31 December 2015, 13:07
Gister met mijn '65-er Amazon naar de APK geweest.
Elke 2 jaar weer een feest, omdat ze (bijna) nooit iets vinden.
Verbazend dat een 51 jaar oude auto zo weinig onderhoud nodig heeft :-)
Ziet er niet uit maar blijft maar rijden.
Anyhow, dit jaar wel afgekeurd en wel op 2 punten:
- Kentekenplaatverlichting doet het wel, maar verlicht niet de plaat zelf, duhhhh, (zie foto).
- Handrem links doet niks, en daar gaat dus mijn vraag over.
Q: Hoe stel ik dat ding af?
De remmerij zelf was in orde, maar de handrem links dus niet.
Ik heb de Haynes er wel op nageslagen, maar daar wordt een beetje cryptisch omschreven hoe het zou moeten.
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik aan 1 kant de handrem afstel
(Onder de kan ik de kabel strakker zetten, dat dan wel weer, maar dan werkt ie op beide kanten, dat moet dus niet, ik moet iets doen aan de linkerkant en er zou ergens een stelnok oid moeten zitten).
Elke 2 jaar weer een feest, omdat ze (bijna) nooit iets vinden.
Verbazend dat een 51 jaar oude auto zo weinig onderhoud nodig heeft :-)
Ziet er niet uit maar blijft maar rijden.
Anyhow, dit jaar wel afgekeurd en wel op 2 punten:
- Kentekenplaatverlichting doet het wel, maar verlicht niet de plaat zelf, duhhhh, (zie foto).
- Handrem links doet niks, en daar gaat dus mijn vraag over.
Q: Hoe stel ik dat ding af?
De remmerij zelf was in orde, maar de handrem links dus niet.
Ik heb de Haynes er wel op nageslagen, maar daar wordt een beetje cryptisch omschreven hoe het zou moeten.
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik aan 1 kant de handrem afstel
(Onder de kan ik de kabel strakker zetten, dat dan wel weer, maar dan werkt ie op beide kanten, dat moet dus niet, ik moet iets doen aan de linkerkant en er zou ergens een stelnok oid moeten zitten).
![[Afbeelding: AmaKentekenplaatverlichting_zpsbwmr6ryh.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/Amazon/AmaKentekenplaatverlichting_zpsbwmr6ryh.jpg)
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)