Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Beste mensen, ik zit te denken een 760 TIC te kopen maar deze heeft een probleem:
hij is ooit zonder benzine komen te staan en daarna is er vuil in het syteem gekomen: brandstofpompen en filter zijn al vervangen.
Hij blijft zwarte rook geven, vooral bij turbodruk.
Hij krijgt teveel benzine dus...
Eigenaar zegt dat misschien het koude start ventiel niet dicht gaat (vuil?)
Iemand een ander idee?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Waarschijnlijk een B230ET, met jawel MOTRONIC.
Zou kunnen dat het komt door koud-start injector (maar dan klopt het niet echt dat het eigenlijk alleen onder turbodruk is), maar het kan ook aan een van de temperatuur sensoren liggen die niet goed zijn (of de bekabeling ervan), luchtmassameter goed ?
Hoe is het verbruik van de auto ?
Nou hebben motronic auto's wel de neiging rijk te lopen en hier en daar een zwarte pluim te geven... dus in principe niks vreemds ;D ;D
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
't is een b23 et ...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
De eerste 740 turbo's hadden K-jet... toch ?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Toch weer het laatste woord......gtvrr
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
sorry edwin :-* nu had ik in dit geval wat inside information ;D
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
hmmm...
Ik ben geen motronic kenner,maar even doorberedenerend.
Zwarte rook bij turbodruk dus te veel benzine .
Of minder lucht dan daadwerkelijk gemeten wordt.
Kan het zijn dat na de turbo lucht weglekt? ( gescheurde slang,lekke IC )
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 83
Topics: 22
Lid sinds: May 2008
Hallo, ik ben qua kennis meer een dieselman, maar zwart roken bij turbodruk (motor moet hard werken) kan ook duiden op olieverbruik. Heb je geen poetsplekken op je de cilinderwanden, of zijn de hoongroeven glad weg. Wellicht ten overvloede, maar heb je het luchtfilter al bekeken? Als die dicht zit krijg je ook een verkeerde mengverhouding. Bij veel turbodruk is er ook heel veel luchttoevoer nodig. Of ten slotte, is het oliepeil niet te hoog of de carterontluchting verstopt?
Suuk6 met je speurtocht