18 July 2005, 08:35
Ticcie heeft m weer geupdate. Helaas zie je dat niet bij de 'nieuwe berichten' Dus ik zeg t effe..
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Mijn Turbo Project
|
18 July 2005, 08:35
Ticcie heeft m weer geupdate. Helaas zie je dat niet bij de 'nieuwe berichten' Dus ik zeg t effe..
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
10 August 2005, 16:19
Dat belooft wat! Ik ben NET lid geworden van dit forum en zal tzt ook mijn verhaal hier plaatsen. Ook ik ben de trotse bezitter van een (niet meer zo) zilvergrijs metallic Turbo Estate en wil hem een goede opfrisbeurt geven. Dus ik blijf je topic met aandacht volgen Ticcie!
Succes :wink: Jacko
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?
16 August 2005, 11:41
Wat een project ! Wat een roest ! Je vraagt je af waar dat vandaan komt. Waarschijnlijk pekel, maar een Volvo moet daar toch tegen bestand zijn. Wij wonen in New Zealand zonder sneeuw en ijs (in onze streek) en mijn 240GLT van 1988 heeft geen enkel roest plekje, wij hebben hier ook bijna allemaal garages, zodat de meeste autos 'snachts binnen staan, dat help ook.
Success met je project en interessante fotos.
Jim Hekker, New Zealand, 2009 Volvo V50 R-desgn 2.4i, 31000kms, black
19 August 2005, 15:56
Roest bij de 240 komt voornamelijk door een te grote hoeveelheid schroot die ze in het metaal hebben verwerkt. daardoor veel koolstof = roest. Klein beetje vocht erbij en ze rotten voor je ogen weg.
83-87 is volgens mij ultiem slecht, vooral 87 was dramatisch. Maar ergens eind zeventiger jaren hadden ze ook ergens 2 hele slechte jaren. vanaf 1989 zijn de 240's verzinkt en is roest een veel kleiner probleem. 'Binnenslapers' hebben een HEEL groot voordeel, maar als je die al vindt, dan betaal je meteen de hoofdprijs, zeker 245 turbo's. en ben eigenlijk nog nooit een ongelaste, origineel nederlandse 245 turbo tegengekomen. Veiligheid voor alles, maar wat goedkoper staal had bij die zweden toch de voorkeur.
19 August 2005, 21:45
Mijn 1982 244GLT had ook geen enkel roest plekje, ook altijd binnen gestaan. De nieuwe eigenaar heeft er een v8 ingebouwd omdat de body nog zo goed was, even kijken hier:
http://volvoadventures.com/284V8spec.html
Jim Hekker, New Zealand, 2009 Volvo V50 R-desgn 2.4i, 31000kms, black
20 August 2005, 10:15
ja, had ik al eens gezien. echt heel fraai gedaan! Ziet er bijna origineel uit.
Ook leuk om er een Holden HSV blok oid in te leggen: uit zo'n oude commodore van '82, die klinken lekker rauw. Niet echt een volvo geluid, maar wel heeeel mooi!
23 September 2005, 13:22
Heb het verslag weer een update gegeven met het vervangen van de koppeling.
24 September 2005, 17:49
Hoop dat je lasser het red. Dan kun je eindelijk verder met je project.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
24 September 2005, 19:05
inderdaad, 't wordt nu wel eens tijd dat ie naar de spuiter gaat :-)
Mooi werk die koppeling, ik heb het ook al twee keer gedaan (op een brug!) en met z'n twee?n. Dan is de klus in drie/vier uur geklaard.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
2 October 2005, 18:18
En ja, weer een klus-zaterdag achter de rug: de dorpel zit er links weer op en heb het verslag weer een update gegeven.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|