Topics: 68
Ik heb een 245 met B23a blok op LPG met koelwaterprobleem.
Behalve de koppakking kan ook de verdamper de veroorzaker zijn van teveel druk in het koelwater.
Omdat ik geen idee heb van het merk/type van mijn verdamper heb ik wat fotoos gemaakt.
Weet iemand of deze verdamper gevoelig is voor lekkage en weet iemand het merk en type. Voor het geval dat het ding in de revisie moet?
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1242050.html
Topics: 42
bij mijn gasboer duurt het hooguit 1 dag, gaat om de membramen die erin zitten, daar zit na verloop van tijd scheurtje in.
ook kan het relais wel eens de geest geven.
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 56
Hoi Mart,
Is het toch nog niet opgelost, ik heb je in december eens een PBtje gestuurd?
Ik had dezelfde problemen als jij, ook bij mij was de dop kapot, deze vervangen.
Dacht dat het gerepareerd was, maar helaas, als ik harder dan 120 reed kookte het tankje toch weer over.
Uiteindelijk was het toch de koppakking, kost wat, maar dan is het ook weer voor elkaar.
Wat betreft de verdamper, misschien kun je die laten afpersen om deze uit te sluiten?
in ieder geval succes
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 107
MartjeB schreef:Ik heb een 245 met B23a blok op LPG met koelwaterprobleem.
Behalve de koppakking kan ook de verdamper de veroorzaker zijn van teveel druk in het koelwater.
Omdat ik geen idee heb van het merk/type van mijn verdamper heb ik wat fotoos gemaakt.
Weet iemand of deze verdamper gevoelig is voor lekkage en weet iemand het merk en type. Voor het geval dat het ding in de revisie moet?
Ik vermoed niet dat de verdamper met de drukopbouw te maken heeft. Als er daar een lek is zou je ergens groene of witte aanslag moeten zien zitten.
Preventief vervangen lijkt me desondanks geen slecht idee omdat het aan het model te zien al een oud beestje is.
Het type lijkt wat op de oude Koltec.
Een gereviseerde Koltec heb je al voor 125 euro.
Ik had eigenlijk gehoopt op een membraam van 30 euro, dat ik er zelf in kon zetten.
De letters op de verdamper zijn GMS. Verder kan ik geen plaatje o.i.d. vinden.
En inderdaad Black Moose; Sinds afgelopen zomer (15.000km terug?) zijn er al problemen met de koeling.
ondertussen vervangen
thermostaat
radiateur
dopje expansievat
stukje slang onder paravaan
Er wordt druk opgebouwd die aanwezig blijft als de motor is afgekoeld.
Dus misschien is de koppakking iets lek en lekt uitlaatgassen naar het koelcircuit.
Ik had al bijna onderdelen besteld, maar las juist op het forum dat de verdamper dezelfde verschijnselen kan veroorzaken.
Ik heb nog niet op benzine getest. Dan zou er namelijk geen drukopbouw mogen plaatsvinden.
Ik ontdek zojuist czakram in Lisse, ik denk dat ik daar binnenkort eens langs rijd.....
Uiteindelijk via google gevonden dat GMS het merk is.
Enige type dat ik tegenkom is de 90E
Ik zal 'm eens schoonmaken want ik weet nu waar het typestikker hoort te zitten.
Lijkt nieuw ca. 150 euro.
Topics: 23
Ik had pas ook zo'n geval met een verdamper van een inmiddels ter ziele bedrijf (zijn verder gegaan onder de naam teleflex, maar spul is nog net zo slecht als je het mij vraagt...). Ik draaide de dop los van het koel-systeem (omdat er te weinig vloeistof in zat) en er bleef maar lucht komen. Vlammetje van een aansteker erbij en ja hoor.. Een steekvlam van 50cm. Als dat geen gas is dan weet ik het niet meer..
Verdamper vervangen, nog een ander probleem verholpen en hij kon weer verder.
Topics: 107
Bozzma schreef:Vlammetje van een aansteker erbij en ja hoor.. Een steekvlam van 50cm. Als dat geen gas is dan weet ik het niet meer..
Jij hebt LEF :o
Topics: 135
;D Jeroen checkt dat gewoon met zn aansteker ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Dat is de echte mannen manier ;D