben niet aan de bak, geweest, alleen motor gewisselt... dus koppelingskabel afstellen ZOU niet nodig moeten zijn...
Antwoord
-wj- schreef:ohja, en bij het vastbouten van de drukgroep tegen de plaat - tegen het vliegwiel aan, kwamen de vingers naar buiten (achteren dus), een paar millimeter, klopt dat ?

Dat klinkt niet goed.
Kun je je nog herinneren in welke richting het iets uitstulpende middendeel van de koppelingsplaat wees?
Dat hoort naar achteren te wijzen.

[Afbeelding: 35bdz0w.jpg]
Antwoord
net de bak eraf gehaald, en goed nieuws Smile

De hele handel zat goed gemonteerd, koppelingsplaat met de verdikking naar achteren zoals het hoort. Heb meteen het vliegwiel opgemeten, en het vliegwiel van de "nieuwe" motor is zo'n 6mm dikker als de oude! Geen punt dus, niets stuk, alleen kabel opspannen Wink

En denk nu niet, "goh, had dat dan meteen geprobeerd", bak en de hele handel moest er toch al vanaf, tijdens de pogingen tot starten kwam er aardig wat olie onder de motor vandaan, en ik verdenk de achterste krukaskeerring Wink
Antwoord
boedr schreef:Je koppelingskabel kan je stellen deze zal waarschijnlijk versteld moeten worden dus probeer dat eerst voordat je de bak eraf haalt.
Let op de je de goede kant in stelt, ik doe het altijd de verkeerde kant in haha.
Ik weet wel wat ik zegRolleyes
Antwoord
zo, de hele handel zit er weer op, krukaskeerring ding van het oude blok erop gezet, die lekte niet. Morgen maar eens aanslepen en kijken wat ie doet Smile
Antwoord
resultaat is toch wel enigszins positief denk ik.

motortje loopt prima op gas, start nog niet zo mooi maar das een kwestie van afstellen. Nog een klein olielekje bij de achterste krukaskeerring, maar ik hoop dat een busje wynn stop oil leak dat oplost.

Zit ik nog met 1 enigszins groot probleem: Hij wil niet meer echt lopen op benzine? Als ik de auto op benzine zet, kan ik daarna zo'n 5 seconden gas geven, daarna begint de auto in te houden en even later te stotteren. Zet ik dan de auto weer op de tussenstand (geen gas en ook geen benzine), kan ik een paar seconden later weer even 5 seconden gas geven. Het voelt alsof de motor te rijk loopt, maar waarom zou hij dat doen als ik van 1 b20 naar een andere b20 wissel?

ohja, ik heb zo nu dan nog bubbeltjes in mijn koelvloeistof overloopvaatje, is dat de motor die zichzelf nog aan het ontluchten is, of ernstigere problemen?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Andere stoelen? Erikson 2 1.154 23 September 2022, 20:40
Laatste bericht: ovlov2
  Andere stoelen? Erikson 0 549 13 September 2022, 17:31
Laatste bericht: Erikson
  Vlotte motor voor 144 lukastp 34 39.520 14 February 2016, 01:19
Laatste bericht: Jambon
  Startproblemen nadat de motor warm is gedraaid Margot144 10 13.499 8 May 2015, 16:16
Laatste bericht: Margot144
  Moderne motor in Volvo 144 fvz144 2 6.386 11 March 2015, 21:26
Laatste bericht: Amazon 16v
  145 met B20 motor, neemt veel olie op "overrun" ? -wj- 16 31.005 6 July 2014, 23:52
Laatste bericht: Dopski
  koppeling vervangen volvo142 2 2.947 26 May 2012, 20:38
Laatste bericht: Marc1970
  olielekage probleem :( volvo142 8 7.325 18 January 2012, 21:42
Laatste bericht: landloper
  storing motor? patrick2wd 8 5.955 9 January 2012, 12:14
Laatste bericht: ton76
  Afslaan motor 142 B20A uit 75. volvo142 9 5.897 13 August 2011, 16:24
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)