Berichten: 102
Topics: 27
Lid sinds: Feb 2009
Hallo,
Ik wil binnenkort mijn achterschermranden en de achterste dorpelranden uitslijpen en vervangen van mijn 245.
Er zit namelijk nog al wat roest. Kan iemand mijn tips/foto's of een link geven van deze klus. Dan krijg ik een beter inzicht in de omvang van deze klus.
Alvast bedankt.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Topics in Ik en Mijn Volvo, zoals Project "De Belg" (bovenaan!) en Ticcie (even zoeken) staan er vol mee.
Mijn tip is: polyester is ook mooi spul.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Mits zorgvuldig toegepast is epoxyplamuur wel goed toepasbaar op een auto. Polyester vergaat sneller en trekt vocht aan.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 69
Topics: 4
Lid sinds: Jul 2010
Volgens mij heeft JDDV enigszins aan dat die kan lassen, dan is een epoxy of polyester natuurlijk niet aan te raden.
Dit is je laatste redmiddel als je niet kan lassen of niet het geld heb om het uit te besteden.
Ik heb hier dagelijks auto's welke vol polyester en verschillende epoxy zitten (sommige zelfs met papier machÃ
, kippengaas enz) en dat zit er vaak pas een jaar of 2 jaar op waarna het wordt zoals de foto's hieronder.
Verschrikkelijk spul, helemaal als je het daarna mag opknappen. :-\
Waar het wel goed voor is, is om een lasser om de tuin te leiden met zijn aanname prijs :

;D
@JDDV, wat voor advies vraag je precies?
Je kan eens op mijn website kijken, er staan genoeg foto's om je een beetje een idee te geven.
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus
www.lasklus.nl
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Helaas geen foto te zien : - (
En was juist zo benieuwd!
Maar over het lassen van de achterschermen -> ik neem aan dat je de spatbordranden bedoelt? Mijn lasser vertelde me dat je eigenlijk altijd werking van het metaal krijgt als je grote stukken gaat lassen, dwz als je een hele rand van klokkerholm erin last, dan gaat het flink golven en heb je veel plamuur nodig. Beter is om alleen de rotte stukjes eruit te slijpen (niet te zuinig) en die te vervangen.
Let ook op het binnenscherm, die is dan ook vaak rot!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Het stuiken van plaatwerk dat getrokken is door de hitte van het lassen is een vak apart. Er zijn tegenwoordig niet zo veel plaatwerkers meer die dat kunnen.
Een andere oplossing is een compleet achterscherm van een jongere 240/245 nemen. Ik heb nog een linker- en rechterhoek staan.
Berichten: 69
Topics: 4
Lid sinds: Jul 2010
jos245 schreef:Het stuiken van plaatwerk dat getrokken is door de hitte van het lassen is een vak apart. Er zijn tegenwoordig niet zo veel plaatwerkers meer die dat kunnen.
Ze zijn er nog! ;D

En als je op de juiste manier met geduld last trekt het niet eens krom!!
Zie foto van afgelopen week, een spatbord rand van een BMW bauer (is dat schelden op dit forum? :

;D )
@Moderator uploadmap zit vol!
Dan maar met IMG, als er wat aan gedaan is mogen ze opgehaald worden.
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus
www.lasklus.nl
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
netjes, ben je toevallig lasser?
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Ticcie schreef:Helaas geen foto te zien : - (
En was juist zo benieuwd!
Het is een beetje
zoeken Paul, maar als ze wat door klikt zie je wel een paar foto's.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.