Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn Turbo Project
geloof het of niet... maar Jelmar en Nederzweed zijn 1 en dezelfde persoon.....

Jelmar dus ;D dat komt omdat firefox de ene keer op de ene naam inlogt en de andere keer op de andere naam ???
Cache al geleegd, alles verwijderd, maar het mocht niet baten.

weer terug on topic.

De standaard K-Jet luchtweger & injectoren gaan die 250PK niet halen, heb eens wat zitten lezen in de e-mails van kaasie.
Het B230ET blok wat hij gebouwd heeft en 240PK/400NM leverd; heeft een andere benz. pomp, audi sport injectoren, en een aangepaste luchtweger.
De k-jet kwam als ik mij geod herinner van een Porsche 924 en de luchtweger was een aangepaste/afgedraaide uit de VW 1600 Klasse die alleen nog stationair en vollast had.

Maar kaasie blijft de k-jet expert dus dat is niet helemaal mijn gebied.

Watergekoelde T3's zijn niet extreem zeldzaam maar je komt ze veeeeeel minder vaak tegen als alleen een oliegkoelde T3.
Want 240/740 Turbo's hebben voor zover ik weet STANDAARD geen waterkoelingsleidingen voor de turbo's.
Maar nu heb ik zelf alleen 740's gehad -tot nu toe-

Wat betreft je wensen; je hebt er 2 maar noemt er 3 ;D ;D ;D ;D
* redelijk eenvoudig passend te maken
Dat is eigenlijk een kwestie van het bekijken van foto's, afmetingen, en een klein beetje ervaring met verschillende turbo's
* goede spool-up
Dat is te vinden als je de info van een turbo bekijkt; vaak staat er -minimaal- bij wat voor motorinhoud de turbo geschikt is.
Dit is gebaseerd op een geschatte flow van de motor.
Logisch is dat een turbo voor een 1800/2000 blok op een 2300 snel zal spoolen
Heb je een vreselijk getunede motor en flowt jouw 2 liter net zoveel als een 3.5 lieter motor aan lucht kun je een grotere turbo kiezen.
* genoeg voor tegen de 250pk
Dat is of het lezen van data.. voorzover het erbij staat..
heb je een 2dehands turbo is dat lastiger, en zul je flowmaps gaan zoeken en die moeten proberen uit te lezen.

Ik wil als meerdere mensen er interesse in hebben wel een turbo topic maken; met wat info over turbo's/compressors , de termen, flowmaps etc etc.

Wat turbo's betreft heb je toch ook wel een beetje met ervaring te maken; turbo's kunnen zich op verschillende motoren zich ook heel anders gedragen.

Ik kan uren kletsen over turbo's/compressors en alles wat daaromheen valt/ bij hoord.

Mocht je een turbo zoeken kan ik je zo verschillende links geven; twijfel je; kun je me altijd mailen/bellen of wat ook.

wat turbo's;
Turbolader.de

Turbochargers.com

dit zijn toch wel 2 van de bekendste -buitenlandse- sites.

Antwoord
Ticcie schreef:Aangezien ik weinig verstand heb van turbo's en alleen maar 2 wensen:
* redelijk eenvoudig passend te maken
* goede spool-up
* genoeg voor tegen de 250pk

Hoe kan ik dan zelf bepalen wat voor turbo's daarvoor geschikt zijn? Ervaring? Goede links? Dit laatste issue is vooral mijn probleem: er worden de wereld aan turbo's aangeboden en ik zie door de bomen het bos niet.

eigenlijk is DIT nu precies waar ik ook mee kamp... :-) Thanks Ticcie. :-)

[offtopic] Enne, Jelmar, wat betreft die dubbele inlog. Daar moet ik dan eens naar kijken. Of wil je het zo houden???(Lijkt me niet toch?) Stuur me eens een e-mailtje, OK?[/offtopic]

Jelmar schreef:Ik wil als meerdere mensen er interesse in hebben wel een turbo topic maken; met wat info over turbo's/compressors , de termen, flowmaps etc etc.

Wat turbo's betreft heb je toch ook wel een beetje met ervaring te maken; turbo's kunnen zich op verschillende motoren zich ook heel anders gedragen.

Ik kan uren kletsen over turbo's/compressors en alles wat daaromheen valt/ bij hoord.

PLEASE, JAAAAH Maak maar een topic aan!! :-) :-) lol!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Yes!

Een echte update van het project: onder de motorkap is nu bijna alles gereed!

Merk wel op dit nieuwe forum dat de berichten niet langer mogen zijn dan 20000 karakters, dus dat ging niet goed..... Ik heb nu de eerste paar reacties van forumleden misbruikt om de rest van m'n topic toch bijelkaar te kunnen houden. Niet echt fraai..... Saint heb jij een betere oplossing?

Nog een beetje knutselen en dan is het tijd om de sleutel om te draaien!
Antwoord
Foto's!!!

Gr ;D
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
zie pagina 1 - ik zet alles achter elkaar. Nu geeindigd met foto 103, dus dat moet bijelkaar ruimschoots aan je wensen voldoen Big Grin
Antwoord
Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Hij doet het!!!

Update op pagina 1 van dit topic, incl. een klein filmpje van de start ;D
Antwoord
Gefeliciteerd! Smile

Het filmpje doet het helaas niet hier, er staat this movie is no longer available.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
Inmiddels doet het filmpje 't Big Grin
Antwoord
Mooi Paul, klinkt lekker.
Op de oprit ziet ie er 10 keer beter uit als in de garage.
Nu maar snel afmaken, dan kun je loos.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 780 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 220.445 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.464 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.193 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.416 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 145.962 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.010 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 306.043 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 14.770 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 189.450 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)