Topics: 4
de handrem van mijn volvo werkt alleen als de handgreep helemaal rechtopstaat. Is het veel werk om voor een leek zoals ik, dit euvel te verhelpen,en wat moet je doen, en stel als het niet lukt, wat betekent dit voor de apk?
alvast bedankt
rotse bezitter van een trotse volvo
Topics: 14
Hallo,
Dit moet redelijk goed op te lossen zijn (tenzij de boel al uitgesteld is).
Als je de kap weghaalt bij het scharnierpunt van de handrem dan moeten daar een stel stelmoeren zichtbaar worden. Daarmee moet het mogelijk zijn om het te stellen. Mij is het niet gelukt om hem dusdanig af te stellen dat hij met drie kliks vastzat.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Topics: 82
Bij 5 kliks moet het achterwiel handvast zitten (wiel opkrikken), wordt ook bij de APK getest. Zelfs dan kan het wiel iets verdraait worden tot de remschoen de stop raakt, Volvo eigenaardigheidje.
Als je het asbakje achteruit de middenconsole haalt, zie een grote moer. Die draai je aan tot het goed werkt.
De twee kabels zitten aan een dwarsbalkje, dat moet ongeveer haaks op de handrem staan. Zo niet, middenconsole verwijderen en kabels afstellen.
Vroege modellen hebben ook nog een stelmogelijkheid in de remtrommel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 4
geweldig bedankt, handrem werkt weer perfekt!! paar minutjes werk.
rotse bezitter van een trotse volvo
Topics: 28
het achterwiel eraf halen.
dan de remschijf zo draaien dat het grote gat gelijk komt met de remsteller tussen de remschoentjes.
dan met een platte schroevendraaier het wieltje verdraaien.
de schijf af en toe ff draaien , en dan zo lang door stellen dat de remmen beginnen te slepen.
zo hoort het officieel.
als je hem met de remsteller opstelt staan de remschoenen tegen de aanslagen aan en staat alles in rust.
als je hem met de kabel opstelt , trek je met de strakke kabel de speling tussen remtrommel en remschoen uit. [size=9px](wat je normaal met de remsteller doet).[/size]
nu staat er dus altijd spanning op de kabel doordat de veren , die de remschoenen terug trekken , aan de kabels trekt.
ik zou dit niet willen , maar wie ben ik. :roll:
je belast te veel dingen van het remsysteem wat eigenlijk niet hoeft.
Topics: 14
Gelijk maar eens naar kijken de volgende keer als ik ermee bezig kan gaan.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Topics: 1
Volvo 240 gl estate schreef:geweldig bedankt, handrem werkt weer perfekt!! paar minutjes werk.
maar belangrijker: veiligheid voor wa meer als een paar minuutjes
If Your Gonna Be Cool, Keep It Old Skool !