Berichten: 1.728
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Speel al geruime tijd met het idee om de BW55 door een AW71 te (laten) vervangen.
twee jaar geleden rondgesnuffeld, maar er toch vanafgezien.
Nu kan ik een AW71 met toebehoor (ben niet zeker of het compleet is) 'krijgen'.
Wat is een gangbare prijs hiervoor?
Km stand is niet bekend, bijbehorend blok loopt (naar verluidt) als een zonnetje.
Graag een indicatie en waar op te letten.
Alvast bedankt!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Gangbaar is wat de gek ervoor over heeft. Dat kan van 100 tot 500 eur zijn.
Heb zelf een bak met cardanas en vliegwiel voor niet al te veel gekocht. (dacht 150 eur)
Daarna wel alle pakking, filter, keeringen die ik kon vinden vervangen.
Zorg wel dat je de cardanas heb want die is anders (korter dan die van de bw55).
De schakelpook heb ik van de b55 hergebruikt. De electriek heb ik niet nodig.
Heb de solenoide doorboord (verbinding tussen de 2 kanaaltjes) dus de 3e trap kan ik nooit blokkeren. Op deze manier ziet het er van buiten/intereur allemaal origineel bw55 uit.
Vergeet niet je staartstuk over te zetten en te voorzien van een nieuwe bus. Funsdaf heeft recent nog eea voor deze bak uitgebreid toegelicht.
Het is wel aan te bevelen. Wereld van verschil met de BW55 en met name vanwege de toeren en soepeler schakelen.
Indien jou 240 ouder is dan 1980 (dacht ik) is het aan te bevelen ook een paar stukken ijzer te hebben om aan je bak te bevestigen. Deze schuift namelijk een bevestigingsgat op en ik had in mijn 79 model daar geen bev.-gat zitten.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Ik ben het helemaal met Funsdaf eens. Maar heb zeker niet de intentie ooit met die 245 te gaan sleuren met aanhangers of dergelijke dingen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.728
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Bedankt voor jullie antwoorden, heren.
Volgens mij zit de pook er niet bij. Maar een andere manier van knop kanwrs ook wel (op dashbord heb ik al eens gezien, bv).
De as zit er ook niet bij, hetgeen lastiger is, rest moet ik voor zekerheid nog eens navragen.
Alleen, ik heb ook de indruk dat een complete set niet al te vaak aangeboden wordt (of het is een complete sloper oid).
Is de rest ook nog bijeen te sparen? of wordt dat lastig?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Een komplete set stond laatst nog op marktplaats. Was ook snel weg. Het is inderdaad niet eenvoudig om een komplete set te vinden.
Misschien dat een relatie met de bangers zinvol is. Vragen niet de hoofdprijs en motor en bak moet altijd uit die volvo's die zij als sloper kopen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.728
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Heb geen 'bangerds in mijn kennissenkring...
Had die laatst ook gezien, maar dag later was ie weg. Toch weer te laat dus....
Sta open voor tips!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Waarom moet je eigenlijk de aandrijfas erbij hebben?
Hij moet toch ingekort worden als je hem in een 264 wilt gebruiken heb ik begrepen.
Kun je dan de as van de BW55 niet inkorten en gebruiken?
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Volgens mij heeft Bartju een B21A uit 76..
Voor een 260 / 6-cilinder wordt het inderdaad een heel ander verhaal.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.728
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Inderdaad moet t achter een B21A.
Dus as moet korter. Al kun je die natuurlijk (laten) inkorten. Maar dat kost ook weer uiteraard....
En heb nog een extar as liggen trouwens. Maar die is zelfde lengte, dus ook te lang...
Maar een as is mogelijk nog wel op te duiken bij een sloop/onderdelenhandel?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
neem eens kontakt op met Sanders uit Cuyk, die had er vorig jaar nog een liggen.
Hij zit hier ook afentoe op het forum
http://www.sandersautos.nl
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
|