Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VERKLIKKER DEFECT!!
GOEDENAVOND ALLEMAAL,

heb een kleinprobleempje met mijn verklikker lampje van defecte lampen.
deze blijft constant branden maar ik weet zeker dater geen enkele lamp defect is.
weten jullie misschien de oplossing?

groeten patrick
Antwoord
heb ik ook, en bij mij zit het in mijn trekhaakstrekkerdoosje ([size=9px]ook weer een mooi scrabble woord)[/size] moet ik nog nakijken .

dat je lampen branden wil niet zeggen dat het goed is, er kan ook een te groot spannings verschil zijn tussen oude en nieuwe lamp dus gewoon alle lampjes even nalopen en wie weet helpt het Smile
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Hoi Patrick,
het systeem meet het verschil in stroomverbruik tussen de linkse en de rechtse lampen, als daar verschil in zit gaat het verklikkerlampje branden.
Dat wil echter niet altijd zeggen dat er ook daadwerkelijk een lamp stuk is.
Het kan ook veroorzaakt worden doordat er aan de bv aan de rechterkant ergens een lampje in zit die wat meer stroom trekt dan die aan de linkerkant.(bv als je net een lampje hebt vervangen)
Dus als je een lampje vervangt is het beter om ook die aan de andere kant te vervangen.

Het kan ook komen door slechte, losse, of geoxideerde kabelschoen-verbindingen

Verder gaat het verklikkertje ook branden als je een aanhanger of fietsdrager inplugt.
Die trekken nl de stroom van de linker of de rechterkant, waardoor ook weer dat verschil ontstaat.
Succes met zoeken verder.
Antwoord
hallo allemaal,

bedankt voor jullie reactie's ik zal ze allemaal nalopen.
ik heb inderdaad wat lampen verwisseld,maar niet allemaal
ik ga verder zoeken,als ik het gevonden heb bericht ik nog even.

groeten patrick
Antwoord
Nog niet gevonden dus...?

Gr :?
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
nee nog niet gevonden ,
op vakantie geweest ga morgen verder zoeken
Antwoord
Dat klinkt idd als een massaprobleem. Ik heb het dus ook gehad doordat mn linker achterlicht een slechte massa (waar t massa draadje op de printplaats vastzit) had. Ik had m tijdelijk even gefixed door een stukkie boxdraad direct van de massa naar de slechte verbinding op de printplaat te zetten, maar het verklikkerlampje blijft dan wel branden totdat je t goed oplost. Ik hb de printplaat vervangen en toen was ie weer goed.
Je moet iig even zorgen dat je de massa punten van de koplampen en de achterlichten even schoonschuurt. Het makkelijkste en snelnste om even mee te beginnen (na het checken of de zekeringen en de lampjes zelf wel goed zijn uiteraard :rollSmile.

Succes.
Antwoord
noordkaper schreef:het systeem meet het verschil in stroomverbruik tussen de linkse en de rechtse lampen, als daar verschil in zit gaat het verklikkerlampje branden.
Dat wil echter niet altijd zeggen dat er ook daadwerkelijk een lamp stuk is.

Verder gaat het verklikkertje ook branden als je een aanhanger of fietsdrager inplugt.
Die trekken nl de stroom van de linker of de rechterkant, waardoor ook weer dat verschil ontstaat.
.

Wellicht is er een officieel aansluitschema voor de trekhaakcontactdoos?
Ook bij mij brand dat lampje als ik een aanhanwagen aansluit.
Irritant dat lampje als je bv naar de Cote D'Azur rijdt :roll:
Antwoord
Moet je ff massa punten van aanhangwagen langslopen. Ook stekker schoonkrabben en inspuiten met contact cleaner wil wel helpen.
Antwoord
Funsdaf schreef:En er zeker van zijn dat ze de verlichting gescheiden aan hebben gesloten en niet gewoon van 1 achterlicht af hebben gehaald.

Hoe doe je dat met de remlichten? (op een 7-polige stekker)

En waar laat je op een 7-polige je mistachterlicht als je ook nog een constant 12 volt wilt hebben, dan kun je niet anders dan 1 achterlicht naar de aanhanger brengen.

Als je van het branden van je verklikkerlampje af wilt kun je ook de bedrading van je aanhanger voor het vergelijkingsrelais aftakken ipv op het achterlicht.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rechter koplamp defect Rob 1 316 24 July 2024, 21:28
Laatste bericht: Rob
  Kilometerteller defect maar snelheidsmeter niet. DanielR 23 18.897 10 August 2021, 22:10
Laatste bericht: BartJu
  Ruitenwissers defect van V70, motortje hoor je wel lopen, zekering is goed Doortje 4 5.974 15 May 2014, 09:27
Laatste bericht: Doortje
  Kilometerteller defect. 24Antigone 20 22.015 13 May 2013, 14:38
Laatste bericht: speedrider
  Nr.plaatverlichting en achterruitverwarming defect 245 Yorvick 5 4.087 7 December 2012, 12:34
Laatste bericht: Rene68
  kilometerteller 245 uit 1978 defect en gemaakt eric245 0 2.039 6 August 2012, 12:20
Laatste bericht: eric245
  achter verlichting volledig defect p245 1 1.916 28 June 2011, 00:23
Laatste bericht: Jambon
  kilometerteller defect? Gandalf 0 1.655 9 June 2010, 17:54
Laatste bericht: Gandalf
  knipperlicht defect volvo 240 estate maci 38 24.941 15 December 2008, 14:58
Laatste bericht: Dinges
  Elektrisch schuifdak defect? ZKH Dinges van Oranjes 1 2.683 10 May 2008, 13:36
Laatste bericht: PP!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)