Topics: 7
ik bouw nu nog niet de intercooler in, ik wil eerst het standaard b21et blok inbouwen.
Dit lijkt mij handiger bij het weer op gang krijgen van de injectie en ontsteking enz.
Mocht er behoefte aan zijn dan kan ik later een intercooler in gaan bouwen en een b23 uitlaat spruitstuk enz.
Maar nu zit ik even vast, ik kan mijn dynamo niet kwijt. Ik heb hem wel op zijn plek, en een steuntje gemaakt.
Maar hij kan maar een heel klein beetje versteld worden,
ik kan nu de v-snaren strak krijgen, maar als de snaren iets rekken, dan is het over.
De vraag is, hoeveel rekken v-snaren? Enkele centimeters per 1000 km of bijna niet?
Ik ben van plan om mijn oliekoeler bijna recht onder de radiator te doen. maar dan zit de voorbumper recht voor de oliekoeler.
Gaat de rijwind hier wel omheen of moet ik een andere plek zoeken?
Topics: 163
riemer amazon schreef:Maar nu zit ik even vast, ik kan mijn dynamo niet kwijt. Ik heb hem wel op zijn plek, en een steuntje gemaakt.
Maar hij kan maar een heel klein beetje versteld worden,
ik kan nu de v-snaren strak krijgen, maar als de snaren iets rekken, dan is het over.
De vraag is, hoeveel rekken v-snaren? Enkele centimeters per 1000 km of bijna niet?
Kun je geen snaarspanner maken; een extra hulpwieltje dat de snaar op spanning kan brengen?
Topics: 289
riemer amazon schreef:Maar nu zit ik even vast, ik kan mijn dynamo niet kwijt.
Ik ben van plan om mijn oliekoeler bijna recht onder de radiator te doen. maar dan zit de voorbumper recht voor de oliekoeler.
Gaat de rijwind hier wel omheen of moet ik een andere plek zoeken?
Keliner dynamootje van een Japanner bv, en liefts met een hoger vermogen, die zijn er..
Kun je een windhappertje voor je koeler maken?
Topics: 78
Probleem(of uitdaging ) met de snaren had ik ook .
gewoon de korste snaar uitzoeken dmv trail en error.
Om nu -bij mij- de snaren erop/eraf te halen los ik gewoon de zes boutjes van de krukaspoelie op.
Hierna kunnen de snaren erop gelegd worden .Dan de poelieboutjes weer aandraaien .
Hierna de snaren spannen met je dynamo.
Lijkt omslachtig maar het komt gelukkig maar zelden voor dat je de de snaren moeten wisselen.
http://a.imageshack.us/img220/1995/b20pangq6.jpg
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 38
Prachtig project om te volgen.
succes met het verloop!
HEb je al dat duitse PDF'je over de ombouw van een amazon naar B21ET+ voorophaning 164+ achterophanging 240.
PB even je email of een site waar pfd'jes te uploaden zijn (mijn photobucket kan geen pdf aan).
Topics: 6
Dat PDFje wil ik ook wel aangezien ik ook met wat ombouw dingen bezig ben!
Ik kan hem wel ergens plaatsen, arjan.vrielink apestaart gmail.com
Ik vond al een geupload exemplaar, dus we hoeven zelf nix te doen
http://bugpopper.de/VOLVO_P122S_Turbo.pdf
Topics: 289
maandag maar eens de fuseesamenstellen en klauwen van een 164 gaan "slopen", is ook voor een 140 interessant..
Topics: 6
Kijk daar zit wel wat nuttige info tussen, van de week maar eens op m'n gemak doorlezen.