30 June 2008, 14:52
Raar probleempje dat zich zonder enige regelmaat afwisselt.
Namelijk Pit 3 + 6 slaan regelmatig over en zijn de bougies daar ook altijd zwart als kool.
De overige cilinders lopen perfect en hebben de ideale kleur op de bougie.
Alles wat onsteking betreft is vervangen met nieuw materiaal zoals Bobine, voorschakelweerstand, verdelerkap, rotor, kabels en bougies. Ontsekking (10°) en Kleppen zijn gesteld, alle luchtslangen en luchtfilter zijn ook vernieuwd, de hulp-luchtklep hangt ook niet vast.
Tijdens het sleutelwerk viel me op dat de bobine en VSWeerstand binnen 5 minuten loeiwarm werden, te warm om vast te pakken.
Dus dacht al snel "slechte massa" alles er af gehaald en schoon geschuurd en nu wordt hij alweer lauwwarm en loopt de motor ook wat mooier. De meeste voor de handliggende kontakten van het ontstekings systeem ingespoten met
contact spray maar, nog steeds het ene moment loopt hij als een zonnetje en het andere moment beginnen pit 3 + 6 weer over te slaan.
Omdat het vaak afwisseld tussen mooi en slecht lopen is mijn vermoeden van lekkende kleppen of slechte compresie van de baan en vermoed ik eerder dat het toch ergens in de bedrading of componenten van de onsteking moet zitten.. Maar waar? Als ik in het shema kijk zie ik dat pit 3 + 6 ook qua volgorde naast elkaar liggen en zijn het altijd die 2 die haperen.
Misschien heeft iemand hier dit ook eens meegemaakt of kan me met een stappenplannetje op het goede spoor zetten waar ik naar kan kijken??
BVD
Namelijk Pit 3 + 6 slaan regelmatig over en zijn de bougies daar ook altijd zwart als kool.
De overige cilinders lopen perfect en hebben de ideale kleur op de bougie.
Alles wat onsteking betreft is vervangen met nieuw materiaal zoals Bobine, voorschakelweerstand, verdelerkap, rotor, kabels en bougies. Ontsekking (10°) en Kleppen zijn gesteld, alle luchtslangen en luchtfilter zijn ook vernieuwd, de hulp-luchtklep hangt ook niet vast.
Tijdens het sleutelwerk viel me op dat de bobine en VSWeerstand binnen 5 minuten loeiwarm werden, te warm om vast te pakken.
Dus dacht al snel "slechte massa" alles er af gehaald en schoon geschuurd en nu wordt hij alweer lauwwarm en loopt de motor ook wat mooier. De meeste voor de handliggende kontakten van het ontstekings systeem ingespoten met
contact spray maar, nog steeds het ene moment loopt hij als een zonnetje en het andere moment beginnen pit 3 + 6 weer over te slaan.
Omdat het vaak afwisseld tussen mooi en slecht lopen is mijn vermoeden van lekkende kleppen of slechte compresie van de baan en vermoed ik eerder dat het toch ergens in de bedrading of componenten van de onsteking moet zitten.. Maar waar? Als ik in het shema kijk zie ik dat pit 3 + 6 ook qua volgorde naast elkaar liggen en zijn het altijd die 2 die haperen.
Misschien heeft iemand hier dit ook eens meegemaakt of kan me met een stappenplannetje op het goede spoor zetten waar ik naar kan kijken??
BVD