Topics: 5
Hoi,
Na lange tijd ben ik weer eens aan het klussen aan m'n Super Polar. Na wikken en wegen - en veel nalezen alhier - besloten om de rammelende schokdempers achter, te ververvangen door Monroe "Ride Levellers".
Nu denk ik te begrijpen dat meer mensen hier die dempers hebben of hadden. Misschien kunnen jullie me een tip aan de hand doen: waar o waar voer ik de luchtleidinkjes door, van schokdemper naar binnen toe?
Maw, waar zal ik de gaatjes boren? Of zit er al ergens een opening?
Alvast bedankt voor het meedenken!!
gr.jw.
Topics: 33
origineel liggen ze zoveel mogelijk door het interieur en gaan ze onder de achterbankzitting of net er achter naar buiten toen. je metertje plaats je namelijk voorin, achterin heb je er zo weinig aan als je koffer vol zit >

;D
als je een complete kit koopt zit er toch wel een handleiding bij mag ik hopen?
242-turbo schreef:origineel liggen ze zoveel mogelijk door het interieur en gaan ze onder de achterbankzitting of net er achter naar buiten toen. je metertje plaats je namelijk voorin, achterin heb je er zo weinig aan als je koffer vol zit >
;D
Juist. Klinkt logisch inderdaad.
Waar word het metertje doorgaans geplaatst? Iemand daar ideeën of suggesties voor? Ik zit nu te denken om ergens in de buurt van het zekeringenkastje een plekje te zoeken. Daar zou die enigzins uit het zich, maar wel bereikbaar kunnen zitten.
242-turbo schreef:als je een complete kit koopt zit er toch wel een handleiding bij mag ik hopen?
Ja, nou ja, handleiding is een groot woord... Er zat een korte beschrijving bij, waarin beknopt staat uitgelegd hoe de dempers in te stellen. Er staan geen suggesties in over de montage zelf oid.
Bedankt voor je reactie!
Topics: 84
Bij mijn 240 onder de motorkap, achter het koelwaterreservoir zit nog een vrij hoekje.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 13
Zit' ie bij mij ook. De leidingen zijn, voor zover ik kon zien bij vervanging van mijn dempers vorig jaar, zoveel mogelijk door de chassisbalken getrokken. Ik heb dus ook geen geboord gat gezien.
`88 245, B230K, M47
ik heb ze inderdaad alleen nog maar gezien met metertje achter het koelvloeistofvaatje of met compressor bediening naast de alarmlichten
Juist, dat klinkt als een goeie oplossing: leidinkjes door de chassisbalken, geen gaten hoeven boren, metertje/vulnippel bereikbaar naast het koelwaterreservoir.
Mag ik (ik doe gewoon maar even heel brutaal

) jullie om nog een gunst vragen?
Als iemand op enig moment in de gelegenheid bent en zin hebt, zou je dan misschien een kiekje willen schieten van de plaatsing van het metertje? Gewoon om even een idee op te doen hoe ik eea ga fabriceren. Zou heul cool zijn
Maar met de reacties tot zover , kan ik in elk geval aan de slag. Bedankt!
Topics: 84
Zal niet meevallen door de chassisbalken, die lopen niet van voor naar achter en in de dorpel ga je ook niet zomaar gaten boren.
Dus, gebruik een doorvoerrubber in het schutbord, achter de plastic platen op de A stijl langssteken, dan de zwarte plastic 'deksels' van de instap sjorren, leidinkjes erlangs onder het vloerkleed moffelen, bij de achterbank vd estate zit een stalen afdekplaat voor kabelboom, die kan je nog een stukje benutten, en dan onder de achterbank. Daar kan je gerust een gat naar beneden boren, wordt daar nauwelijks nat.
Het ventiel hangt tussen het vaatje en het binnenscherm, tegen het binnenscherm aan, gewoon vaatje opzij leggen, brutaal een gaatje boren en een schroef erdoor.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 13
Ik heb op z'n vroegst morgenavond en fotootje. Zal ook proberen te achterhalen hoe de leidingen nu echt lopen.
`88 245, B230K, M47
kleine toevoeging, ligt naast de kabelboom op de bodemplaat dus ook onder de dwarsbalk van de voorstoel door