25 June 2007, 13:18
De remblokmntageset zal -aan de prijs te zien- bestaan uit de borgplaatjes en splitpennetjes.
|
Achterremmen steeds weer vast.
|
|
25 June 2007, 13:18
De remblokmntageset zal -aan de prijs te zien- bestaan uit de borgplaatjes en splitpennetjes.
25 June 2007, 14:44
Bozzma schreef:Scandcar heeft inderdaad goedkope.... Maar ik kreeg wel een heel vaag setje opgestuurd. Het werkt goed, dat wel. Maar weet dat je voor iets meer nieuwe OEM Volvo klauwen hebt. Zo heel erg duur zijn ze niet ! wat kosten deze dan? "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
26 June 2007, 11:20
OK, ik denk ik bel Volvodealer HOEKE in Delft (vlakbij mn werk) even op voor de prijzen. Maar ik moet zeggen dat mn broek nu wel weer op mn enkels hangt. :o
![]() Citaat: SCANDCAR HOEKE DELFTZowieso komt er nog â¬50 borg bij bij Scandcar. Dat heb ik maar niet gevraagd bij Hoeke want die â¬87,- zei me al voldoende. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
27 June 2007, 13:57
of toch maar revisiesetjes bestellen... :
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
27 June 2007, 14:01
bel gewoon voor de gein even met Brezan,
of Ronald van estateservices in Obdam, en als je alles wilt vergelijken: doe Walter (Maffiakoning) ook even raadplegen, krijgen tenslotte korting
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
27 June 2007, 14:18
Saint,
Is dit probleem specifiek voor de achteremmen, of ook voor? Is dit het beeld wat je hebt: Vaag aanblijven lopen na remmen en een tijdje later is het weer vrij. Het gebeurt soms, dus niet altijd. Dit is een fenomeen dat aan de rembekrachtiger kan liggen. Door stilstand kan hier intern wat roest ontstaan. De bekrachtiger geeft de rem dan niet goed vrij. Dit is eenvoudig te controleren: koppel de vacuumslang los van de bekrachtiger (wel goed afdoppen). Nu zal de auto zwaarder remmen, maar de remmen zijn meteen weer vrij. Helaas is een combinatie van vastzittende klauwen en bekrachter ook mogelijk
Gegroet,
Erik Na 11 jaar nu zonder Volvo
27 June 2007, 16:14
Als je net koud begint te rijden heb ik het idee dat alles gewoon nog soepeltjes loopt. Echter na een paar kilometer voel je (vooral bij t stoplicht) dat de remmen (en ik heb het idee dat dat alleen de achterste zijn) ietsje vast blijven staan.
Rembekrachtiger...dat is die grote ronde doos toch? Ik heb ook nog een nieuwe remcilinder liggen namelijk. (het gietijzeren deel onder het remolietankje. Kan t daar aan liggen? Ik zal Volvomaffia ff een bericht sturen als ik meer weet. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
27 June 2007, 19:21
Ja, de rembekrachtiger is die ronde doos voorop de hoofdremcilinder.
Dat het probleem zich achter duidelijk laat zien, kan eventueel aan de remkracht verdeling liggen bij matig remmen. En let op, hoewel de rembekrachtiger en hoofdremcilinder als een geheel eruit zien, zijn het toch twee verschillende onderdelen. Die grap van blijven remmen had ik ook op mijn Scimitar GTE se5 uit 1970. Maar daar zit de rembekrachtiger echt apart van de hoofdremcilinder (de een links en de ander rechts). En die wagen heeft een enkel remsysteem, niet gescheiden. Dat maakt de zaak iets eenvoudiger. Bij elke 240 is het wat meer puzzelwerk, zeker met de remkrachtverdelers.
Gegroet,
Erik Na 11 jaar nu zonder Volvo
28 June 2007, 09:27
OK, dat die twee onderdelen gescheiden zijn wist ik al. Ik kan dus nu a de remcilinder vervangen want ik heb een splinternieuwe op de plank liggen (â¬18,- ex verz kosten via Ebay :-*)
Als ik jou zou hoor kan het dus ook het remverdeelblokje zijn dat bevestigd zit onderaan de chassisbalk in de motorruimte? Dat blokje ziet er ietwat roestig uit. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
29 June 2007, 08:18
TheSaint77 schreef:OK, dat die twee onderdelen gescheiden zijn wist ik al. Ik kan dus nu a de remcilinder vervangen want ik heb een splinternieuwe op de plank liggen (â¬18,- ex verz kosten via Ebay :-*) Die hoofdremcilinder heb je mooi goedkoop! Ik ken hele andere prijzen (voor andere merken). Ja, dat remkrachtverdeelblokje kan wel een mede oorzaak zijn. Maar dat ligt dan meer op het vlak dat met geringe remkracht er veel kracht naar achter gezet wordt en weinig naar voor. Bij hard remmen is dat net andersom.
Gegroet,
Erik Na 11 jaar nu zonder Volvo |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|