23 March 2012, 19:07
Ik kan aan achterschermen (L+R) komen met de binnenranden van een 244, kan ik daar de wielranden afslijpen en die in een 245 lassen of maak ik het mezelf dan moeilijk?
Wielranden lassen 245
|
23 March 2012, 19:07
Ik kan aan achterschermen (L+R) komen met de binnenranden van een 244, kan ik daar de wielranden afslijpen en die in een 245 lassen of maak ik het mezelf dan moeilijk?
23 March 2012, 19:50
De meeste mensen zullen de binnen- en buitenkant afzonderlijk op z'n plek willen lassen. Je zal dan dus de schermen van elkaar moeten halen, wat inderdaad een hoop werk is met de puntlasboor.
Gebruikte schermen hebben meest ergens roest, en meest op de plekken waar je oude schermen het ook al hadden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
23 March 2012, 20:37
De schermen die ik gezien heb hadden een beetje vliegroest wat m.i. wel goed te behandelen is, maar eerst alles losboren en dan weer lassen is ook een beetje joker.
Ik hoopte dat ik die stap dus over kon slaan.
23 March 2012, 22:50
Als ik voor het lassen alles goed schoonmaak (blank dus) en na het lassen vol laat lopen met tin zou dat de beste bescherming moeten geven tegen roest in de naden.
Of eerst met Inoxspray inspuiten, na het schoonmaken natuurlijk, en dan lassen en afwerken met kit.
23 March 2012, 23:27
metaal gaat na het lassen direct roesten, direct nabehandelen en beschermen met bijvoorbeeld zinkspray. Wat betreft kit, hierover zijn de geleerden het niet eens, wil je de auto laten behandelen met dinitrol dan wordt het afgeraden, een dinitrol behandeling kent een aantal fasen, waaronder een roestomvormer, die kan bijvoorbeeld niet tussen de gelaste delen komen als er kit is gebruikt
23 March 2012, 23:56
Zinkspray is mooi spul, ook als verf te krijgen, nog makkelijker te doseren. Verder is er niet zoveel aan, aan roest preventie, je pakt alles droog in met dikke lagen menie en teer. En na een jaar of 3 loop je alles na, etc.
Roest is meest gevolg van verwaarlozing en/of onwetendheid, je hebt mensen die wielkasten niet schoonmaken achter de rand. Of de dorpelontwatering dichtproppen met teer. Deuken zijn ook funest. Als je een beetje weet waar en hoe de auto roest, blijf je dat makkelijk voor. Tin is meer een ouderwetse manier van lasnaden en plaatovergangen vullen, niet zozeer voor roestpreventie.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
24 March 2012, 01:22
Ik dacht, waar tin zit kan het niet roesten en het vloeit mooi tussen de kieren.
Maar ik heb goede resultaten over Inoxspray gelezen, is wat duurder maar verbrandt niet bij het lassen. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Welke voorzorgsmaatregelen nemen bij elektrisch lassen | JanO | 4 | 2.160 |
12 June 2022, 09:38 Laatste bericht: JanO |
|
Lassen gat in dorpel | oldiegoldie | 6 | 9.279 |
19 April 2016, 15:53 Laatste bericht: Jerry |
|
Vertinnen of lassen? Job done! | henqui | 32 | 26.296 |
18 September 2012, 07:19 Laatste bericht: henqui |
|
Lassen wielkasten 244 omgeving Den Haag / Groningen | AK244 | 3 | 2.634 |
17 April 2012, 17:38 Laatste bericht: AK244 |
|
Achterschermen lassen 245 | JDDV | 34 | 17.713 |
24 September 2010, 17:23 Laatste bericht: Zwarte Flirt |
|
Bodem + Wielbakken lassen voor beginner :) | LuckyLoek | 40 | 28.410 |
14 October 2009, 07:18 Laatste bericht: LuckyLoek |
|
wie kan me helpen met lassen? | rijschooljeroen | 2 | 2.680 |
14 August 2009, 22:57 Laatste bericht: boudewijn |
|
dorpelreparatie (lassen) | Peter Timmer | 13 | 7.851 |
3 January 2006, 21:56 Laatste bericht: Sander van Buiten |