En dat is 4! 
Nou ben ik al een hele tijd op zoek naar de speld in de Zweedse hooiberg.
Ik volg al meer dan 1,5 jaar dagelijks blocket en consorten en heb alle mails en foto's van de snoepies voor weinig die ik heb misgelopen nog bewaard.
Toen ik net begon te zoeken kon je idd nog een hele knappe pre '86 245 voor heel weinig krijgen.
Ik had de mogelijkheid, maar op 1 of andere manier was ik te schijterig.
Jammer, want daardoor ben ik een aantal buitenkansjes misgelopen (gelukkig hebben we de foto's nog :-X )
Het blijft lastig in Zweden te zoeken, als je de taal maar mondjesmaat beheerst en communiceren is nou ook
niet echt de sterkste kant van de besloten zweden heb ik gemerkt.
Vroeger kon je nog rustig mailen en wachten op foto's, nu zijn de mooie binnen een uur weer van Blocket verdwenen.
Ook Frankrijk heb ik geprobeerd, 1 zwaar mislukte poging rijker en een illusie armer (Fransen hebben een iets andere definitie van "weinig roest" bleek na een rit van 1100 km >
).
Denemarken bekeken, ook die willen niet meewerken (ook duur trouwens).
Ook in Nederland rondgetoerd, maar niet wat ik zocht.
Bij toeval kwam ik een mooie gebakje in Belgie tegen en zowaar nog te berijden ook (net over de grens bij Breda).
Meteen gemaild (alhoewel een beller altijd sneller is ben ik wel achter) , maar Belgen zijn een ander slag volk. (aardiger)
Ik kreeg meteen een stapel (detail)-foto's en deze aardige jongen wilde wel wachten met verkopen tot ik de tijd had om even langs te komen.
(Volgens zijn zeggen al veel telefoontjes gehad van mensen die hem ongezien wilden kopen).
1 x kijken en op slag verkocht; ik was eigenlijk altijd op zoek naar een 245, maar dit was zo'n mooi 244-exemplaar, dat het zonde was deze kans voorbij te laten gaan.
Een 1982 244 DL dus, altijd binnengestaan en rete-strak.
106.000km op de teller, 2e eigenaar, gloednieuwe LPG-installatie, en elke 10.000 een afgestempelde beurt bij de Volvo-dealer.
99,999% roestvrij (2 oppervlakte-plekjes ter grootte van een dubbeltje langs de binnenkant van de wielrand).
Interieur smetteloos, kofferbak zo te zien nooit gebruikt, motorruimte kun je uit eten zo schoon, dus onverstandig om deze voorbij te laten gaan.
Zoals te lezen valt (Topic: Auto kopen in Belgie en zelf terugrijden heb ik de auto zelf teruggereden.
Ik heb van talloze mensen hier de meest uiteenlopende aanbiedingen gehad om mij geheel belangeloos te helpen de auto in NL te krijgen, en ik was hiervan zwaar onder de indruk!.
Iedereen ontzettend bedankt :-* (Met een eervolle vermelding voor "Belg" en "242-turbo" aka Carlo.)
Semi-legaal (op 1-dagskenteken) de auto 15 km in Belgie gereden, naar de RDW in Rijen (verbazend om op 15km toch 4 politie-auto's tegen te komen :o )
Ik was al bang voor besnorde douane-beamtes met zonnebrillen en uzi's
De RDW-keurder was zwaar onder de indruk van de staat van de auto; hij kreeg ze regelmatig aangeboden voor import-keuring, maar niet in deze staat.
Toch leuk om te horen.
Zijn commentaar: is ie nieuw of zo? ; van onder is hij nog mooier dan van boven, heb je net alles vervangen?
Eeeeh, ik heb 'm pas 1 uur.
Zonder problemen door de APK, en nu nog wachten op de platen.
To-do lijst:
- poetsen
- eeeeeh poetsen
- nog een beetje poetsen
- en uitzoeken waarom ik een 70L tank LPG heb opgereden op 270km![[Afbeelding: c010.gif]](http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/konfus/c010.gif)
Wordt vervolgd.

Nou ben ik al een hele tijd op zoek naar de speld in de Zweedse hooiberg.
Ik volg al meer dan 1,5 jaar dagelijks blocket en consorten en heb alle mails en foto's van de snoepies voor weinig die ik heb misgelopen nog bewaard.
Toen ik net begon te zoeken kon je idd nog een hele knappe pre '86 245 voor heel weinig krijgen.
Ik had de mogelijkheid, maar op 1 of andere manier was ik te schijterig.
Jammer, want daardoor ben ik een aantal buitenkansjes misgelopen (gelukkig hebben we de foto's nog :-X )
Het blijft lastig in Zweden te zoeken, als je de taal maar mondjesmaat beheerst en communiceren is nou ook
niet echt de sterkste kant van de besloten zweden heb ik gemerkt.
Vroeger kon je nog rustig mailen en wachten op foto's, nu zijn de mooie binnen een uur weer van Blocket verdwenen.
Ook Frankrijk heb ik geprobeerd, 1 zwaar mislukte poging rijker en een illusie armer (Fransen hebben een iets andere definitie van "weinig roest" bleek na een rit van 1100 km >

Denemarken bekeken, ook die willen niet meewerken (ook duur trouwens).
Ook in Nederland rondgetoerd, maar niet wat ik zocht.
Bij toeval kwam ik een mooie gebakje in Belgie tegen en zowaar nog te berijden ook (net over de grens bij Breda).
Meteen gemaild (alhoewel een beller altijd sneller is ben ik wel achter) , maar Belgen zijn een ander slag volk. (aardiger)
Ik kreeg meteen een stapel (detail)-foto's en deze aardige jongen wilde wel wachten met verkopen tot ik de tijd had om even langs te komen.
(Volgens zijn zeggen al veel telefoontjes gehad van mensen die hem ongezien wilden kopen).
1 x kijken en op slag verkocht; ik was eigenlijk altijd op zoek naar een 245, maar dit was zo'n mooi 244-exemplaar, dat het zonde was deze kans voorbij te laten gaan.
Een 1982 244 DL dus, altijd binnengestaan en rete-strak.
106.000km op de teller, 2e eigenaar, gloednieuwe LPG-installatie, en elke 10.000 een afgestempelde beurt bij de Volvo-dealer.
99,999% roestvrij (2 oppervlakte-plekjes ter grootte van een dubbeltje langs de binnenkant van de wielrand).
Interieur smetteloos, kofferbak zo te zien nooit gebruikt, motorruimte kun je uit eten zo schoon, dus onverstandig om deze voorbij te laten gaan.
Zoals te lezen valt (Topic: Auto kopen in Belgie en zelf terugrijden heb ik de auto zelf teruggereden.
Ik heb van talloze mensen hier de meest uiteenlopende aanbiedingen gehad om mij geheel belangeloos te helpen de auto in NL te krijgen, en ik was hiervan zwaar onder de indruk!.
Iedereen ontzettend bedankt :-* (Met een eervolle vermelding voor "Belg" en "242-turbo" aka Carlo.)
Semi-legaal (op 1-dagskenteken) de auto 15 km in Belgie gereden, naar de RDW in Rijen (verbazend om op 15km toch 4 politie-auto's tegen te komen :o )
Ik was al bang voor besnorde douane-beamtes met zonnebrillen en uzi's
De RDW-keurder was zwaar onder de indruk van de staat van de auto; hij kreeg ze regelmatig aangeboden voor import-keuring, maar niet in deze staat.
Toch leuk om te horen.
Zijn commentaar: is ie nieuw of zo? ; van onder is hij nog mooier dan van boven, heb je net alles vervangen?
Eeeeh, ik heb 'm pas 1 uur.
Zonder problemen door de APK, en nu nog wachten op de platen.
To-do lijst:
- poetsen
- eeeeeh poetsen
- nog een beetje poetsen
- en uitzoeken waarom ik een 70L tank LPG heb opgereden op 270km
![[Afbeelding: c010.gif]](http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/konfus/c010.gif)
![[Afbeelding: bb2.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/Blauwe%20Belg/bb2.jpg)
![[Afbeelding: bb1.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/Blauwe%20Belg/bb1.jpg)
![[Afbeelding: bb4.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/Blauwe%20Belg/bb4.jpg)
![[Afbeelding: bb3.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/Blauwe%20Belg/bb3.jpg)
![[Afbeelding: bb5.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/Blauwe%20Belg/bb5.jpg)
Wordt vervolgd.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)