29 April 2011, 16:35
Haynes heeft het bij het vervangen van de solenoide niet over eerst aftappen van de olie. Is het zo dat die solenoide er dus zonder eerst bak leeg te laten lopen, uitgehaald kan worden?
244 DL '76
|
Bak leeg laten lopen alvorens solenoide te vervangen?
|
|
29 April 2011, 16:35
Haynes heeft het bij het vervangen van de solenoide niet over eerst aftappen van de olie. Is het zo dat die solenoide er dus zonder eerst bak leeg te laten lopen, uitgehaald kan worden?
244 DL '76
29 April 2011, 19:44
resorvoir zit iig lager dan de solenoïd, prberen waard, bij het losdraaien goed opletten of ut rondom de aansluiting nat wordt.. wanneer is de olie vh laatst vervangen..?
30 April 2011, 10:14
De olie is ongveer anderhalf jaar geleden vervangen. Is toch gewoon de bak-olie?
244 DL '76
30 April 2011, 11:28
Hebben we het hier over een solenoide van een J-type overdrive?
Bij mijn Amazon met J-type OD ging dat gewoon goed. Ik kon de solenoide er gewoon uithalen. Je zou de auto voor de zekerheid nog op kunnen krikken aan de achterkant. Dan zit de meeste olie voorin de bak.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
30 April 2011, 11:39
Maar niet teveel omhoog. In die M40 bakken zitten nu niet direkt een echte afdichting aan de voorzijde rond de Pris-as.
!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
30 April 2011, 12:20
J-type inderdaad. Dank. Weet wat me te doen staat. Zal overigens niet direct resultaat opleveren, omdat het slecht ontkoppelen van de OD alleen optreed na lange afstanden.
244 DL '76
30 April 2011, 13:57
shineslikesun schreef:De olie is ongveer anderhalf jaar geleden vervangen. Is toch gewoon de bak-olie?Blijft een vaag verhaal, tot en met de 140 serie gewoon bakolie, daarna ATF.... terwijl er wezenlijk niets in het ding veranderd is, zal wel te maken hebben met "uitproberen of de toen nieuwe typen olie wellicht ook en beter werken" ..
30 April 2011, 13:57
shineslikesun schreef:De olie is ongveer anderhalf jaar geleden vervangen. Is toch gewoon de bak-olie?Blijft een vaag verhaal, tot en met de 140 serie gewoon bakolie, daarna ATF.... terwijl er wezenlijk niets in het ding veranderd is, zal wel te maken hebben met "uitproberen of de toen nieuwe typen olie wellicht ook en beter werken" ..
1 May 2011, 07:56
die olie zal altijd wel een discussie blijven geven. Ik hou het op een simpele motorolie.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
1 May 2011, 07:56
die olie zal altijd wel een discussie blijven geven. Ik hou het op een simpele motorolie.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch .. |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|