Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterschermen lassen 245
Hallo,

Ik wil binnenkort mijn achterschermranden en de achterste dorpelranden uitslijpen en vervangen van mijn 245.
Er zit namelijk nog al wat roest. Kan iemand mijn tips/foto's of een link geven van deze klus. Dan krijg ik een beter inzicht in de omvang van deze klus.

Alvast bedankt.
Antwoord
Topics in Ik en Mijn Volvo, zoals Project "De Belg" (bovenaan!) en Ticcie (even zoeken) staan er vol mee.

Mijn tip is: polyester is ook mooi spul.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Mijn tip is: polyester is ook mooi spul.
Voor een boot ja, op een auto is het vreselijk spul in mijn ogen.

[Afbeelding: jb-06-db_polyesther_eruit.jpg]

[Afbeelding: oranjees-rest3.jpg]

[Afbeelding: oranjees-rest4.jpg]
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Mits zorgvuldig toegepast is epoxyplamuur wel goed toepasbaar op een auto. Polyester vergaat sneller en trekt vocht aan.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Volgens mij heeft JDDV enigszins aan dat die kan lassen, dan is een epoxy of polyester natuurlijk niet aan te raden.
Dit is je laatste redmiddel als je niet kan lassen of niet het geld heb om het uit te besteden.

Ik heb hier dagelijks auto's welke vol polyester en verschillende epoxy zitten (sommige zelfs met papier machÃ, kippengaas enz) en dat zit er vaak pas een jaar of 2 jaar op waarna het wordt zoals de foto's hieronder.
Verschrikkelijk spul, helemaal als je het daarna mag opknappen. :-\
Waar het wel goed voor is, is om een lasser om de tuin te leiden met zijn aanname prijs :Smile ;D

@JDDV, wat voor advies vraag je precies?

Je kan eens op mijn website kijken, er staan genoeg foto's om je een beetje een idee te geven. Wink
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Helaas geen foto te zien : - (
En was juist zo benieuwd!

Maar over het lassen van de achterschermen -> ik neem aan dat je de spatbordranden bedoelt? Mijn lasser vertelde me dat je eigenlijk altijd werking van het metaal krijgt als je grote stukken gaat lassen, dwz als je een hele rand van klokkerholm erin last, dan gaat het flink golven en heb je veel plamuur nodig. Beter is om alleen de rotte stukjes eruit te slijpen (niet te zuinig) en die te vervangen.

Let ook op het binnenscherm, die is dan ook vaak rot!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Het stuiken van plaatwerk dat getrokken is door de hitte van het lassen is een vak apart. Er zijn tegenwoordig niet zo veel plaatwerkers meer die dat kunnen.

Een andere oplossing is een compleet achterscherm van een jongere 240/245 nemen. Ik heb nog een linker- en rechterhoek staan.

[Afbeelding: 30u4swx.jpg]
Antwoord
jos245 schreef:Het stuiken van plaatwerk dat getrokken is door de hitte van het lassen is een vak apart. Er zijn tegenwoordig niet zo veel plaatwerkers meer die dat kunnen.

Ze zijn er nog! ;D Tongue
En als je op de juiste manier met geduld last trekt het niet eens krom!! Wink

Zie foto van afgelopen week, een spatbord rand van een BMW bauer (is dat schelden op dit forum? :Smile ;D )

@Moderator uploadmap zit vol!
Dan maar met IMG, als er wat aan gedaan is mogen ze opgehaald worden.

[Afbeelding: wielrand%20vooraf.jpg]

[Afbeelding: weilrandlas.jpg]

[Afbeelding: wielrand.jpg]

[Afbeelding: wielrand2.jpg]
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
netjes, ben je toevallig lasser? Wink Tongue
Antwoord
Ticcie schreef:Helaas geen foto te zien : - (
En was juist zo benieuwd!

Het is een beetje zoeken Paul, maar als ze wat door klikt zie je wel een paar foto's.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke voorzorgsmaatregelen nemen bij elektrisch lassen JanO 4 2.168 12 June 2022, 09:38
Laatste bericht: JanO
  Lassen gat in dorpel oldiegoldie 6 9.285 19 April 2016, 15:53
Laatste bericht: Jerry
  Vertinnen of lassen? Job done! henqui 32 26.306 18 September 2012, 07:19
Laatste bericht: henqui
  Lassen wielkasten 244 omgeving Den Haag / Groningen AK244 3 2.640 17 April 2012, 17:38
Laatste bericht: AK244
  Wielranden lassen 245 Black Moose 7 5.734 24 March 2012, 01:22
Laatste bericht: Black Moose
  Bodem + Wielbakken lassen voor beginner :) LuckyLoek 40 28.417 14 October 2009, 07:18
Laatste bericht: LuckyLoek
  wie kan me helpen met lassen? rijschooljeroen 2 2.681 14 August 2009, 22:57
Laatste bericht: boudewijn
  dorpelreparatie (lassen) Peter Timmer 13 7.854 3 January 2006, 21:56
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)