Berichten: 4
Topics: 2
Lid sinds: May 2013
Beste mede forum leden. Een korte vraag van een onervaren gebruiker. Ik heb al heel wat gesleuteld aan mijn volvo 245 maar van lassen heb ik geen kaas gegeten. Mijn volvo is een tijd geleden afgekeurd omdat er een (roest) gat in de linker dorpel zit. Ik heb een garage bedrijf gevraagd hiernaar te kijken en die komen met een heel verhaal over het toch ook gelijk maar vervangen van het plaat werk van de bodem. Kosten 1500 euro. Ik heb geen directe kennissen of netwerk waarop ik kan terug vallen om te verifiëren of dit redelijk is. Daarnaast heb ik geen behoefte aan het vervangen van het plaatwerk. Ik wil gewoon het gat in de dorpel dicht hebben zodat ik mijn auto weer kan aanbieden voor de APK. Mijn vraag is wat ik redelijkerwijs voor het lassen van de dorpel kwijt ben. Ik heb echt geen idee. Iemand een idee? Ik woon in Nijmegen.
Alle tips en suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt!
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Hoi,
Zo duur kan dat toch niet zijn.
Heb je een foto?
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Kom maar even langs zou ik zeggen, zit zelf ook in Nijmegen. Er zit natuurlijk een prijsverschil in laswerk voor een restauratie object of 'slechts' APK-laswerk. Dat is heel logisch natuurlijk, maar het is even lastig te beoordelen zonder goede foto of zonder de auto gezien te hebben. Maar kijken kan natuurlijk altijd even en dan weet je meteen waar je aan toe bent.
Stuur maar even een berichtje voor het maken van een afspraak en adresgegevens.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als het er alleen om gaat om een plaatje in de dorpel te lassen met de bedoeling de auto door de apk te loodsen dan kun je van die 1500 euro wel een 0 af halen.
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Ik durf geen prijs te noemen zonder foto of zonder de auto gezien te hebben, heel simpel ! Dadelijk is de gehele dorpel compleet verrot en moet er gewoon een nieuwe dorpel of overzetstuk in, dit drijft de prijs natuurlijk flink op. Is het alleen een klein plaatje erin lassen, kan het natuurlijk goedkoper. Daarbij, voor de APK, mag er gerust een gat in de dorpel zitten hoor, ligt er alleen aan hoe groot dat gat is en hoelang (gezien over de lengte van de dorpel heen)
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Dorpel mag per deel (lengte van de deur) voor 1/3 weggeroest zijn. Let wel op, die 1/3 telt ook voor de omtrek... Mijn ervaren is dat er een boel keurmeesters het "voor de zekerheid" maar afkeuren om maar geen risico te lopen.
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Al een paar keer gezien dat een gat in de dorpel het topje van de ijsberg is.
Geeft niks, alles is te repareren 😀
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970