Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Op dit forum heb ik al heel wat tips gekregen over het opschroeven van de turbodruk, die bij mij niet hoger viel af te regelen dan half in het geel.
Alles geprobeerd, tot het verwisselen van uitlaat en het afklemmen van de slang naar de waste gate aan toe. Niets hielp.
Dus als laatste hoop het zaakje maar eens losgehaald. Na het weghalen van het waste gate-huis bleek er een scheur te lopen dwars door de opening van de waste gate, waardoor de uitlaatgassen alsnog weg konden stromen.
Nu dus op zoek naar een andere compressor.
Hierbij een foto, klik op het plaatje voor een vergroting.
Is deze slijtage aan de fanbladen trouwens normaal of zijn ze ver heen?
Groeten,
Vaan
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Heb er niet zoveel verstand van maar het lijkt mij niet helemaal gezond
het valt i.i.g. onder stevige gebruiks sporen 8)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
die scheur is niet ok , maar ach is te doen
ik denk eerder dat de blaadjes zijn zo ver heen dat de turb nix meer doet ben ik bang
als je de as vast pakt en op en neer beweegt
raakt dan de schoepenrad het huis??
dan is je turb echt aan vervanging toe
hoe zien je inlaat schoepies eruit het zelfde als de uitlaat?
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Die schoepen zien er niet meer uit iid...dat was het hem denk ik!
Dat scheurtje was vast niet de oorzaak.
Ben benieuwd waar je het beste slaagt!
Succes!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Allen dank voor de tips, ik zal er maar een nieuwe Turbo inschroeven, ofschoon er geen speling is en aan de andere zijde de schoepen perfect zijn.
Hoewel de 245 na de inbouw van een Intercooler voor mijn gevoel een enorm vermogen gaf, zal het daarna wsch. nog harder gaan!
Funsdaf, nog een vraagje: ik zie dat je in Baarlo woont, toevallig was ik vanavond op zoek naar een Vialle-dealer in de buurt (sinds kort woon ik nl. ook in het mooie Limburg) en zag Auto Inbouw Service Baarlo B.V. in Baarlo. Ervaring mee? Het gaat om LPI-injectoren voor mijn 960.
Groet,
Arthur
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
De scheur is dichtgelast en alles is mooi vlakgeslepen, zodat het waste gate-klepje alles mooi afsluit. Turbodruk met IC is nu 80% in het geel, en dat is prima. Het gaat hard.
De pakking van het waste gate huis ontbrak, maar was gelukkig nog leverbaar bij de Volvodealer. Wel even slikken: 54 Euro ex BTW...
Met een paar nieuwe schokdempers en een 'nieuwe' versnellingsbak draait alles weer helemaal fijn. Weer leuke kilometers in het vooruitzicht, dacht ik.
Tot de 780 kwam... (nieuw onderwerp)
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
??
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Ja, nu is het er.
Volgend jaar wel op de beurs?
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Dus alleen de scheur is dichtgelast??
De schoepen zijn nog steeds hetzelfde ??
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Zal wel gereviseerd zijn neem ik aan. Mag ik misschien vragen wat je compleet kwijt bent? En heb je een water+olie gekoelde turbo of een 'gewone' oliegekoelde?