Berichten: 86
Topics: 12
Lid sinds: Aug 2007
Hallo allemaal,
Ik wil ivm mijn geplande vakantie in Scandinavië de 244 fatsoenlijk rijdend op benzine hebben en nu blijkt na een diagnose dat mijn carburateur overleden is. Weet iemand waar ik op redelijk korte termijn (binnen 4 weken) een gereviseerde / nieuwe kan krijgen? De Volvo dealerT wil hem niet bestellen omdat de levertijd máánden KAN bedragen via hun kanalen in Zweden.
Alvast bedankt!
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
heeft een revisiesetje geen nut meer?
245L VAN
Berichten: 86
Topics: 12
Lid sinds: Aug 2007
Sebastiaan! schreef:heeft een revisiesetje geen nut meer?
Eh, volgens mij wel... Waar is zulks in den handel?
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een complete nieuwe carb bij de dealer, wat zal dat kosten, 700 euro?
Revisiesetjes zijn bij bccp.nl, scandcar.nl, nordicar.nl, tomsclassics, garage west, en alle andere Volvo klassieker onderdelenzaken te vinden, in alle hoeken van het land. Die dat er best nog wel binnen 4 weken voor je in kunnen zetten ook.
'Versleten' zijn ze bijna nooit. I.v.m. met LPG slijt vooral de naald (los te koop), en de vlotter wil ook wel eens lek slaan.
-edit- Nieuwprijzen vallen me nog mee. Carbs waren vorig jaar in de aanbieding bij W&G, 350-450 euro. GCP heeft de 237809 (Stromberg) voor 2750 SEK:
http://global.gcp.se/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Ik heb bij Nordicar laatst een paar gekocht, even schoonmaken en zo omzetten.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 86
Topics: 12
Lid sinds: Aug 2007
8 July 2011, 20:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 July 2011, 21:22 door FLA.)
Goed, het rivisiesetje zou er vandaag op gaan. Maar naar het schijnt kan de brandstofpomp er niet zo goed tegen om ~1,5 jaar droog te staan... Daar zal dus waarschijnlijk een nieuwe op moeten, snap ik wel. Maar volgens de garage is de kans 50/50 dat mijn tank verroest is en al mijn benzineleidinkjeboel uitgedroogd. Klopt daar wat van?
Volgende puntje: Volgens de Volvodealer hoeven de klepjes van mijn B21a (op lpg) maar eens in de ~40d km gesteld te worden. Volgens de garage is dat uiterlijk na 15d km al het geval. Wat is jullie ervaring en/of deskundige mening?
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Roest in de tank kan heel goed, maar als je er wat filters tussen hangt en rustig aankijkt hoeft dat niet zo'n probleem te zijn. De tankvlotter kan stukgeslagen zijn, of de filtersok in de tank lek, op zich lastig maar belet je niet om op benzine te rijden.
Die slangetjes idem, kan je allemaal zien lopen en controleren. Grootste deel is overigens metaal. Ik zou zeggen, gooi er eens 10L in en laat de motor op LPG lopen terwijl je nieuwe pompje dit oppompt, en bekijk de resultaten.
Ik probeer de kleppen toch zeker elke 10-15.000 km te controleren minimaal, i.v.m. LPG. Dan is er meest wel ergens wat te stellen maar niets dringend.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969