7 January 2008, 22:57
Ik had al eens eerder een berichtje eraan gewaagd, maar na een gedegen onderzoek...
ben ik tot de volgende vraag gekomen:
Bij koud weer (en dan bedoel ik rond de 0 graden of lager) gaat bij lagere snelheden kennelijk aan 1 kant de handrem opspelen en hoor je het geluid alsof er een boomstam in je wielkast meesleept (takke-herrie). Bij hogere snelheden verdwijnt 't geluid en komt niet meer terug.
Blijf je rustig rijden dan niet, tenzij je heel even met een ruk de handrem in de max-stand trekt en dan is 't vaak ook meteen verdwenen. ???
Ik denk aan een onderdeel wat los zit, maar wat me weer bevreemd is dat 't alleen met koud weer is...
En dan is er begin 2007 een nieuwe achterrem-handrem ingegaan en voor die tijd deed ie dat ook, alleen lijkt ´t alsof ´t nu steeds erger wordt.
Wie weet raad? Een dezer dagen gaat ie de brug op, want ik mag weer naar Zweden en de remkabels voor zijn aardig aan 't einde van hun latijn. Kan meteen de achteras/wiel/rem bekeken worden.
Mijn garagist weet zo ook niet hoe of wat en voordat ie echt moet gaan slopen, leg ik de vraag bij u allen weg! ;D
ben ik tot de volgende vraag gekomen:Bij koud weer (en dan bedoel ik rond de 0 graden of lager) gaat bij lagere snelheden kennelijk aan 1 kant de handrem opspelen en hoor je het geluid alsof er een boomstam in je wielkast meesleept (takke-herrie). Bij hogere snelheden verdwijnt 't geluid en komt niet meer terug.
Blijf je rustig rijden dan niet, tenzij je heel even met een ruk de handrem in de max-stand trekt en dan is 't vaak ook meteen verdwenen. ???
Ik denk aan een onderdeel wat los zit, maar wat me weer bevreemd is dat 't alleen met koud weer is...
En dan is er begin 2007 een nieuwe achterrem-handrem ingegaan en voor die tijd deed ie dat ook, alleen lijkt ´t alsof ´t nu steeds erger wordt.
Wie weet raad? Een dezer dagen gaat ie de brug op, want ik mag weer naar Zweden en de remkabels voor zijn aardig aan 't einde van hun latijn. Kan meteen de achteras/wiel/rem bekeken worden.
Mijn garagist weet zo ook niet hoe of wat en voordat ie echt moet gaan slopen, leg ik de vraag bij u allen weg! ;D
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
Volvo BM L90 1988