Topics: 107
Als je geen CO meter hebt kun je van de stationairschroef op de verdamper beter afblijven.
In de slang van de verdamper naar carburateur/injectie zit een regelschroef. Als je die rechtsom draait zal het stationair ook dalen.
Topics: 7
Hallo Mensen,
Hierbij wat extra gegevens en foto's van de sytuatie.
volvo 240 van 1992
gr Jurjen
Topics: 33
probeer eens wat te draaien aan de grote bout met veer eronder die er op foto 1 groot op staat
daar gaat hij lager van lopen. vergeet niet hoeveel slagen je hebt gedraaid zodat je het altijd terug kan zetten!
Hallo,
Bedankt voor de reactie alleen veramt die alleenwanneer ik aan die schroef draai dan verarmt hij het mengsel ga het proberen en laat dan weten wat er gebeurd.
Verder las ik ook nog dat de stappenmotor ook gereset kan worden iemand daar nog een uitleg van?
Iedereen alvast weer bedankt.
gr Jurjen
Topics: 82
Vialle met AMS (Autogas Management System, = computer) en stappenmotor op de verdamper. Die grote schroef in de LPG slang is voor het knijpen van de LPG bij "vollast", als het goed is staat deze redelijk ver open heeft dus geen invloed op het stationair lopen.
Voor het inleren heb je een redelijk goede toerenteller nodig. Staat ergens een sticky topic over het inleren vd AMS computer op dit forum, hier om precies te zijn:
http://volvolvo.nl/index.php/smf/index.php?topic=414.0
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Hallo,
Ik zal even de uitleg van het andere topic gaan proberen, Heb een volvo toerentellen ingebouwd niet zo'n grote standaard toerenteller.
Laat jullie weten of het er beter van geworden is.
gr Jurjen
HAllo Mensen,
heb de optie van het andere topic geprobeerd maar knopje geeft steeds rood groen rood groen.
Heeft iemand nog een betere optie?
Gr Jurjen
Topics: 2
mogelijk toch de stappenmotor ( zit bovenop je verdamper waar de gas slang op zit aangesloten) . je kunt hem loshalen en inspuiten met WD 40 zodat ie gesmeerd wordt, daarna weer monteren en de AMS inregelen. vooraf kun je ook de benzine computer resetten.
Juri
Topics: 82
Dan zit je toerental niet lang genoeg in dezelfde 'range' denk ik. Andere toerenteller opzoeken, bij een garage of zo.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969