Laatste heb ik een 142 2L injectie gekocht en hier ben ik natuurlijk heel blij mee alleen ben ik al achter de eerste problemen gekomen.
Zo schokt de motor hevig wanneer ik bijvoorbeeld op de snelweg rijdt en het toerental gelijk probeer te houden.
Ook bij stationair draaien gaat het niet zoals het hoort, in het begin draait hij redelijk goed maar na een tijdje daalt het toerental zodanig dat hij bijna afslaat.
Kan van alles zijn, rij je op gas of benzine? Ik zou eerst eens kijken naar de contactpuntjes. Die moet een opening hebben van 0,4 mm. Verder kan een nieuwe verdelerkap ook nooit kwaad.
Nette motor zo te zien, en op benzine. Dat stationair uitdoven als een nachtkaars klinkt voor mij ook als een typisch ontstekingsprobleempje, de oplossing ga je dus aan de andere kant vd motor vinden.
Maak de verdeler eens los, daarvoor zit er onderaan een klemboutje. Dan kan je hem een paar mm verdraaien, probeer eens wat links of rechtsom.
Dit is een motor met D-jet injectie. Dan is deze manual handig http://volvo1800pictures.com/document/fu...racing.pdf
Systeem is gevoelig voor valse lucht. Het "na een tijdje" symptoom maakt dat ik de AAV verdenk.
oudevolvo schreef:Het "na een tijdje" symptoom maakt dat ik de AAV verdenk.
Zou juist aangeven dat de aav goed werkt, er is natuurlijk een kans dat men het stationair toerental heeft afgesteld met een koude motor waarbij de aav openstaat. Zodra de motor dan warm is sluit de aav en krijgt de motor te weinig lucht bij stationair toeren.
Eens, denk inderdaad dat de schuif zelf werkt, maar dat het daar wel mee samenhangt. Bijvoorbeeld door afstelling zoals je zegt of door valse lucht.
Verder zijn er maar weinig onderdelen die na een tijdje anders zijn. Ik zou nog scheuren in inlaat of defecte bobine of verdeelkap kunnen bedenken.