Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Voor zover ik weet wel.
Alles met nieuwe onderdelen afgesteld.
Dus :bougies,kabels,rotor ,kap
Zelf gedaan met strooblamp op juiste waarden.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
de mijne stel ik altijd op 2.5/3% af
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Citaat:de mijne stel ik altijd op 2.5/3% af
Ah...dat schept hoop !
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
met de nieuwe injectoren in die van Ticcie liep de turbo van hem zeer zeer strak op 2,0% als ik mij niet vergis...en de lambda waardes klopten toen zeer goed met K-jet! Thanks to Kaassie! ;D ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
edwin schreef:Citaat:de mijne stel ik altijd op 2.5/3% af
Ah...dat schept hoop !
maar verder als 3% zou ik niet gaan 2.5% lijkt mij ideaal
ik weet niet of kaassie er anders over denkt maar de mijne loopt prima zo
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
nou, hij stelt de CO zo af dat de daarmee corresponderende lambda waarden netjes overeenkomen en de motor dus niet te arm of te rijk loopt. Vanaf stationair stel je dus als t ware het startpunt in, vanaf daar loopt het ongeveer liniair op als ik me niet vergis.
Dat moet je in ogenschouw houden anders kun je problemen krijgen. Maar dan moet je dus een wideband lambda meting doen om t te checken en dan t liefst over het gehele toerengebied meten (rollenbankje of in de auto monteren)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Het mooiste is om m idd eerst stationair af te stellen op bijv 3% en dan het mengsel te meten op de rollenbank. Daar kwamen we bij mijn auto achter dat ie een ietsje arm was bij 3000 toeren. Volgens Kaasie lag het eraan dat de fuelaccumulator te laat doorkreeg dat ie aan de gang moest: nu de aansturing daarvan verlegd net na de turbo en ben benieuwd of dat resultaat heeft.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
hang er een wideband op en trek er eens goed mee door de toeren, liefst berg op in de 4 ofzo, dan loopt de motor langzaam door de toeren onder volle belasting. Dan kun je goed zien wat het systeem doet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni