Topics: 41
sinds gisteren een "aanrijding"op de A4 ( lag iets op de weg en ik kon niet uitwijken) met een geratel onder de auto, alsof er iets vanaf viel.
gekeken, niets gevonden.
nu, dagje later en kids mee naar Lineaushof, hele achterruit onder de olie, blok is schoon & droog, uitlaat schoon, genoeg olie in, en helder van kleur, waterniveau ok, geen sludge oid, gewoon starten & lopen.
maar......
m'n hele automatische bak is leeg, alle ATF is zoek,( zit dus nu op de achterruit :lol: )
245 op de brug, wel losse druppels enz. maar niets te vinden qua lekkage, gaten, pakkingen oid. :oops: :evil: :evil:
iemand enig idee wat wel???
oliekoeler ook ok, carter heel.
hoe is dit te testen? gewoon leeg hebben, afdoppen en CO2 erop oid???
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 23
Vullen met ATF en laten draaien ?
Topics: 38
Lijkt me een betere optie als afpersen. Voor je het weet heb je meer lekkages dan er ooit in gezeten hebben :roll:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Bozzma schreef:Vullen met ATF en laten draaien ?
ja, maar waarom zit m'n achterruit er vol mee?
aandrijfas???
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 22
de olie loopt er uit als je rijd, door de hoge luchtsnelheid onder de auto wordt het meegenomen door de lucht en de werveling tegen de achterkant aangegooid. dat denk ik.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 5
Misschien zware slag tegen de aandrijfas, met als resultaat vernielde rollager/oliedichting waar de aandrijfas de transmissie verlaat.
Hopelijk snel genoeg wagen gestopt, de automaten draaien niet erg graag droog!
Heb iets vergelijksbaar gehad, maar een beetje trager. Aandrijfas was klein beetje uit balans, waardoor op korte tijd dat rollager helemaal in de vernietiging gedraaid was. Eerst heel klein olielekje, na 1000 km liep de olie er sneller uit dan ik kon opvullen, plus een irriterend gedreun bij bepaalde snelheden...
opgelost!!!
thnx voor de support:
was waarschijnlijk een steen oid tegen olieleiding geketst, en een bout van een slangeklem tegen ÃÂÃÂn v/d leidingen gekomen, met als resultaat een heel klein miniem gaatje, maar wel met de nodige druk erachter als de motor loopt.
dus afgezaagt en een nieuwe verloop gesoldeerd :lol: :lol: :lol:
loopt weer prima!
orte Bochtenridder

Topics: 135
geluk bij een ongeluk.

Voor hetzelfde geld loopt de bak compleet leeg en ook meteen in de soep!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"