Topics: 17
De A5 wegdoen levert helaas niks op: hij kost me helemaal niks, geen eigen bijdrage, geen benzine, geen bijtelling.
Zo'n blok kost nog aardig geld, een Dacia wordt me te gek, zeker als je ook nog een bak, sper en remmenupgrade nodig hebt. Maar ik zal tzt eens een lijstje maken.
Morgen nwe olieretour monteren, drukdoos beter monteren en de turbodruk veilig afstellen en dan weer wat toeren als het zondag beetje weer is!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 2
Dan maar een sportdemper onder de A5 en met de raampjes openrijden.
De bak had ik meegerekend.
Tja, aan zo'n motor-project moet je gewoon beginnen en niet eerst rekenen, want dan begin je er niet aan.
Als je er dan weer een paar jaar over doet, worden de kosten gespreid....
Je mag tegen die tijd mijn lijstje wel eens zien, als je het maar niet doorverteld...aan mijn vrouw.
Topics: 4
[quote=Ticcie ]
yep, veel voldoening, alleen een lekje ontdekt in de olieretour van de turbo, dus de volgende kilometers volgen weer na het weekend als ik een nieuwe leiding heb gemonteerd.
Rijden valt wel tegen qua geluid: HEEL veel windgeruis en een luide Ferrita uitlaat maken het tot een totaal andere belevenis dan een strak sturende Audi A5. En genieten lukte nog niet echt: je bent constant aan het luisteren naar alle geluiden, metertjes aflezen etc. O ja, en vooral defensief rijden, zodat er niemand tegenaan rijdt! Zal wel beter worden met de tijd, heb altijd dat een 'nieuwe' auto mn vertrouwen moet winnen in een paar maanden. Dan zijn alle geluiden vertrouwd.
HULDE aan dit uiterst succevolle project , echt super. 8)
Dat van dat luisteren en defensief rijden herken ik wel.
Leuke update op pagina 1:
gisteren bij Kaasie geweest voor de afstelling, injectoren en een aantal runs op de rollenbank. Verslag aangevuld hiermee, inclusief een paar filmpjes vd TIC op de rollenbank.
Erg leuke dag en een goed begin qua resultaten!
Topics: 135
;D ja die auto van Ticcie rijdt nu echt SNAAR strak over de weg...mede dankzij dat goed gerestaureerde onderstel met koni's, verlagingsset en polyurethaanbussen. Zeker niet te gek star. Maar wel lekker op hoge snelheden! (200km/h zelfs aangetikt!)
Was een leerzame dag op Texel...bedankt Kaassie en Sander! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 42
Topics: 163
Weer een mooie aanvulling op je verhaal.
Maar zou je het voortaan ook in in het topic zelf willen posten (het komt er dan wel dubbel in te staan, maar het scheelt een hoop zoeken en plaatjes downloaden).
Hopelijk lukt het met finetunen en liggen er dalijk 200+ goed bestuurbare ponys onder de kap.
Topics: 135
DopdeDouwer schreef:Weer een mooie aanvulling op je verhaal.
Maar zou je het voortaan ook in in het topic zelf willen posten (het komt er dan wel dubbel in te staan, maar het scheelt een hoop zoeken en plaatjes downloaden).
Hopelijk lukt het met finetunen en liggen er dalijk 200+ goed bestuurbare ponys onder de kap.
nee we gaan NIET dubbelposten. Hieronder komt dan gewoon een mededeling dat de eerste post gewijzigd is...zoals nu. Dan kun je het prima vinden.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
ik snap dat het lastig is om al die foto's in te laden (heb ik zelf ook last van), maar ik wil er 1 verhaal van houden en dubbelposten vind ik niet echt wat.
wel leuk om het hele verhaal af en toe weer door te lezen (iig voor mij), zie ik toch enige progressie in mijn werk
Topics: 42
Geen last van

Blijkbaar hier in Friesland nog niet zoveel mensen op het www
@AJ
Je hebt hier een aardig voorbeeld en inspiratie topic aan dacht ik zo wat betreft je nog komende inspanningen voor je carrosserie

.
En zo het lijkt erg mooi en gedegen opgepakt Tic. En nou maar hopen dat de roestduivel voorgoed wegblijft.