Topics: 1
Ik heb sinds 2 jaar een 264 (1982;LPG).
Hij rijd prima, maarsinds kort heb ik last van een rammelende stuurbekrachtiging.
Eerst dacht ik dat het de fusees waren. Die heb ik inmiddels vervangen, maar de speling blijft (wel minder overigens). Het treed vooral op als ik hard een rotinde instuur of achteruit rijd en plots rem. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of ervaring met de stuurbekrachtiging van een 264. Misschien weet iemand hoe je de speling uit een stuurbekrahtiging kan halen (of niet).
Topics: 55
Bij het stuurhuis zit mogelijk een bout waarmee je de speling kunt afstellen. Bij de 144 van mijn vader (geen stuurbekrachtiging) is dit wel het geval. Mogelijk dat dit ook bij de stuurbekrachigde versie aawezig is? Ik heb dit zelf nog niet bekeken.
Topics: 42
fusee's wel OK?? :-\
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 1
Ja, de fusees zijn in orde.
Het zit hem in de stang die uit de stuurbekrachtiging kom, daar een knik maakt en vervolgens naar de wielophanging gaat. Alles zit goed verstopt achter een beschermplaat en rubberhoezen. Voordat ik daar aan begin moet ik wel weten waaraan ik begin (en waar het eindigt). In het Haynes handboek vind ik geen goed uitgewerkte beschijving, met eventuele stelmogelijkheden.
Topics: 20
JERCI schreef:Ja, de fusees zijn in orde.
Het zit hem in de stang die uit de stuurbekrachtiging kom, daar een knik maakt en vervolgens naar de wielophanging gaat.
Het zit hem niet in je (buitenste) stuurkogels ??? dat wil zeggen bijvoorbeeld de verbindingskogels tussen stuurstang en wielophanging...
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Topics: 7
bij die knik daar zit je binnenste stuurkogel. daar wil ook nog wel eens speling opzitten en die is ook eenvoudig te vervangen. weet het uit eigen ervaring.
Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst