Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stotteren/bokken b21ET
#21
Daanheijn , je hebt post!!


En 15 euro is een koopje ( alleen komen de TESO kosten erbij ;D )
Maar is dat meten en opzouten , of wordt ie ook afgesteld voor dat geld.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#22
wat denk je zelf.????

dat is meten en ouwe nelen, alles op zijn tijd.
afstellen gaat ook lukken dat doe ik zelf.

ik kan over de bank de heledag beschikken als je dat wilt.

je kan ook met z'n 2en komen.
doen we er 2 tegelijk.

de boot kost 35 eurie in weekend en 24.50 voor dal tarief.
dan je benzine geld nog.
nou ik weet zeker dat je hier goedkoper uit bent, dan 1 of 2 runnetjes bij die kouwe speed center.
meer gezelligheid hebt en behoorlijk kan kletsen over van alles en nog wat.



Antwoord
#23
Texel is best een leuk dagje uit. Ik zal het eens voorleggen aan mijn ouwe heer. ;D
Antwoord
#24
Citaat:dat is meten en ouwe nelen, alles op zijn tijd.

Alles op z'n texels dus...
Zijn we in de randstad niet meer gewent....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#25
Vraag me wel af wat je met een turbo moet op Texel Wink
Antwoord
#26
Nou kaasie, je hoeft speedcentre nou ook weer niet compleet af te kraken....
zo slecht en duur zijn ze echt niet, en ze zijn echt wel in voor een praatje hoor.

Die bank op texel heet toch Peeka ?
Antwoord
#27
nou als ik zie hoe sommige daar leeg geklopt worden?
er gaan er nog wel eens een paar van de cross daar heen.
een hoop geld achteruit en je weet zelf van nix.

dan doe ik het liever zelf de klant erbij.
en een paar knaken voor de bank.
op je gemak ouwe nelen en als je wilt nog es een runnetje maken.
dat kunnen ze daar niet doen , of weer je portomonaie trekken.
veel te komkomersieel.
ik geloof graag dat ze met je een praatje willen maken.
je brengt daar toch geld in het laadje.
en als je daar niet te woord word gestaan kom je daar niet meer.

nee , geef mij maar mijn eigen zootje hier.

yep , peeka
Antwoord
#28
Vandaag goed bericht van de garage. Het stotteren en bokken bij hoge toeren bleek een zwaar vervuild megstuk boven op de luchtweger te zijn. Ze hebben het geheel gedemonteerd en een dikke koek verwijderd. Nadien loopt de motor nu als een zonnetje aldus de garagist. Hij heeft er nog even mee gereden en het was een dag en nacht verschil in het hoge toerengebied. Hij rijdt als een speer als ik hem moet geloven.

Nu zitten we alleen nog met het probleem dat de zekering van de bradstofpomp er om de haverklap uitklapt. Ikzelf heb het brandstofrelais aangebracht (zat er niet in in deze versie) alles gesoldeerd met krimpkousjes etc. Zij gaan het nu nameten etc.

Al met al zijn ze er nu 2 dagen mee bezig geweest (een week in de avonduren) alle slangen vervangen op het inlaatspruitstuk, afgesteld, gemeten etc. etc. Was dus eerst niet duidelijk waar het zat, of de pompen of de luchtweger of demdrukregelaar of valselucht..

Al met al gaat het €600,- kosten. Is wel veel, maar wij hadden het nooit zo snel gevonden en niet de mogelijkheid gehad alles te meten (brandstofdruk etc.) en af te stellen. Dus even slikken en daarna genieten moeten we maar zeggen.

Het enige is dat we nu nog het probleem hebben met de zekering van het brandstofrelais die er steeds uitklapt. Alle bedrading rondom het brandstofrelais naar de motor is nieuw en door mij vakkundig gesoldeerd en van kousjes voorzien Wink. De bedrading van het relais naar achteren toe naar de twee pompen zijn nog origineel. Zij gaan dit nu nog even doormeten om te kijken waar de sluiting zit.
Antwoord
#29
Je bedoelt met het "mengstuk" de zwarte balg ??
Da's wazig .
Hoe dan ook .Hij is er wel beter op geworden dus.

Wel slecht nieuws voor dit forum.
Straks is ie helemaal oke en dan is er hier niks meer te lezen. Smile
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#30
Welnee, we hebben nog wel het een en ander hoor. Het LPG verhaal gaat straks van start. Dit is trouwens noodzakelijk voor de APK die snel moet volgen. En als hij straks helemaal ok is ben ik de eerste die een koffieklets, rit of wat dan ook zal bezoeken Wink
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.497 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.303 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.908 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 7.125 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 78.774 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 23.258 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 16.831 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 21.417 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC Coenraad 5 5.180 27 February 2012, 14:25
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 60.029 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)