Berichten: 8
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2009
De temp/benziemeter van de 265 werken niet meer (spanningsregelaar volgens het boek) kan je die vervangen en/of repareren?
de complete unit van de 265 is natuurlijk weer lastig aan te komen.bj 1979
Nog een vraag: zijn de kachels van een 265 en de 240 hetzelfde? (geen airco)
gr contender
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
de kachelunits zonder airco zijn bijna gelijk. je hebt een schuifsysteem en eentje met drukknoppen op vacuum.
ik heb een goede met schuifsysteem te koop. bel mail of pb me daarvoor
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Die met drukknoppen op vacuum is dat niet alleen voor met airco uitgevoerde modellen ?
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
nou breng je me aan het twijfelen jos :-\
kan me herinneren dat ik er vorig jaar eentje gedemonteerd heb met drukknoppen maar die had geen airco.
mijn 262 met originele airco heeft idd drukknoppen
Berichten: 21
Topics: 6
Lid sinds: Aug 2007
Achter op je kilometer unit zit die spannings regelaar. die kun je er zo aftrekken en er een andere op zetten. met een beetje gepiel kan dit zonder de unit te verwijderen.
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Die spanningsregelaars zijn volgens mij erg duur (zeldzaam). Ik ben de link kwijt, maar er bestaat een schematje naar hoe je dit zelf kunt maken van moderne componenten.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
is pas nog iets over geroepen..
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
Geen idee of dit hetzelfde is als in een 240.
Bij mijn 240 is de spanningsregelaar een TCA700Y. Volgens mij is dit
niets bijzonders en is een vervanger, b.v. een LM7810, bij een goede electronica handel wel te vinden.
TCA700Y
Fixed Positive Voltage Regulator
Various
Positive Voltage Regulators
Output Voltage Nominal (V)=10
Load Current Max. (A)=220m
Supply Voltage Maximum (V)=16
Package=SIP-tab
Pins=3
Military=N
Succes.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
220mA is waarschijnlijk te licht. In het betreffende
artikel wordt uitgegaan van een 1,5 A-type.
Je kunt bij bijna elke electronicaboer een spanningsregelaartje halen. Idd een 7810, maar dan een 1,5 amp. uitvoering. Kost je de kop niet en met de handleiding goed te doen.
Succes.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 980
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
jos245 schreef:Die met drukknoppen op vacuum is dat niet alleen voor met airco uitgevoerde modellen ?
Die met drukknoppen is zeker ook veelvuldig zonder airco geleverd. Dit noemt Volvo de Combined Unit.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)