Topics: 13
Daar zijn we weer!
Inmiddels hangt de aw71 eronder. Werkt allemaal prima tot en met de derde versnelling.
Ik heb de kabels voor starten en achterui gewoon om kunnen pluggen van de BW55. Tot zover geen probleem.
Ik heb echter geen flauw idee hoe het relais (Volvo schallt schrit steuergerat) aangesloten moet gaan worden.
Ik heb nu dus ook geen vierde versnelling, wat wel logisch is denk ik.
Uit het relais komt 1 apart zwart kabeltje.
Dan komen er verder op nog twee kabels uit in een stekker. 1 x rood/geel, en 1 x blauw/zwart.
Iemand enig idee waar deze drie stekkers op moeten? Of weet iemand wellicht waar ik een electrisch schema vandaan kan toveren?
Alvast bedankt!
Leon
Topics: 176
Citaat:Of weet iemand wellicht waar ik een electrisch schema vandaan kan toveren?
TP30868-2 Automatic Transmissions Repairs and Maintenance BW55, AW55, AW70, AW71 240, 260 1975- All Pages
Hier te vinden op Kjet.Org onder : SECTION 4 - POWER TRANSMISSION
Directe download-link naar de PDF van TP30868-2
Misschien dat hier iets in staat?
Rob,
Dank je wel!
Hier staat wel het 1 en ander in, maar kom er niet verder mee.
Electrische schema's moeten voor mij in jip en jannekke tekeningen zijn helaas.
Ik zal morgen eens kijken of iemand de schema's wil bekijken.
Groet leon
Topics: 22
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Het aansluiten is inmiddels gedeeltelijk gebeurt.
De 4e versnelling werkt.
Ik merk wel dat ik het schakelen wat moet helpen, door het gas iets los te laten, dan schakelt hij namelijk pas over. Dit is alleen in de 3e en 4e versnelling. 2e versnelling wordt wel gewoon gepakt. Waarschijnlijk moet ik het kickdown kabeltje wat strakker zetten, of ligt dit aan wat anders?
Ik moet wel nog het lampje voor de lock-up aansluiten. Aangezien ik hier geen voorziening voor heb in het dashboard, wil ik hiervoor het OD lampje gaan gebruiken. Als dat kan tenminste.
Wederom bedankt voor het meedenken.
Leon
Topics: 84
Dan moet de kickdown kabel juist wat losser lijkt me.
Strak = bak "voelt" dat je veel gas geeft en laat over wilt schakelen om flink te accelereren.
Los = bak "denkt" dat je voet losjes op het gaspedaal ligt en schakelt op voor minimaal brandstofverbruik terwijl je door het dorp sukkelt.
Ik heb een poos met een gebroken kabel gereden en de bak zat bij 40 al in de hoogste versnelling (BW35). Vlot optrekken was nog onmogelijker dan ooit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc,
Ik heb de kabel losser gesteld. Werkt wel beter maar volgens mij nog niet optimaal.
Bak schakeld pas over naar de 3 bij 75 kmh. Dit als ik het gas er redelijk ophoud.
Laat ik het gas los in de 3 schakeld hij gelijk over naar de 4. Kom ik dan weer aan het gas schakeld hij gelijk terug naar de 3.
Laat ik het gas los als ik het toerental genoeg vind schakeld hij wel netjes omhoog.
Misschien moet het zo, en verbeeld ik me maar wat. Maar voor de zekerheid zet ik het hier toch maar even neer...
Topics: 84
Jaja, de AW71-L is gemaakt voor gebruik achter een turbo die wat toeren moet maken om op stoom te komen, en daarom zijn de schakelpunten wat naar boven verlegd. Je kan de kabel nog losser zetten, zolang de kickdown maar bereikbaar blijft.
Er zijn schema's van de schakelsnelheden e.d. in het handboek, o.a. tp30868 gaat over de aw70/71 in de 240.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
De bak werkt inmiddels goed, dank jullie!!!
Als iemand me nog kan vertellen hoe ik het overdrive lampje kan laten werken als lock-up lampje ben ik helemaal in mijn sas!