Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nummers performance koppeling + drukgroep
#1
Er is een performance drukgroep + koppeling leverbaar voor een dog-dish vliegwiel als ik me goed kan herinneren. Maar ik kan nergens de nummers meer vinden ?

Let op: het gaat me om de sport/performance set.

Heeft iemand deze nummers ?

Alvast bedankt !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#2
Dit is wat ik van iemand heb ontvangen over een sterke koppeling voor de M90 op een redblock, zonder het duall mass vliegwiel te gebruiken...
De drukgroep is vor de M46.
Citaat:The preferred setup is as follows:

1. Dog-dish flywheel (from 740/940 with M46/M47 and LH2.4).

2. Clutch plate for 850GLT, 20splines, 228mm, Sachs p/n:1862 314 032 (This is the stock clutch plate for 850GLT)

3. Pressure plate, reinforced, 228mm, Sachs p/n: 3082 999 763 (This is the performance pressure plate for the M46)

This setup is much better than the inferior setup with diesel clutch that people use to talk about. It will hold at least 450NM of torque. It has not been tested how much it will hold, but it has been used in 300HP+ cars many times (so probably 500NM is possible).

hier kun je de boel opzoeken:
http://webcat.zf-trading.com/index.asp?SPR=1
briljante catalogus!

Ik heb ook interesse in een sterkere drukgroep voor het dogdish vliegwiel. Laat wat weten als je een prijs of leverancier hebt!


240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#3
Dat is goed. De lokale automaterialenzaak kan alles van Sachs bestellen (zeggen ze). Alleen zijn ze een beetje vaag qua prijzen. Ik heb ook een leuk contact bij Brezan. Als ik daar blijf doorzeuren blijft ook de prijs zakken. Als die vent me de zaak uitgooit dan weet ik dat zijn marge op is en koop ik het voor dat bedrag. Ze werken daar raar... Bonus op omzet. Winst is een ander ding....

Ik ga even met deze gegevens aan de gang.

Ik zit trouwens meteen te kijken naar een hydrauliek ombouw.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#4
Zijn zowel M90 als M45/46 20 splines ?

Voor een turbo:

Durchmesser [mm]: 228
Einzelteile siehe Stückliste:
3082 204 033 ( Kupplungsdruckplatte / 1 Stück )
1861 905 039 ( Kupplungsscheibe / 1 Stück )
3151 189 031 ( Ausrücklager / 1 Stück )
4200 080 060 ( Fett (Hochleistungsgleitfett) / 1 Stück )
Zähnezahl: 22

En het nummer in de database werkt niet. Maar ik heb iemand eerder horen informeren en toen kwam er wel wat uit dat nummer. Maar eens shoppen dus....
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#5
Bozzma schreef:Zijn zowel M90 als M45/46 20 splines ?

Voor een turbo:

Durchmesser [mm]: 228
Einzelteile siehe Stückliste:
3082 204 033 ( Kupplungsdruckplatte / 1 Stück )
1861 905 039 ( Kupplungsscheibe / 1 Stück )
3151 189 031 ( Ausrücklager / 1 Stück )
4200 080 060 ( Fett (Hochleistungsgleitfett) / 1 Stück )
Zähnezahl: 22

En het nummer in de database werkt niet. Maar ik heb iemand eerder horen informeren en toen kwam er wel wat uit dat nummer. Maar eens shoppen dus....

De M90 heeft een 20 spline prise as, de M4X (na '78?) hebben 22 splines op de prise as.

je moet bij "Artikelauswahl für dieses Fahrzeug", bij "5. Lieferanten : " het vinkje "SACHS (ZF SRE)" aanvinken, dat was bij mij het probleem dat ik het eerst niet kon vinden.

Dit is de drukgroep die ik bedoel:
http://webcat.zf-trading.com/index.asp?L...e_info.asp
die drukgroep werkt op een dog dish vliegwiel, onbgeacht de bak die er aan hangt. Voor de M90 is een 850 228 mm plaatje nodig, voor de M4X-en een gewone turbo plaat lijkt me.


Bozzma schreef:Dat is goed. De lokale automaterialenzaak kan alles van Sachs bestellen (zeggen ze). Alleen zijn ze een beetje vaag qua prijzen. Ik heb ook een leuk contact bij Brezan. Als ik daar blijf doorzeuren blijft ook de prijs zakken. Als die vent me de zaak uitgooit dan weet ik dat zijn marge op is en koop ik het voor dat bedrag. Ze werken daar raar... Bonus op omzet. Winst is een ander ding....

Ik ga even met deze gegevens aan de gang.

Ik zit trouwens meteen te kijken naar een hydrauliek ombouw.

Ok klinkt goed.
Ik heb een 262 koppelingspedaal, ik zal het even opmeten, dat had ik al eens beloofd. Dan kun je het makkelijk namaken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#6
Verdikkeme.. Drukgroepje kost ~300 euro... Dat is geld.

Eens kijken bij European tuning, die heeft ook sport-spul.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#7
Spec-spul:

Zonder tangentiaal veren: ~400 compleet (SET, drukgroep, plaat)

Met tangentiaal veertjes: ~550

Autch.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Veer koppeling 245 Rin 2 1.252 6 June 2023, 21:14
Laatste bericht: Rin
  Volvo 240 1993 koppeling op luukv47 10 6.736 7 May 2023, 22:05
Laatste bericht: Rin
  na motorswap 'schiet' de koppeling Piep28 5 5.859 29 May 2018, 12:32
Laatste bericht: Marc1970
  Naaf afmetingen 850 T5 koppeling Bavadi 0 2.595 21 November 2016, 13:30
Laatste bericht: Bavadi
  Problemen dat koppeling blijf hangen en 3e versnelling tandwielengeluid lucvdbos 5 6.455 6 April 2016, 11:57
Laatste bericht: Jur
  Piepende koppeling en moeilijk schakelen Hanatarash 1 3.496 18 March 2016, 21:28
Laatste bericht: Marc1970
  Koppeling slipt met overschakelen M90 Knuif 0 2.679 8 March 2016, 19:52
Laatste bericht: Knuif
  Vervangen koppeling 1982, b21ft met M46 met overdrive Reinier 18 18.487 24 January 2016, 00:53
Laatste bericht: Reinier
  piepend geluid bij wegrijden met opkomende koppeling Boet 19 17.915 24 November 2015, 10:41
Laatste bericht: henqui
  Moeilijk schakelen M47; koppeling of synchro? Dopski 5 5.765 12 August 2015, 00:18
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)