Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
toevallig een koppie moeten trekken voor een koppakking vervanging van de week.
dit is van een citroen uit 1927.
zie het druppel spoor langs de cil.wand
en dan de plek waar de zuiger een tijdje stil heeft gestaan met het opgevangen koelvloeistof tussen de zuigerveren.
deze plekken zullen nooit meer verdwijnen door schuren van de zuigerveren.
het zit in de cil.wand gebeten en door boren/honen met eventuele overmaatse zuigers ben je de afdruk pas weer kwijt.
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
Zo een Citroen?
1927 type c
Da's wel apart.....
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
ik zal wel ff een foto plaatsen morgen.
heb alleen van de motor met motor kap een afbeelding
het is een B14 10CV
in ieder geval een maat groter dan op jouw foto John242
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
kaasie schreef:![[Afbeelding: afbeelding036eo0.th.jpg]](http://img56.imageshack.us/img56/9880/afbeelding036eo0.th.jpg)
toevallig een koppie moeten trekken voor een koppakking vervanging van de week.
dit is van een citroen uit 1927.
zie het druppel spoor langs de cil.wand
en dan de plek waar de zuiger een tijdje stil heeft gestaan met het opgevangen koelvloeistof tussen de zuigerveren.
deze plekken zullen nooit meer verdwijnen door schuren van de zuigerveren.
het zit in de cil.wand gebeten en door boren/honen met eventuele overmaatse zuigers ben je de afdruk pas weer kwijt.
Maakt het wat uit dat dat spoor erin zit dan?
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 12
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2005
HC is koolwaterstof. En kan duiden op brandstof of olie lijkt mij.
De kop ligt eraf bij mij en is inmiddels bij HRW revisie. Leuk bedrijf trouwens. De kop zag er verder goed uit zeiden ze, maar ze gaan nog wel even de kleppen en zetels slijpen, want 2 waren een beetje lek en de rest van de kleppen zaten aardig wat putjes in.
Ik heb bij 1 cilinder een klein koelwaterspoor op de zuigerwand , maar dat is minimaal. Het was waarschijnlij een klein lekje, wat te zien was aan corrosie op het kopvlak, tussen koelpoort en verbrandingsruimte.
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
thuur schreef:Maakt het wat uit dat dat spoor erin zit dan?
Gr 8)
nee , dat spoortje kan geen kwaad meer maar er heb roest gezeten en zoals je weet zet roest uit.
dit heeft de zuigerveer eraf geschraapt.
als je lang wacht krijg je dit.
en dan houd je motor het niet lang vol.
voor kom deze narigheid.
dit houd je motor nooit lang vol.
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
kaasie schreef:thuur schreef:Maakt het wat uit dat dat spoor erin zit dan?
Gr 8)
nee , dat spoortje kan geen kwaad meer maar er heb roest gezeten en zoals je weet zet roest uit.
dit heeft de zuigerveer eraf geschraapt.
als je lang wacht krijg je dit.
en dan houd je motor het niet lang vol.
![[Afbeelding: motorb23erevjwwoermeijer80vd2.th.jpg]](http://img91.imageshack.us/img91/4017/motorb23erevjwwoermeijer80vd2.th.jpg)
![[Afbeelding: motorb23erevjwwoermeijer89cd2.th.jpg]](http://img91.imageshack.us/img91/5815/motorb23erevjwwoermeijer89cd2.th.jpg)
voor kom deze narigheid.
dit houd je motor nooit lang vol.
Ok, duidelijk!
Ik ben geen expert op dit gebied en het eerste wat mij invalt is "wat een ellende" als ik je foto's zie.
Maar het ziet er wel goed reviseerbaar uit, of heb ik het mis?
Maarja, ik heb wel de achterremklauwen van een 850 gereviseerd, dat is gewoon bikken in een grote brok roest. Maar die maakt dan weer niet zoveel toeren :lol:
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Dat zijn nog eens mooie praktijkvoorbeelden !
Berichten: 12
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2005
He bedankt allemaal voor de goede hulp.
Gelukkig zag het blok er niet zo uit, als de citroen die kaasie onder handen heeft genomen
De kop zit er weer op en ik heb alweer 300 km gereden en het lijkt allemaal goed te zijn. Nagenoeg geen drukopbouw, geen lekkages en geen gortig gebruik van wat voor vloeistof dan ook. Tevens keeringen en distributie vervangen, eindelijk geen modervet blok meer.
Iets minder power, maar ik moet co nog even goed laten afstellen denk ik en mijn ontstekking nog even op tijd controleren.
Moet alleen alle olie nog een keer goed eruit spoelen. Kan ik als ik de volgende beurt (over 2000 km) geef, gewoon water in mijn blok doen met wat dreft en dan spoelen met die handel????
Met vriendelijke groet,
M.J. van den Berg
Berichten: 21
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2006
marcusjan schreef:He bedankt allemaal voor de goede hulp.
Gelukkig zag het blok er niet zo uit, als de citroen die kaasie onder handen heeft genomen
De kop zit er weer op en ik heb alweer 300 km gereden en het lijkt allemaal goed te zijn. Nagenoeg geen drukopbouw, geen lekkages en geen gortig gebruik van wat voor vloeistof dan ook. Tevens keeringen en distributie vervangen, eindelijk geen modervet blok meer.
Voor mij hetzelfde recept!
URL=http://imageshack.us]
![[Afbeelding: forum244ns6.jpg]](http://img433.imageshack.us/img433/2200/forum244ns6.jpg)
[/URL]<br />244GL 1980 B21A aut.