Topics: 4
Hoi allemaal
Heb al een paar maanden een 265, deze staat meer stil dan dat ik er in rij.
Het probleem is het starten-ontsteking.Op dit moment wil de motor helemaal niet meer aanslaan.
Na wat meetwerk kwam ik er achter dat ik maar 5a6 volt op de bobine heb.
Even een draadje vanaf de plus van de accu op de plus van de bobine, maar dan wil de motor nog niet starten.
Af en toe een plofje, of een beetje meelopen met de startmotor.
De volvo vadis aangeschaft, maar daar staat naturlijk weer niks in over de ontsteking.
Ik ben dus op zoek naar een schema van de ontsteking, en een manier om de module door te meten.
gr klaas
Topics: 17
Hier vind je de nodige docu materialen
http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/
Kijk ook na of alles nog goed massa maakt, o.a. accu, motor en ook de klem/beugel waarmee de bobine op de carroserie bevestigt zit kan door aanslag slechte massa maken. Geldt ook voor die voorschakelweerstand achter de bobine.
Hierdoor kan alles slechter functioneren en of worden beide veel te warm als de motor wel draait.. Maak dat allemaal goed schoon..
Heb zelf hierdoor een tijdje met een loeiwarme bobine en een roodgloeiende weerstand rondgereden, wat me pas opviel toen ik eens in het donker de motorkap opentrok :o.
dank dank dank
Ben de halve zondag bezig geweest om een schema op het net te vinden,zonder resultaat.
Ik ga van de week aan de slag.
gr klaas
Topics: 26
Heho Klaas! Een 265 wil ik ook wel. Doe ons eens wat foto's?
Topics: 78
Is dat niet een tz28h ontsteking?
tz28h schema
Even de componenten vergelijken en je weet het...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Ben van de week met het schema aan het meten geweest,en heb niets kunnen vinden.
Ik heb alles netjes schoongemaakt, en waarempel ik heb weer voldoende spanning op mijn ontsteking.
Maar niet lopen. ik heb helaas geen schuur meer waar ik in kan werken,dus ik moet alles buiten doen.
Het voordeel daarvan is dat je de vonken van je kabels in het donker kan zien. (dat is dus het probleem)
Ik ga morgen een setje kabels halen en het nog een keer proberen.
VOOR ALLE VOLVO LIEFHEBBERS LEES NIET VERDER!!!!
Ik ben het helemaal zat die v6 3500rpm om 120 kph te halen, er zit geen gang in, het zuipt nog meer dan ik zelf doe, lastig om onderdelen te krijgen, en dan kosten ze nog een vermogen.
durf het haast niet te zeggen maar ik ga er een 4.3 chevrolet motor in plaatsen.
Probeer deze week nog wat foto,s te plaatsen
Topics: 107
Heb je er al nieuwe bougies in gezet? Zijn niet duur voor de V6.
Topics: 31
Bougies zijn idd niet duur maar krijg ze er maar eens in of uit :

zal wel een ontwerper van renault zijn geweest ;D
@contender44
heb je een 3 traps automaat? anders een andere bak achter het blok lepelen, zijn de toeren wat minder en het verbruik ook
Onderdelen zijn nog gewoon bij de dealer te bestellen (komen wel meestal uit het klassieker magazijn) of anders bij peugeot of renault proberen die hebben het blok tenslotte langer geleverd dan Volvo.
245 GL => B230F aka De Rooie
de auto loopt nu weer, niet van harte maar hij loopt. ga nog even het co afstellen en kijken of het verbruik wat minder is.
Ik heb na zitten denken over een 4 bak, maar komt er dan geen electronica aan te pas? (lock up )
Mijn foto,s zijn te groot krijg het niet voor elkaar om ze te plaatsen.
probeer het van de week nog wel een keer.
gr contender44
Topics: 17
;D Die krengen zijn erg gevoelig, maar als je ze eenmaal goed hebt blijft het wel lopen.
Ook erg gevoelig voor valse lucht, dus heel belangrijk om eens de gehele rubberen kraam van het luchtsysteem goed te inspecteren.
De slangen kunnen door de constante redelijk hoge temperatuur verschillen door de jaren heen poreus worden. Ook al zien ze er optisch nog goed uit toch kunnen ze lekken. Dit veroorzaakt ook overslaan van onsteking, slecht presteren, backfires, etc.. Afhankelijk van het jaargang en type motor kan het verschillen.. Bv. de b27e met de 6 potige inlaatspruit daar onder zit een bolle luchtbuis van rubber op de stromingsmeter welke ook poreus kan zijn op die zelfde spruit is dan ook weer de koudstart injector met 2 korte rubberslangen aangesloten. Deze worden echt zeer warm en worden na een aantal jaren kurkdroog, keihard en kunnen zelfs breken.. Die laatste 2 zitten zo goed verstopt dat ze nauwelijks opvallen.
Eigenlijk zijn dit de kosten niet om gewoon allemaal te vervangen door nieuw materiaal. Kost je alles bij elkaar nog geen â⬠70 en een paar uur werk.. Die bolle buis onder het spruitstuk is dan nog het lastigste te vervangen :-X
Met latere jaargangen hebben ze dat wat verbeterd en aangepast, maar blijven ze even gevoelig voor valse trek..
btw heb je XP op de computer?
Probeer dan eens image resizer.. Klein snel en handig, zet zich in het rechtsklik snelmenu voor instant resizing van afbeeldingen..
http://download.microsoft.com/download/w...ySetup.exe