Vandaag weer eens de tijd om hier op het forum te kijken. Laatste weken erg druk gehad met mijn studie.
Nu ja, gisteren dus naar de garage geweest om de volvo op te halen. Bleek na 2 weken dat ze er nog niets aan hebben gedaan. LEKKER! Motor liep nog steeds niet stationair. Zij zelf geven aan dat de regeldruk veel te laag is. Zij hebben aangegeven dat de motor op het ene moment goed stationair loopt (koud of warm) en dat de co dan ok is. Het volgende moment klapt de co in (zakt) en slaat de motor af. De persoon gaf aan dat zij de drukschroef (aan de zijkant van de spinnekop) twee ringetjes ertussen hebben geplaatst om de druk te verhogen. Ze hebben eerder niet meer dan 3.5 bar gemeten.
Ikzelf heb al meerdere keren aangegeven dat ik twijfel aan de systeemdruk los van de spinnekop (dus gewoon aanvoorleiding loskoppelen en daar je druk op meten. Daarbij aangegeven dat mogelijk de intankpomp het probleem kan zijn. Meneer gaf aan dat dit niet kan. De accumulator zou gewoon de juiste druk moeten geven, en met een slechte intankpomp wel de juiste druk, maar gewoon minder brandstof !?????) Ik twijfel echt aan alle verhalen daar.
Daarbij gisteren ook even onder de auto gekeken toen deze daar onder de brug stond. Ze hadden een andere hoofdpomp temonteerd omdat eerder al de systeemdruk veel te laag was. Deze pomp lekte gisteren tijdens stationairdraaien een plas van 70 cm benzine binnen enkele minuten. De pomp zelf lekt. Zij hebben dus twee weken niets gedaan en zijn de druk aan het afstellen met extra stelringetjes terwijl de door hun geplaatste pomp (wel door ons gelever) zo lek blijkt als een mandje. >

??? :-\
Nu blijkt ook dat de eerdere pomp die er onder zat is kwijtgeraakt in de garage. Deze kunnen wij nu dus niet meer in de plaats van de oude monteren. Al met al wordt er nu een nieuwe hoofdpomp gemonteerd. De prijs bedraag â¬160,-. Dit is dan weer wel een schappelijke prijs als ik de prijzen zie bij Nordicar etc.
Jaja, het is allemaal nog best frustrerend en dan te weten dat er inmiddels â¬800,- is uitgegeven alleen om een auto goed af te laten stellen, terwijl de auto nu gewoon nog lekt en nog slechter stationair draaid dan ooit te voren.
Kaasie, mogeljjk dat we toch een keertje naar Texel komen. Al is het maar om even met mensen over deze auto / motor te praten die er wel verstand van hebben ;D
Wordt vervolgd