Het is gelukt!
Vandaag - samen met pa - de Ride Levelers gemonteerd.
We zijn begonnen met het plaatsen van het ventiel/vulnippel. Daarbij jullie voorbeeld gevolgd en deze naast het koelwaterreservoir tegen de binnenkant van het motorruimte geplaatst:
[img width=399 height=600]http://jw.n--tree.net/pictures/leveler-001.jpg[/img]
Toen de "route" bepaald van de leidinkjes zelf. Na enig speuren viel ons oog op een rubberen tule, weggestopt naast de rembekrachtiger, met een keurig rubberen afdekkapje erop, die zich een weg naar binnen baant:
En wat schetste onze verbazing: de slang komt netjes vlak naast de motorkap-ontgrendelaar uit, wederom met afdekkapje, maar zonder verder enige "vulling" of kennelijk nut:
Onze conlusie: die ligt op ons te wachten!

(iemand enig idee waar dat ding
echt voor bedoelt is?)
De leidinkjes hebben we tussen de kabelbinders gefriemeld en zo ligt het er naar ons idee keurig bij onder de motorkap:
[img width=450 height=600]http://jw.n--tree.net/pictures/leveler-011.jpg[/img]
Vanuit die rubberen slang, hebben we de leidinkjes achter het zekeringenkastje naar beneden laten lopen:
[img width=450 height=600]http://jw.n--tree.net/pictures/leveler-007.jpg[/img]
En daarna onder kunststof afdekkap van de dorpel:
Ik had me al ingesteld op het moeten boren van een doorvoer onder de achterbank of vlak daarachter, zoals hier gesuggereerd is. Maar wederom werden we blij verrast: er zit al een doorvoer, inclusief dikke rubberen afdichting in de bodem, onder de bank!
Ik neem aan dat de kabel die daar al naar buiten piept van het ABS-systeem is, of misschien van het brandstofpeil. Of iets dergelijks. Hoe dan ook, de twee leidinkjes konden er met wat gepiel prima bij. Heel fijn, niet hoeven boren :-)
Toen was het een koud kunstje om de leidinkjes naar de schokdempers te leiden. Om de delen die "buiten" liggen hebben we het omhulsel van een UTP-kabel geschoven. Dit met het idee dat de leidinkjes wellicht minder snel te lijden hebben..:
En het moment van de waarheid: een beetje druk erop en hopen op geen lek. En een proefritje natuurlijk. Ik heb ze nu op +/- 3bar staan. Maar waarschijnlijk kan het onbeladen nog wel ietsje minder. Met oppompen zie je de achterkant keurig iets oprichten. En het allerbelangrijkste: de mateloos irritante rammel achterin, bij het rijden over klinkerwegen, is weg! Heerlijk! Wat een verademing!
Met de aankomende zomervakantie (achterbak vol, bult op het dak) moeten de nieuwe dempers zich gaan bewijzen.
Nogmaals bedankt voor de suggesties en foto's!