Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterremmen steeds weer vast.
#1
Remmen na 3,5 jaar stilstand los gemaakt. Daarna na ongev. 10km door de bebouwde kom weer vast. Weer los gemaakt. En daarna weer vast na +/- 10km bebouwde kom. Hoe kan dit ? ??? ???
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#2
Lijkt me dat de zuigertjes/ wandjes geroest zijn. Waardoor het allemaal erg stroef gaat, waardoor ze nog steeds kunnen blijven hangen.
Antwoord
#3
Dacht zelf aan het verdeelblokje dat misschien verroest is. Maar idd kunnen het ook de cups zijn. Even aan 'mn monteur' (mn pa op dit moment)vragen of hij dat heeft kunnen constateren.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#4
Hoe heb je ze 'los' gemaakt dan?

Als er roest zit op de cupjes (zuigertjes) of de wanden raad ik je aan de klauwen (altijd per as!) te reviseren of vernieuwen. Je kunt wel gaan schuren, polijsten, invetten, stofhoezen vervangen, maar je kunt beter gereviseerde klauwen kopen. Scandcar is volgens mij de goedkoopste.

Vervang meteen handremschoenen, remschijven en remblokken, dan hoef je de komende jaren niet meer naar je achterremmen te kijken Wink


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#5
Scandcar heeft inderdaad goedkope.... Maar ik kreeg wel een heel vaag setje opgestuurd. Het werkt goed, dat wel. Maar weet dat je voor iets meer nieuwe OEM Volvo klauwen hebt. Zo heel erg duur zijn ze niet !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#6
Doet t weer. Wat precies de oorzaak was weet ik niet zeker. ???
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#7
Dacht dus dat ie t weer deed. Maar ik heb toch nog steeds t vermoedden dat ik na een tijdje rijden voel dat de remmen achter iesje aanlopen. Vooral bij t stoplicht merk ik dat dan. Dus wat nu.

Ik dacht zelf aan een revisieset van Volvo (dus origineel) en dat morgen te monteren. Of zijn er mensen die iets anders voor willen stellen. En tenslotte; Is dat te doen op de stoep?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
Klem de slangen dicht met een tang of lijmklem om zo min mogelijk olie te verliezen, zet een grote,lage bak onder de rem, zodra het wiel weg is, en maak hem los.
Ik heb ze alle 4 zo vervangen, helaas brak een van de bouten, daar ben ik 4 uur mee bezig geweest, voor ik de restanten had verwijderd.
Daardoor duurde de hele klus ongeveer een dag(7 1/2uur). Helemaal de straat olievrij houden lukte mij niet, maar het meeste werd opgevangen.
Ik vond het goed te doen, m.u.v. 1 rem waar, behalve de gebroken bout, alles muurvast zat. :'(

Als de remleidingen de laatste 5 jaar niet los zijn geweest, reken dan wel op vernieuwen van een of meer stukjes, dus zorg dat je er een of meerdere nieuw bij de hand hebt of snel ergens kunt halen evenals nieuwe ontluchtingsnippels.

Maar kom toch maar even naar de sleuteldag op 8 juli. ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#9
Als je de rempedaal iets intrapt (met een stok of zo) verlies je ook nauwelijks olie. De cupjes schuiven dan voorbij de compensatiegaatjes en de verbinding tussen reservoir en de rest van het remcircuit is afgesloten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
OF, ik bestel revisiesetjes...waarvan ik de prijs (nog) niet weet...OF ik bestel gewoon ruilklauwen bij bijvoorbeeld Scandcar ofzo:
Citaat:50637 Rem klauw RA 240/260 Girling RUIlL € 57,50
50636 Rem klauw LA 240/260 Girling RUIL € 57,50

Maar dan moeten de mijne wel teruggestuurd worden.

Denk dat dit niet eens zo'n dure aanpak is. En gewoon zeker goed t.o.v. zelf het revisiesetje doen. Dit is natuurlijk wel ff 'snel safe and simple'

En misschien dan ook maar meteen nieuwe remblokken. Dan weet ik dat ik er voorlopig niet meer aan hoef te klooien.

Citaat:270164 Rem blok set A 140/164/240/260/P1800E/ES Girling € 26,65

Wat is trouwens t verschil tussen een remblok montageset en een remblokset? Zie lijst hieronder bijvoorbeeld.

Citaat:18980 Rem blok montageset A ATE 240-740-760-940 € 0,00
272641 Rem blok montageset A 140+240 GIRLING € 3,90
272643 Rem blok montageset A € 9,45
272638 Rem blok montageset V 140+240+260 Ate € 5,90
18965 Rem blok montageset V 140+240+260 Girling € 5,90
270164 Rem blok set A 140/164/240/260/P1800E/ES Girling € 26,65
BB1668 Rem blok set A 240/260 ATE € 17,80
270166 Rem blok set A ATE 140=271668 € 0,00
FB0165 Rem blok set V 140/164/240 ATE (270165) € 21,78
270165 Rem blok set V 164/240 ATE origineel Volvo € 46,50
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Achterremmen volvo 264 Prins 2 4.802 30 August 2016, 22:10
Laatste bericht: Prins
  zuiger in remklauw zit vast, wat nu? waz 24 57.303 18 June 2016, 16:04
Laatste bericht: jos245
  Achterremmen rikus 1 2.629 2 November 2013, 18:31
Laatste bericht: Dirk342
  Achterremmen Girling vs. ATE Kwekkel 10 9.516 12 January 2013, 12:43
Laatste bericht: Kwekkel
  Voorremmen vast na een paar kilometer Kwekkel 24 18.284 8 April 2012, 00:12
Laatste bericht: oudevolvo
  Handrem Vast Raasveld 3 5.695 26 January 2012, 16:27
Laatste bericht: volvomike
  achterremmen vast p245 4 3.616 27 April 2011, 19:12
Laatste bericht: aernout
  Schroefje om remschijf vast te zetten noodzaak? Jeroen V 6 7.489 16 March 2010, 21:30
Laatste bericht: mvgeffen
  zuiger remklauw vast en ontluchtingsnippel afgebroken. rijschooljeroen 12 14.001 4 September 2009, 23:01
Laatste bericht: TheSaint77
  Aanlopen handrem bij koud weer ovlov 2 4.326 12 February 2008, 23:52
Laatste bericht: ovlov

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)