Berichten: 67
Topics: 15
Lid sinds: Aug 2012
21 April 2013, 23:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 April 2013, 16:55 door -wj-.)
morgen trek ik de bak er af, maar ik hoopte dat iemand nu al wat kon zeggen....
heb een b20 uit een 240 geplaatst, mijn koppeling + drukgroep er op.
nu zit mijn pedaal veel lager, en kan ik de motor niet ontkoppelen ?
weet iemand toevallig een oorzaak?
ohja, en bij het vastbouten van de drukgroep tegen de plaat - tegen het vliegwiel aan, kwamen de vingers naar buiten (achteren dus), een paar millimeter, klopt dat ?
Berichten: 677
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
Je koppelingskabel kan je stellen deze zal waarschijnlijk versteld moeten worden dus probeer dat eerst voordat je de bak eraf haalt.
Let op de je de goede kant in stelt, ik doe het altijd de verkeerde kant in haha.
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Zijn de vliegwielen wel even dik?
Groeten, Boele
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Koppelingsplaat verkeerd om?
Groeten van Frans
Berichten: 67
Topics: 15
Lid sinds: Aug 2012
ik vrees datgene wat frans zegt
maar ik hoop op wat boele zegt! vwb koppelingskabel instellen, ik ben niet aan de bak, geweest, alleen motor gewisselt... dus koppelingskabel afstellen ZOU niet nodig moeten zijn...
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
22 April 2013, 12:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 April 2013, 12:52 door jos245.)
-wj- schreef:ohja, en bij het vastbouten van de drukgroep tegen de plaat - tegen het vliegwiel aan, kwamen de vingers naar buiten (achteren dus), een paar millimeter, klopt dat ?
Dat klinkt niet goed.
Kun je je nog herinneren in welke richting het iets uitstulpende middendeel van de koppelingsplaat wees?
Dat hoort naar achteren te wijzen.
Berichten: 67
Topics: 15
Lid sinds: Aug 2012
net de bak eraf gehaald, en goed nieuws
De hele handel zat goed gemonteerd, koppelingsplaat met de verdikking naar achteren zoals het hoort. Heb meteen het vliegwiel opgemeten, en het vliegwiel van de "nieuwe" motor is zo'n 6mm dikker als de oude! Geen punt dus, niets stuk, alleen kabel opspannen
En denk nu niet, "goh, had dat dan meteen geprobeerd", bak en de hele handel moest er toch al vanaf, tijdens de pogingen tot starten kwam er aardig wat olie onder de motor vandaan, en ik verdenk de achterste krukaskeerring
Berichten: 677
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
boedr schreef:Je koppelingskabel kan je stellen deze zal waarschijnlijk versteld moeten worden dus probeer dat eerst voordat je de bak eraf haalt.
Let op de je de goede kant in stelt, ik doe het altijd de verkeerde kant in haha.
Ik weet wel wat ik zeg
Berichten: 67
Topics: 15
Lid sinds: Aug 2012
zo, de hele handel zit er weer op, krukaskeerring ding van het oude blok erop gezet, die lekte niet. Morgen maar eens aanslepen en kijken wat ie doet
Berichten: 67
Topics: 15
Lid sinds: Aug 2012
resultaat is toch wel enigszins positief denk ik.
motortje loopt prima op gas, start nog niet zo mooi maar das een kwestie van afstellen. Nog een klein olielekje bij de achterste krukaskeerring, maar ik hoop dat een busje wynn stop oil leak dat oplost.
Zit ik nog met 1 enigszins groot probleem: Hij wil niet meer echt lopen op benzine? Als ik de auto op benzine zet, kan ik daarna zo'n 5 seconden gas geven, daarna begint de auto in te houden en even later te stotteren. Zet ik dan de auto weer op de tussenstand (geen gas en ook geen benzine), kan ik een paar seconden later weer even 5 seconden gas geven. Het voelt alsof de motor te rijk loopt, maar waarom zou hij dat doen als ik van 1 b20 naar een andere b20 wissel?
ohja, ik heb zo nu dan nog bubbeltjes in mijn koelvloeistof overloopvaatje, is dat de motor die zichzelf nog aan het ontluchten is, of ernstigere problemen?