Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ach de tijd zal het leren of het schade aan de motor geeft. Ik denk zelf van niet. Hij rijdt goed. motor loopt mooier dan eerst. Ik ben er niet zo heel bang voor om de uitlaten te veranderen. Mits je het niet te gek maakt natuurlijk. Maar b230 blokkenb zijn er nog steeds in overvloed.
Misschien ga ik wel eens achter een turbo blok aan.... Hoewel eerst andere zaken natuurlijk en op gas geet een turbo altijd wat ellende heb ik begrepen tenzij je LPI neemt. Dat heb ik in mijn andere volvo. Maar goed dat is allemaal voor later zorg.
Om even terug te komen over de miskoop discussie: goed beschouwd is het een miskoop! Maar ik ben nu al zo ver met lassen enzo dat ik nu ook doorga. Maar ik had beter moeten weten en onderzoeken! Maar goed hij is er nu en rijdt prima dus ik ga hem koesteren. Hij wordt alleen maar beter vanaf nu. Het is en blijft een geweldige hobby toch! ACh en er gaan wel eens dingen mis en ik neem wel eens verkeerde beslissingen maar ja beter dan nooit een beslissing nemen en alleen maar verlangen naar een auto die je nooit koopt zoals ik afgelopen jareen heb gedaan.. Nu ben ik tenminste lekker bezig!
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Twijfels:
ik kan de zijkanten ongeveer voor 800 euro laten spuiten door een spuiter maar ook de hele auto door iemand anders die vraagt er 2000 euro voor!!! Dat is een enthousiaste plaatwerker die vorig jaar heeft mee mogen doen aan worldskills in Canada voor plaatwerkers. Hij is dus wel echt goed.
hij pakt alle plekjes erbij inclusief de volgende plekjes:
vooruit (a-stijl):
![[Afbeelding: P1020835.jpg]](http://i175.photobucket.com/albums/w149/pepijnwk/P1020835.jpg)
dorpel bovenkant
![[Afbeelding: P1020839.jpg]](http://i175.photobucket.com/albums/w149/pepijnwk/P1020839.jpg)
scharnierachterklep:
![[Afbeelding: P1020838.jpg]](http://i175.photobucket.com/albums/w149/pepijnwk/P1020838.jpg)
motorkap:
![[Afbeelding: P1020837.jpg]](http://i175.photobucket.com/albums/w149/pepijnwk/P1020837.jpg)
parafaan:
![[Afbeelding: P1020836.jpg]](http://i175.photobucket.com/albums/w149/pepijnwk/P1020836.jpg)
dak:
dus ook voorruit gaat eruit etc etc. Ook worden de deurgaten voor die stootstrips dichtgelast enzo. Dakjke gaat er uit dak gaat kaal en wordt geheel nieuw gespoten.
Tja het is een hoop extra geld... Maar dan is het wel in eenkeer goed.....
Ja twijfel slaat dan wel toe. Is de auto al deze investeringen waard? Wat vinden jullie?
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Maar dan is het wel in eenkeer goed
wat ga je dan doen met de andere plekjes als je het voor 800 euro laat spuiten?
Laat je dat dan later doen?
Roest het dan niet verder?
Wat gaat dat dan kosten?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ja dat is dan de vraag. dan gaat het natuurlijk langzaam verder....
Maar goed het blijft een hoop geld!
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ik kan niet bij jou in de portemonee kijken

twijfel, twijfel......
succes met de beslissing
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 447
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2010
Je bent nu zo ver dat ik de klus tot in de perfectie zou afmaken en de auto nooit meer weg zou doen !!
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
pepijnwk schreef:Twijfels:
ik kan de zijkanten ongeveer voor 800 euro laten spuiten door een spuiter maar ook de hele auto door iemand anders die vraagt er 2000 euro voor!!! Dat is een enthousiaste plaatwerker die vorig jaar heeft mee mogen doen aan worldskills in Canada voor plaatwerkers. Hij is dus wel echt goed.
dus ook voorruit gaat eruit etc etc. Ook worden de deurgaten voor die stootstrips dichtgelast enzo. Dakjke gaat er uit dak gaat kaal en wordt geheel nieuw gespoten.
Tja het is een hoop extra geld... Maar dan is het wel in eenkeer goed.....
Ja twijfel slaat dan wel toe. Is de auto al deze investeringen waard? Wat vinden jullie?
Als die plaatwerker echt zo goed is als je zegt en als hij alle plekjes GRONDIG aanpakt dan is voorbewerken en de hele auto spuiten een scherpe prijs.
Als je voor 800 euro de zijkanten laat spuiten dan heb je nog steeds geen perfecte auto.
Of de auto het waard is dat hangt mede af van de aanschafprijs, of beter gezegd: het totale bedrag wat de auto kost als hij klaar is.
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Jouw verhaal lijkt wel een beetje op dat van mij, ik heb uiteindelijk besloten om het lassen en compleet spuiten toch te doen. Ik heb wel erg geluk gehad met de spuiter waarbij de plaatwerk erg over zijn hart heeft gestreken. Er zijn van die dagen geweest dat ik dacht: waar ben ik aan begonnen, auto in een opwelling gekocht en uiteindelijk dezelfde plekken tegengekomen als bij jouw koets. Ik was bijna zover om hem we te doen en een kant en klare te kopen (zonder las en spuitwerk). Maar ook daarmee krijg je het nodige gelazer, 't blijven tenslotte oude auto's. ALs ik het weer eens niet wist keek ik stiekem op het restauratieverslag van Ticcie en beetje bij beetje kwam dan het gevoel weer terug. Die van jou rijdt tenminste nog, de mijne niet meer (te ver gedemonteerd). Als je twijfelt ga dan lekker een rondje rijden in die prachtige volvo om nieuwe inspiratie op te doen. En spuiten voor 2000 euro is de prijs voor weer jaren plezier, maar ook als je alleen de zijkanten spuit kun je later de bovenkant alsnog doen. Het is maar of je het er nu aan uit wil geven. Optellen wat de auto totaal gaat kosten verziekt (bij mij) alleen maar de lol.Ben met tellen gestopt omdat anders het verstand de boventoon gaat voeren. Sterkte in de strijd !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Eerst een dooddoener: een hobby kost geld. Verder: zeker als je de auto gebruikt als normaal vervoermiddel, dan heb je geen afschrijvingskosten maar des te meer (groot) onderhoud. In je startpost lees is: "Ik ben van plan deze auto te vertroetelen en hem langzamerhand weer in heel goede staat te maken". Met de â¬2.000 doe je een grote stap maar is geen weggegooid geld als ik het zo lees.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)