10 March 2024, 09:28
Ben ff lekker bezig geweest aan mijn 245 (1991) om de reminrichting aan de achterzijde te vernieuwen.
Er was een remklauw vastgelopen, de remschijven zaten onder min dikte en waren ongelijk gesleten en de ankerplaten waren erg krokant geworden.
Al doende bleek ook dat de handremvoeringen aan vervanging toe waren. Erg dun geworden en het frictiemateriaal van eentje viel er zelfs spontaan vanaf toen ik de remschijf verwijderde (zat toch gewoon vrij van de binnenzijde van de remschijf).
De handrem werkte overigens nog prima.
Maar met de nieuwe spulletjes erop krijg ik de handrem niet meer strak genoeg afgesteld. Ik heb het type dat onder de remschijf niet is voorzien van de instelmogelijkheid. De afstelling onder de middenconsole is helemaal aangedraaid bij beide kabels. Met de hendel helemaal omhoog heb ik wel enige remwerking, maar ruim onvoldoende.
Zie ik ergens iets over het hoofd? Is er op een andere plek op de kabel ook nog wat te stellen? Haynes heeft het alleen maar over de instelling bij de hendel.
Zo nee, kan/moet ik dan de starre plaatjes tussen de remschoenen vervangen door het oudere instelbare type? Zoals ik het begrijp is dat een voorinstelling.
Eventueel nog andere tips van de ervaringsdeskundigen hier?
Er was een remklauw vastgelopen, de remschijven zaten onder min dikte en waren ongelijk gesleten en de ankerplaten waren erg krokant geworden.
Al doende bleek ook dat de handremvoeringen aan vervanging toe waren. Erg dun geworden en het frictiemateriaal van eentje viel er zelfs spontaan vanaf toen ik de remschijf verwijderde (zat toch gewoon vrij van de binnenzijde van de remschijf).
De handrem werkte overigens nog prima.
Maar met de nieuwe spulletjes erop krijg ik de handrem niet meer strak genoeg afgesteld. Ik heb het type dat onder de remschijf niet is voorzien van de instelmogelijkheid. De afstelling onder de middenconsole is helemaal aangedraaid bij beide kabels. Met de hendel helemaal omhoog heb ik wel enige remwerking, maar ruim onvoldoende.
Zie ik ergens iets over het hoofd? Is er op een andere plek op de kabel ook nog wat te stellen? Haynes heeft het alleen maar over de instelling bij de hendel.
Zo nee, kan/moet ik dan de starre plaatjes tussen de remschoenen vervangen door het oudere instelbare type? Zoals ik het begrijp is dat een voorinstelling.
Eventueel nog andere tips van de ervaringsdeskundigen hier?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47