14 June 2008, 13:08
dag allen,
na wat berichten op het forum geplaatst te hebben over de problemen rond het plaatsen van de gasinstallatie
vind ik dat het tijd wordt om de auto maar eens voor te stellen, ook als verwijzing zodat ik niet alles dubbel hoef te plaatsen
ik heb voorheen meerdere volvo's gereden, voornamelijk 240.
mijn broertje heeft er ook meerdere gehad.
na jaren vreemd gegaan te zijn met Franse auto's nu toch weer terug bij het merk waar ik altijd verlekkerd naar bleef kijken...
het enige grote nadeel vond en vind ik het verbruik, vanuit milieuaspect.
en de belastingvrije modellen zijn me toch vaak echt te roestig.
ik kan niet zelf lassen dus dat zal een grote kostenpost met zich meebrengen.
onlangs op de franse marktplaats een mooi model gevonden.
een vriend die goed frans spreekt laten onderhandelen en een oprijwagen gehuurd.
de auto bekeken en gekocht.
het gaat om een 245 Turbo van eind 1982.
ik geef eerlijk toe dat ik niet eens weet of het een Tic is maar ik vermoed het wel...
De auto is sinds 1998 van de laatste eigenaar geweest en die zegt 'm van z'n vader gekocht te hebben...
who knows
het heeft een beige leren interieur (voorstoelen niet zo best meer), centrale vergrendeling en elektrische ramen voor
(of is dit standaard bij een Turbo?)
de kleur is tegen het zwarte aan en, afhankelijk van het licht, een grijze of een groene gloed.
heb deze kleur nog niet eerder gezien, zeldzaam of alleen in Frankrijk geleverd?
er zit een overdrive op (die niet werkte bij aanschaf) en uiteraard Turbo velgen.
de auto is na aankomst in Nederland op kenteken gezet (jammer dat het zo'n lelijk modern nummer is :-[)
en naar de APK gebracht.
lijstje viel mee:
- lassen aan de bodem (ÃÃn plek)
- uitlaat vervangen (450 euro :o)
- koplampreflectoren
- remmen achter vervangen (de hele bende)
- een remslang voor
ik heb het laten doen omdat tijd me ontbreekt.
na de afmelding en ook de kleppen laten stellen, de distributieriem vervangen en de overdrive is gerepareerd.
het plan is nu uiteraard om hem op gas te laten zetten maar dat is wat gecompliceerd. ???
de B21ET schijnt alleen met een Necam installatie ingebouwd te zijn maar die worden niet meer geleverd
ben nu bezig met het zoeken naar een tweedehands installatie en die te laten reviseren.
met een andere verdamper die gekeurd is naar de RDW brengen en dan die Necam er weer in?
ik weet het nog niet en laat me graag informeren door een ieder die daar een mening over heeft, of liever, ervaring mee heeft.
ik paas de info door aan mijn vaste sleutelaar en die lepelt de boel er in.
plan voor de toekomst is de voorstoelen opnieuw laten bekleden, een trekhaak, een cruise-control (bestaat die voor de B21ET)?
en wat pimp-dingen zoals een middensteun voor, een bagagerolhoes en een hondenrek
wel zonde dat er nu een werkloze Volvo in een schuur staat niets te doen maar ik pieker er niet over om ook maar een meter te rijden op benzine.
dat geld bewaar ik liever voor een deugdelijke gasinstallatie
heb nu ook nog een diesel ernaast dus da's makkelijk praten ;-)
![[Afbeelding: volvo005pv4.th.jpg]](http://img292.imageshack.us/img292/2609/volvo005pv4.th.jpg)
![[Afbeelding: volvo003nv2.th.jpg]](http://img292.imageshack.us/img292/1299/volvo003nv2.th.jpg)
![[Afbeelding: photo015wy3.th.jpg]](http://img292.imageshack.us/img292/1273/photo015wy3.th.jpg)
groet!
Hugo
na wat berichten op het forum geplaatst te hebben over de problemen rond het plaatsen van de gasinstallatie
vind ik dat het tijd wordt om de auto maar eens voor te stellen, ook als verwijzing zodat ik niet alles dubbel hoef te plaatsen

ik heb voorheen meerdere volvo's gereden, voornamelijk 240.
mijn broertje heeft er ook meerdere gehad.
na jaren vreemd gegaan te zijn met Franse auto's nu toch weer terug bij het merk waar ik altijd verlekkerd naar bleef kijken...
het enige grote nadeel vond en vind ik het verbruik, vanuit milieuaspect.
en de belastingvrije modellen zijn me toch vaak echt te roestig.
ik kan niet zelf lassen dus dat zal een grote kostenpost met zich meebrengen.
onlangs op de franse marktplaats een mooi model gevonden.
een vriend die goed frans spreekt laten onderhandelen en een oprijwagen gehuurd.
de auto bekeken en gekocht.
het gaat om een 245 Turbo van eind 1982.
ik geef eerlijk toe dat ik niet eens weet of het een Tic is maar ik vermoed het wel...
De auto is sinds 1998 van de laatste eigenaar geweest en die zegt 'm van z'n vader gekocht te hebben...
who knows

het heeft een beige leren interieur (voorstoelen niet zo best meer), centrale vergrendeling en elektrische ramen voor
(of is dit standaard bij een Turbo?)
de kleur is tegen het zwarte aan en, afhankelijk van het licht, een grijze of een groene gloed.
heb deze kleur nog niet eerder gezien, zeldzaam of alleen in Frankrijk geleverd?
er zit een overdrive op (die niet werkte bij aanschaf) en uiteraard Turbo velgen.
de auto is na aankomst in Nederland op kenteken gezet (jammer dat het zo'n lelijk modern nummer is :-[)
en naar de APK gebracht.
lijstje viel mee:
- lassen aan de bodem (ÃÃn plek)
- uitlaat vervangen (450 euro :o)
- koplampreflectoren
- remmen achter vervangen (de hele bende)
- een remslang voor
ik heb het laten doen omdat tijd me ontbreekt.
na de afmelding en ook de kleppen laten stellen, de distributieriem vervangen en de overdrive is gerepareerd.
het plan is nu uiteraard om hem op gas te laten zetten maar dat is wat gecompliceerd. ???
de B21ET schijnt alleen met een Necam installatie ingebouwd te zijn maar die worden niet meer geleverd
ben nu bezig met het zoeken naar een tweedehands installatie en die te laten reviseren.
met een andere verdamper die gekeurd is naar de RDW brengen en dan die Necam er weer in?
ik weet het nog niet en laat me graag informeren door een ieder die daar een mening over heeft, of liever, ervaring mee heeft.
ik paas de info door aan mijn vaste sleutelaar en die lepelt de boel er in.
plan voor de toekomst is de voorstoelen opnieuw laten bekleden, een trekhaak, een cruise-control (bestaat die voor de B21ET)?
en wat pimp-dingen zoals een middensteun voor, een bagagerolhoes en een hondenrek
wel zonde dat er nu een werkloze Volvo in een schuur staat niets te doen maar ik pieker er niet over om ook maar een meter te rijden op benzine.
dat geld bewaar ik liever voor een deugdelijke gasinstallatie

heb nu ook nog een diesel ernaast dus da's makkelijk praten ;-)
![[Afbeelding: volvo005pv4.th.jpg]](http://img292.imageshack.us/img292/2609/volvo005pv4.th.jpg)
![[Afbeelding: volvo003nv2.th.jpg]](http://img292.imageshack.us/img292/1299/volvo003nv2.th.jpg)
![[Afbeelding: photo015wy3.th.jpg]](http://img292.imageshack.us/img292/1273/photo015wy3.th.jpg)
groet!
Hugo
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01