Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Benzine/temperatuurmeter stuk
#1
De temp/benziemeter van de 265 werken niet meer (spanningsregelaar volgens het boek) kan je die vervangen en/of repareren?
de complete unit van de 265 is natuurlijk weer lastig aan te komen.bj 1979

Nog een vraag: zijn de kachels van een 265 en de 240 hetzelfde? (geen airco)

gr contender
Antwoord
#2
de kachelunits zonder airco zijn bijna gelijk. je hebt een schuifsysteem en eentje met drukknoppen op vacuum.

ik heb een goede met schuifsysteem te koop. bel mail of pb me daarvoor
Antwoord
#3
Die met drukknoppen op vacuum is dat niet alleen voor met airco uitgevoerde modellen ?
Antwoord
#4
nou breng je me aan het twijfelen jos :-\

kan me herinneren dat ik er vorig jaar eentje gedemonteerd heb met drukknoppen maar die had geen airco.

mijn 262 met originele airco heeft idd drukknoppen
Antwoord
#5
Achter op je kilometer unit zit die spannings regelaar. die kun je er zo aftrekken en er een andere op zetten. met een beetje gepiel kan dit zonder de unit te verwijderen.
Antwoord
#6
Die spanningsregelaars zijn volgens mij erg duur (zeldzaam). Ik ben de link kwijt, maar er bestaat een schematje naar hoe je dit zelf kunt maken van moderne componenten.
Antwoord
#7
is pas nog iets over geroepen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#8
Geen idee of dit hetzelfde is als in een 240.
Bij mijn 240 is de spanningsregelaar een TCA700Y. Volgens mij is dit
niets bijzonders en is een vervanger, b.v. een LM7810, bij een goede electronica handel wel te vinden.


TCA700Y
Fixed Positive Voltage Regulator
Various
Positive Voltage Regulators
Output Voltage Nominal (V)=10
Load Current Max. (A)=220m
Supply Voltage Maximum (V)=16
Package=SIP-tab
Pins=3
Military=N

Succes.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord
#9
220mA is waarschijnlijk te licht. In het betreffende artikel wordt uitgegaan van een 1,5 A-type.
Je kunt bij bijna elke electronicaboer een spanningsregelaartje halen. Idd een 7810, maar dan een 1,5 amp. uitvoering. Kost je de kop niet en met de handleiding goed te doen.

Succes.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#10
jos245 schreef:Die met drukknoppen op vacuum is dat niet alleen voor met airco uitgevoerde modellen ?
Die met drukknoppen is zeker ook veelvuldig zonder airco geleverd. Dit noemt Volvo de Combined Unit.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Stationair LPG/,benzine b27e hun 4 3.773 27 May 2020, 13:29
Laatste bericht: hun

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)