Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
injectors B21ET
#51
Voor zover ik weet wel.
Alles met nieuwe onderdelen afgesteld.
Dus :bougies,kabels,rotor ,kap
Zelf gedaan met strooblamp op juiste waarden.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#52
de mijne stel ik altijd op 2.5/3% af
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#53
Citaat:de mijne stel ik altijd op 2.5/3% af

Ah...dat schept hoop !
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#54
met de nieuwe injectoren in die van Ticcie liep de turbo van hem zeer zeer strak op 2,0% als ik mij niet vergis...en de lambda waardes klopten toen zeer goed met K-jet! Thanks to Kaassie! ;D ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#55
edwin schreef:
Citaat:de mijne stel ik altijd op 2.5/3% af

Ah...dat schept hoop !

maar verder als 3% zou ik niet gaan 2.5% lijkt mij ideaal

ik weet niet of kaassie er anders over denkt maar de mijne loopt prima zo
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#56
nou, hij stelt de CO zo af dat de daarmee corresponderende lambda waarden netjes overeenkomen en de motor dus niet te arm of te rijk loopt. Vanaf stationair stel je dus als t ware het startpunt in, vanaf daar loopt het ongeveer liniair op als ik me niet vergis.

Dat moet je in ogenschouw houden anders kun je problemen krijgen. Maar dan moet je dus een wideband lambda meting doen om t te checken en dan t liefst over het gehele toerengebied meten (rollenbankje of in de auto monteren)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#57
Het mooiste is om m idd eerst stationair af te stellen op bijv 3% en dan het mengsel te meten op de rollenbank. Daar kwamen we bij mijn auto achter dat ie een ietsje arm was bij 3000 toeren. Volgens Kaasie lag het eraan dat de fuelaccumulator te laat doorkreeg dat ie aan de gang moest: nu de aansturing daarvan verlegd net na de turbo en ben benieuwd of dat resultaat heeft.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#58
hang er een wideband op en trek er eens goed mee door de toeren, liefst berg op in de 4 ofzo, dan loopt de motor langzaam door de toeren onder volle belasting. Dan kun je goed zien wat het systeem doet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.325 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.153 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.713 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 6.956 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.126 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 22.531 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 15.986 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 20.323 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC Coenraad 5 4.886 27 February 2012, 14:25
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 57.269 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)