6 March 2007, 23:04
geloof het of niet... maar Jelmar en Nederzweed zijn 1 en dezelfde persoon.....
Jelmar dus ;D dat komt omdat firefox de ene keer op de ene naam inlogt en de andere keer op de andere naam ???
Cache al geleegd, alles verwijderd, maar het mocht niet baten.
weer terug on topic.
De standaard K-Jet luchtweger & injectoren gaan die 250PK niet halen, heb eens wat zitten lezen in de e-mails van kaasie.
Het B230ET blok wat hij gebouwd heeft en 240PK/400NM leverd; heeft een andere benz. pomp, audi sport injectoren, en een aangepaste luchtweger.
De k-jet kwam als ik mij geod herinner van een Porsche 924 en de luchtweger was een aangepaste/afgedraaide uit de VW 1600 Klasse die alleen nog stationair en vollast had.
Maar kaasie blijft de k-jet expert dus dat is niet helemaal mijn gebied.
Watergekoelde T3's zijn niet extreem zeldzaam maar je komt ze veeeeeel minder vaak tegen als alleen een oliegkoelde T3.
Want 240/740 Turbo's hebben voor zover ik weet STANDAARD geen waterkoelingsleidingen voor de turbo's.
Maar nu heb ik zelf alleen 740's gehad -tot nu toe-
Wat betreft je wensen; je hebt er 2 maar noemt er 3 ;D ;D ;D ;D
* redelijk eenvoudig passend te maken
Dat is eigenlijk een kwestie van het bekijken van foto's, afmetingen, en een klein beetje ervaring met verschillende turbo's
* goede spool-up
Dat is te vinden als je de info van een turbo bekijkt; vaak staat er -minimaal- bij wat voor motorinhoud de turbo geschikt is.
Dit is gebaseerd op een geschatte flow van de motor.
Logisch is dat een turbo voor een 1800/2000 blok op een 2300 snel zal spoolen
Heb je een vreselijk getunede motor en flowt jouw 2 liter net zoveel als een 3.5 lieter motor aan lucht kun je een grotere turbo kiezen.
* genoeg voor tegen de 250pk
Dat is of het lezen van data.. voorzover het erbij staat..
heb je een 2dehands turbo is dat lastiger, en zul je flowmaps gaan zoeken en die moeten proberen uit te lezen.
Ik wil als meerdere mensen er interesse in hebben wel een turbo topic maken; met wat info over turbo's/compressors , de termen, flowmaps etc etc.
Wat turbo's betreft heb je toch ook wel een beetje met ervaring te maken; turbo's kunnen zich op verschillende motoren zich ook heel anders gedragen.
Ik kan uren kletsen over turbo's/compressors en alles wat daaromheen valt/ bij hoord.
Mocht je een turbo zoeken kan ik je zo verschillende links geven; twijfel je; kun je me altijd mailen/bellen of wat ook.
wat turbo's;
Turbolader.de
Turbochargers.com
dit zijn toch wel 2 van de bekendste -buitenlandse- sites.
Jelmar dus ;D dat komt omdat firefox de ene keer op de ene naam inlogt en de andere keer op de andere naam ???
Cache al geleegd, alles verwijderd, maar het mocht niet baten.
weer terug on topic.
De standaard K-Jet luchtweger & injectoren gaan die 250PK niet halen, heb eens wat zitten lezen in de e-mails van kaasie.
Het B230ET blok wat hij gebouwd heeft en 240PK/400NM leverd; heeft een andere benz. pomp, audi sport injectoren, en een aangepaste luchtweger.
De k-jet kwam als ik mij geod herinner van een Porsche 924 en de luchtweger was een aangepaste/afgedraaide uit de VW 1600 Klasse die alleen nog stationair en vollast had.
Maar kaasie blijft de k-jet expert dus dat is niet helemaal mijn gebied.
Watergekoelde T3's zijn niet extreem zeldzaam maar je komt ze veeeeeel minder vaak tegen als alleen een oliegkoelde T3.
Want 240/740 Turbo's hebben voor zover ik weet STANDAARD geen waterkoelingsleidingen voor de turbo's.
Maar nu heb ik zelf alleen 740's gehad -tot nu toe-
Wat betreft je wensen; je hebt er 2 maar noemt er 3 ;D ;D ;D ;D
* redelijk eenvoudig passend te maken
Dat is eigenlijk een kwestie van het bekijken van foto's, afmetingen, en een klein beetje ervaring met verschillende turbo's
* goede spool-up
Dat is te vinden als je de info van een turbo bekijkt; vaak staat er -minimaal- bij wat voor motorinhoud de turbo geschikt is.
Dit is gebaseerd op een geschatte flow van de motor.
Logisch is dat een turbo voor een 1800/2000 blok op een 2300 snel zal spoolen
Heb je een vreselijk getunede motor en flowt jouw 2 liter net zoveel als een 3.5 lieter motor aan lucht kun je een grotere turbo kiezen.
* genoeg voor tegen de 250pk
Dat is of het lezen van data.. voorzover het erbij staat..
heb je een 2dehands turbo is dat lastiger, en zul je flowmaps gaan zoeken en die moeten proberen uit te lezen.
Ik wil als meerdere mensen er interesse in hebben wel een turbo topic maken; met wat info over turbo's/compressors , de termen, flowmaps etc etc.
Wat turbo's betreft heb je toch ook wel een beetje met ervaring te maken; turbo's kunnen zich op verschillende motoren zich ook heel anders gedragen.
Ik kan uren kletsen over turbo's/compressors en alles wat daaromheen valt/ bij hoord.
Mocht je een turbo zoeken kan ik je zo verschillende links geven; twijfel je; kun je me altijd mailen/bellen of wat ook.
wat turbo's;
Turbolader.de
Turbochargers.com
dit zijn toch wel 2 van de bekendste -buitenlandse- sites.