Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wielranden lassen 245
#1
Ik kan aan achterschermen (L+R) komen met de binnenranden van een 244, kan ik daar de wielranden afslijpen en die in een 245 lassen of maak ik het mezelf dan moeilijk?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#2
alles kan, die vraag kun je denk ik beter aan de lasser stellen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
De meeste mensen zullen de binnen- en buitenkant afzonderlijk op z'n plek willen lassen. Je zal dan dus de schermen van elkaar moeten halen, wat inderdaad een hoop werk is met de puntlasboor.
Gebruikte schermen hebben meest ergens roest, en meest op de plekken waar je oude schermen het ook al hadden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
De schermen die ik gezien heb hadden een beetje vliegroest wat m.i. wel goed te behandelen is, maar eerst alles losboren en dan weer lassen is ook een beetje joker.
Ik hoopte dat ik die stap dus over kon slaan.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#5
Als ik voor het lassen alles goed schoonmaak (blank dus) en na het lassen vol laat lopen met tin zou dat de beste bescherming moeten geven tegen roest in de naden.
Of eerst met Inoxspray inspuiten, na het schoonmaken natuurlijk, en dan lassen en afwerken met kit.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#6
metaal gaat na het lassen direct roesten, direct nabehandelen en beschermen met bijvoorbeeld zinkspray. Wat betreft kit, hierover zijn de geleerden het niet eens, wil je de auto laten behandelen met dinitrol dan wordt het afgeraden, een dinitrol behandeling kent een aantal fasen, waaronder een roestomvormer, die kan bijvoorbeeld niet tussen de gelaste delen komen als er kit is gebruikt
Antwoord
#7
Zinkspray is mooi spul, ook als verf te krijgen, nog makkelijker te doseren. Verder is er niet zoveel aan, aan roest preventie, je pakt alles droog in met dikke lagen menie en teer. En na een jaar of 3 loop je alles na, etc.
Roest is meest gevolg van verwaarlozing en/of onwetendheid, je hebt mensen die wielkasten niet schoonmaken achter de rand. Of de dorpelontwatering dichtproppen met teer. Deuken zijn ook funest.

Als je een beetje weet waar en hoe de auto roest, blijf je dat makkelijk voor. Tin is meer een ouderwetse manier van lasnaden en plaatovergangen vullen, niet zozeer voor roestpreventie.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Ik dacht, waar tin zit kan het niet roesten en het vloeit mooi tussen de kieren.
Maar ik heb goede resultaten over Inoxspray gelezen, is wat duurder maar verbrandt niet bij het lassen.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke voorzorgsmaatregelen nemen bij elektrisch lassen JanO 4 2.160 12 June 2022, 09:38
Laatste bericht: JanO
  Lassen gat in dorpel oldiegoldie 6 9.279 19 April 2016, 15:53
Laatste bericht: Jerry
  Vertinnen of lassen? Job done! henqui 32 26.296 18 September 2012, 07:19
Laatste bericht: henqui
  Lassen wielkasten 244 omgeving Den Haag / Groningen AK244 3 2.634 17 April 2012, 17:38
Laatste bericht: AK244
  Achterschermen lassen 245 JDDV 34 17.713 24 September 2010, 17:23
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Bodem + Wielbakken lassen voor beginner :) LuckyLoek 40 28.410 14 October 2009, 07:18
Laatste bericht: LuckyLoek
  wie kan me helpen met lassen? rijschooljeroen 2 2.680 14 August 2009, 22:57
Laatste bericht: boudewijn
  dorpelreparatie (lassen) Peter Timmer 13 7.851 3 January 2006, 21:56
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)