Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slecht lopen met koude motor en stationair op LPG
Heel veel leesvoer Topic: Ontstekingsprobleem?

en ook nog Topic: Elektronische ontsteking IPV contactpunt

en over de het in elkaar zetten van de velleman:

Citaat:Volgens de site (en o.a. ook veel (tevreden) gebruikers op het V44-forum ) moet dit toch wel enige voordelen opleveren
Je koopt voor €14,75 een handvol losse onderdelen en bakt dat vervolgens inelkaar (te doen door elke jodokus die een soldeerbout aan de goede kant weet vast te houden Big Grin )

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Eenvoudig onderhoud is meestal aanzienlijk goedkoper en ging al jaren goed dus waarom niet zo houden ???
Ik heb juist een 240 aangeschaft, omdat ik al die electro en computer toestanden in garages zo zat was.
Gewoon simpel mechanisch en bereikbaar. ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Eenvoudig onderhoud is meestal aanzienlijk goedkoper en ging al jaren goed dus waarom niet zo houden ???
Ik heb juist een 240 aangeschaft, omdat ik al die electro en computer toestanden in garages zo zat was.
Gewoon simpel mechanisch en bereikbaar. ;D ;D ;D

Mee eens! Maar vond het ok wel leuk dat mijn verbruik met +/- 15% afnam met nagenoeg geen inspanning en kosten (€20,- en een uurtje werk in totaal, inelkaar bakken printje, kasje eromheen en aansluiten). Maar idd origineel is hij dan niet meer. Big Grin
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Postma 245 GL schreef:Mee eens! Maar vond het ok wel leuk dat mijn verbruik met +/- 15% afnam met nagenoeg geen inspanning en kosten (€20,- en een uurtje werk in totaal, inelkaar bakken printje, kasje eromheen en aansluiten). Maar idd origineel is hij dan niet meer. Big Grin

vijftien procent minder verbruik,dat klinkt als muziek in mijn oren Smile

Volgens de website zou je ook dit kastje erbij moeten hebben?: http://www.eijlander.nl/article.php?grou...&id=223066

Is dat in mekaar zetten van dat kitje een beetje te doen voor een nul op elektronicagebied?

Antwoord
Je moet toch wel een beetje kunnen solderen met een redelijk fijn gepunte soldeerbout, waarvan de temperatuur hoog genoeg is om het soldeer en de draad aan elkaar te smelten, maar niet zo warm dat de diverse onderdelen dwars gebakken worden. :Smile :Smile :Smile :Smile :Smile
Maar Velleman heeft altijd duidelijke beschrijvingen, die de meeste leken tot onvermoede hoogtes doet stijgen.
Tot de motor na een maand plotseling niet meer start omdat de temperatuur van de soldeerbout toch net iets lager was als eigenlijk had gemoeten. :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Oei, ik ben niet zo'n held in solderen Sad
Antwoord
Voor de zekerheid ff een schakelaartje parallel zetten, als je dan problemen hebt, schakelaartje om en je kunt weer verder. Thuis probleem weer oplossen met de schakeling, schakelaar weer terug en weer gaan met die banaan ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Je moet toch wel een beetje kunnen solderen met een redelijk fijn gepunte soldeerbout, waarvan de temperatuur hoog genoeg is om het soldeer en de draad aan elkaar te smelten, maar niet zo warm dat de diverse onderdelen dwars gebakken worden. :Smile :Smile :Smile :Smile :Smile
Maar Velleman heeft altijd duidelijke beschrijvingen, die de meeste leken tot onvermoede hoogtes doet stijgen.
Tot de motor na een maand plotseling niet meer start omdat de temperatuur van de soldeerbout toch net iets lager was als eigenlijk had gemoeten. :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Idd een 25watt boutje moet je hebben.

En blijkt je baksel idd niet al te betrouwbaar zijn onderweg. 1 stekkertje dr weer op en klaar ben je. Big Grin

Anders rij je maar eens langs Friesland, brobbelen we er ff eentje in elkaar Big Grin
Antwoord
Even voor het begrip. Hoe werkt het? Kun je daar wat over uitleggen, hoe wordt het aangestuurd? vervangt het de 'normale' ontsteking?

Ik snap er nog niet zo veel van.

gr.,

Eric
244 GL | B21A | '79 / 945 Turbo | B230FT | '92 / Range Rover | 200Tdi | '85
Antwoord
Tadaaa Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Tongue 2.3l motor in Super Polar 1993 Boet 4 173 27 August 2025, 10:35
Laatste bericht: skidje
  Motor nummer D24 edantonissen 0 99 24 July 2025, 21:05
Laatste bericht: edantonissen
  Motor blijft koud? Boet 4 531 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.846 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 889 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.677 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 560 22 April 2024, 15:58
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 1.330 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 5.111 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 967 30 April 2023, 16:52

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)