Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Er is een performance drukgroep + koppeling leverbaar voor een dog-dish vliegwiel als ik me goed kan herinneren. Maar ik kan nergens de nummers meer vinden ?
Let op: het gaat me om de sport/performance set.
Heeft iemand deze nummers ?
Alvast bedankt !
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Dit is wat ik van iemand heb ontvangen over een sterke koppeling voor de M90 op een redblock, zonder het duall mass vliegwiel te gebruiken...
De drukgroep is vor de M46.
Citaat:The preferred setup is as follows:
1. Dog-dish flywheel (from 740/940 with M46/M47 and LH2.4).
2. Clutch plate for 850GLT, 20splines, 228mm, Sachs p/n:1862 314 032 (This is the stock clutch plate for 850GLT)
3. Pressure plate, reinforced, 228mm, Sachs p/n: 3082 999 763 (This is the performance pressure plate for the M46)
This setup is much better than the inferior setup with diesel clutch that people use to talk about. It will hold at least 450NM of torque. It has not been tested how much it will hold, but it has been used in 300HP+ cars many times (so probably 500NM is possible).
hier kun je de boel opzoeken:
http://webcat.zf-trading.com/index.asp?SPR=1
briljante catalogus!
Ik heb ook interesse in een sterkere drukgroep voor het dogdish vliegwiel. Laat wat weten als je een prijs of leverancier hebt!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Dat is goed. De lokale automaterialenzaak kan alles van Sachs bestellen (zeggen ze). Alleen zijn ze een beetje vaag qua prijzen. Ik heb ook een leuk contact bij Brezan. Als ik daar blijf doorzeuren blijft ook de prijs zakken. Als die vent me de zaak uitgooit dan weet ik dat zijn marge op is en koop ik het voor dat bedrag. Ze werken daar raar... Bonus op omzet. Winst is een ander ding....
Ik ga even met deze gegevens aan de gang.
Ik zit trouwens meteen te kijken naar een hydrauliek ombouw.
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Zijn zowel M90 als M45/46 20 splines ?
Voor een turbo:
Durchmesser [mm]: 228
Einzelteile siehe Stückliste:
3082 204 033 ( Kupplungsdruckplatte / 1 Stück )
1861 905 039 ( Kupplungsscheibe / 1 Stück )
3151 189 031 ( Ausrücklager / 1 Stück )
4200 080 060 ( Fett (Hochleistungsgleitfett) / 1 Stück )
Zähnezahl: 22
En het nummer in de database werkt niet. Maar ik heb iemand eerder horen informeren en toen kwam er wel wat uit dat nummer. Maar eens shoppen dus....
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Bozzma schreef:Zijn zowel M90 als M45/46 20 splines ?
Voor een turbo:
Durchmesser [mm]: 228
Einzelteile siehe Stückliste:
3082 204 033 ( Kupplungsdruckplatte / 1 Stück )
1861 905 039 ( Kupplungsscheibe / 1 Stück )
3151 189 031 ( Ausrücklager / 1 Stück )
4200 080 060 ( Fett (Hochleistungsgleitfett) / 1 Stück )
Zähnezahl: 22
En het nummer in de database werkt niet. Maar ik heb iemand eerder horen informeren en toen kwam er wel wat uit dat nummer. Maar eens shoppen dus....
De M90 heeft een 20 spline prise as, de M4X (na '78?) hebben 22 splines op de prise as.
je moet bij "Artikelauswahl für dieses Fahrzeug", bij "5. Lieferanten : " het vinkje "SACHS (ZF SRE)" aanvinken, dat was bij mij het probleem dat ik het eerst niet kon vinden.
Dit is de drukgroep die ik bedoel:
http://webcat.zf-trading.com/index.asp?L...e_info.asp
die drukgroep werkt op een dog dish vliegwiel, onbgeacht de bak die er aan hangt. Voor de M90 is een 850 228 mm plaatje nodig, voor de M4X-en een gewone turbo plaat lijkt me.
Bozzma schreef:Dat is goed. De lokale automaterialenzaak kan alles van Sachs bestellen (zeggen ze). Alleen zijn ze een beetje vaag qua prijzen. Ik heb ook een leuk contact bij Brezan. Als ik daar blijf doorzeuren blijft ook de prijs zakken. Als die vent me de zaak uitgooit dan weet ik dat zijn marge op is en koop ik het voor dat bedrag. Ze werken daar raar... Bonus op omzet. Winst is een ander ding....
Ik ga even met deze gegevens aan de gang.
Ik zit trouwens meteen te kijken naar een hydrauliek ombouw.
Ok klinkt goed.
Ik heb een 262 koppelingspedaal, ik zal het even opmeten, dat had ik al eens beloofd. Dan kun je het makkelijk namaken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Verdikkeme.. Drukgroepje kost ~300 euro... Dat is geld.
Eens kijken bij European tuning, die heeft ook sport-spul.
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Spec-spul:
Zonder tangentiaal veren: ~400 compleet (SET, drukgroep, plaat)
Met tangentiaal veertjes: ~550
Autch.