12 February 2019, 23:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 February 2019, 23:29 door henri84.)
Wat een leuke klus was is inmiddels een nachtmerrie geworden.
Bij mijn volvo 240 uit 1989 heb ik het tussenaslager, rubber en 1 kruiskoppeling vervangen (alleen kruiskoppeling was op maar leek me goed rubber en lager direct mee te vervangen)
Ik had markeringen op de as gezet.
Alles weer netjes in elkaar en nu trillingen vanaf 60 km/h....
Ik heb de as inmiddels nog eens een tandje naar rechts en een tandje naar links gezet maar trillen werd niet minder.
Wat me wel ineens opvalt; er is een stuk van de achterste as (met de gleuven, het mannetje) zichtbaar voorbij het rubber (zie koperkleurige gedeelte op de foto). Hoort dit? Weet niet of dit al zo was...
Tussenasrubber (imitatie) is ook een stuk steviger dan wat erop zat; kan dit ook invloed hebben?
[img]blob:http://volvolvo.nl/6713f9d5-e0f5-4cb5-b9d0-b529bfafed72[/img]
Bij mijn volvo 240 uit 1989 heb ik het tussenaslager, rubber en 1 kruiskoppeling vervangen (alleen kruiskoppeling was op maar leek me goed rubber en lager direct mee te vervangen)
Ik had markeringen op de as gezet.
Alles weer netjes in elkaar en nu trillingen vanaf 60 km/h....
Ik heb de as inmiddels nog eens een tandje naar rechts en een tandje naar links gezet maar trillen werd niet minder.
Wat me wel ineens opvalt; er is een stuk van de achterste as (met de gleuven, het mannetje) zichtbaar voorbij het rubber (zie koperkleurige gedeelte op de foto). Hoort dit? Weet niet of dit al zo was...
Tussenasrubber (imitatie) is ook een stuk steviger dan wat erop zat; kan dit ook invloed hebben?
[img]blob:http://volvolvo.nl/6713f9d5-e0f5-4cb5-b9d0-b529bfafed72[/img]