Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B27E 1978 Ontsteking
#1
Raar probleempje dat zich zonder enige regelmaat afwisselt.
Namelijk Pit 3 + 6 slaan regelmatig over en zijn de bougies daar ook altijd zwart als kool.
De overige cilinders lopen perfect en hebben de ideale kleur op de bougie.

Alles wat onsteking betreft is vervangen met nieuw materiaal zoals Bobine, voorschakelweerstand, verdelerkap, rotor, kabels en bougies. Ontsekking (10°) en Kleppen zijn gesteld, alle luchtslangen en luchtfilter zijn ook vernieuwd, de hulp-luchtklep hangt ook niet vast.

Tijdens het sleutelwerk viel me op dat de bobine en VSWeerstand binnen 5 minuten loeiwarm werden, te warm om vast te pakken.
Dus dacht al snel "slechte massa" alles er af gehaald en schoon geschuurd en nu wordt hij alweer lauwwarm en loopt de motor ook wat mooier. De meeste voor de handliggende kontakten van het ontstekings systeem ingespoten met
contact spray maar, nog steeds het ene moment loopt hij als een zonnetje en het andere moment beginnen pit 3 + 6 weer over te slaan.

Omdat het vaak afwisseld tussen mooi en slecht lopen is mijn vermoeden van lekkende kleppen of slechte compresie van de baan en vermoed ik eerder dat het toch ergens in de bedrading of componenten van de onsteking moet zitten.. Maar waar? Als ik in het shema kijk zie ik dat pit 3 + 6 ook qua volgorde naast elkaar liggen en zijn het altijd die 2 die haperen.

Misschien heeft iemand hier dit ook eens meegemaakt of kan me met een stappenplannetje op het goede spoor zetten waar ik naar kan kijken??

BVD
Antwoord
#2
Hoe staat het met de V6?
264 RULES!!!!
Antwoord
#3
Smile Goed! Big Grin V6 Rules! Ondanks de kleinigheidjes toch al 7000km gereden en heeft ze me nog niet in de steek gelaten.. (Afkloppen)

Maar het onstekkingsprobleempje nog steeds niet getekkeld.. Wel na wat leesvoer uit de greenbooks en pogingen tot logisch denkwerk vermoed ik op het goede spoor te zitten. Dat er dus radiale speling is op de as van de Distributeur. En dat wanneer deze bij bepaald toerental in onbalans is de rotor onder de verdelerkap lichtjes op en neer slingerd. Wat onregematige afstanden tussen de contacten tussen rotor en verdelerkap veroorzaakt.
de contacten voor 3 en 6 liggen ook naast elkaar op de verdeler.

Ander spelingsvrije distributeur heb ik al klaarliggen, maar weet nog niet wanneer ik tijd heb om dit te controleren en de delen uit te wisselen.

We zullen zien, als dit het niet is ben ik voorlopig weer aan het eind van m'n latijn.. :-\

Wordt vervolgt:


Antwoord
#4
Inderdaad ;D het tandwiel van de verdeler was uitgelopen en daarbij een combinatie met een set dure bougiekabels van het merk Beru die niet origineel bij de b27e horen veroorzaakten dit probleem..

Hij loopt nu weer als een zonnetje en heeft zelf wat meer power gekregen.. 8)



Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Stationair LPG/,benzine b27e hun 4 3.769 27 May 2020, 13:29
Laatste bericht: hun
  o jee,...de B27E RonnieDuck 7 5.905 23 May 2020, 18:48
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive Walter Davo 18 15.298 29 September 2019, 00:08
Laatste bericht: Walter Davo
  thermostaat b27e hun 10 8.956 12 April 2019, 07:17
Laatste bericht: RonnieDuck
  Toerental warme motor afstellen b27e hun 6 10.203 28 December 2014, 22:27
Laatste bericht: hun
  Drukleiding b27e hun 11 15.334 21 October 2014, 16:08
Laatste bericht: volvoman0_0
  Startprobleem K-Jet van B27E na enkele jaren stilstand jos245 8 13.256 22 June 2013, 10:21
Laatste bericht: RonnieDuck
  Paspennen b27e hun 13 17.828 14 November 2012, 00:29
Laatste bericht: Degraaf
  Ontstekings probleem B27E. "De zoek tocht" RonnieDuck 15 16.865 26 February 2012, 13:30
Laatste bericht: RonnieDuck
  265 ontsteking schema contender44 18 19.865 2 January 2011, 21:57
Laatste bericht: Henk760Hausser

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)