Berichten: 78
Topics: 26
Lid sinds: Jun 2009
Eindelijk heb ik de oorzaak dat heel af en toen mn b200e amper stationair wil lopen.
Normaal loopt de motor al aardig rijk op LPG (lucht/brandstof ratio 13 ofzo)
Op het moment dat ik mn aanjager aanzet op vol vermogen dan wordt het mengsel zo rijk dat hij bijna niet meer stationair wilt lopen.
De aanjager heeft toch helemaal niks te maken met het mengsel? hij maakt toch geen gebruik van motor vacuüm? Of is het een elektrisch probleem?
Ik kan echt niks verzinnen
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Zijn je accu en dynamo wel in orde? Dat ie iets langzamer stationair draait bij de kachel op de hoogste stand kan wel maar het moet niet te gek worden natuurlijk.
Het verband met rijk mengsel zie ik eerlijk gezegd ook niet.
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De B2300/230E heeft volgens mij een klep die het stationair regelt, die zit op het kleppendeksel. Kweenie precies hoe die werkt maar maak de binnenkant eens helemaal proper.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 78
Topics: 26
Lid sinds: Jun 2009
De accu is helemaal prima. De dynamo zou wel eens het probleem kunnen zijn.
Wat ik raar vindt is dat hij het op benzine niet heeft.
Ik zie echt op mn ATF ratio meter dat mn mensel gewoon veel te rijk wordt.
@marc; ja die is schoon en werkt ook naar behoren
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Die atf meter zit aangesloten op de versnellingsbak?
Accu kan je checken door de spanning te meter terwijl de motor draait, zou boven de 14 moeten zijn.
Berichten: 78
Topics: 26
Lid sinds: Jun 2009
Dopski schreef:Die atf meter zit aangesloten op de versnellingsbak?
haha, nee de ATF meter geloof ik wel. Zal de laadstroom maar eens een keer checken. Had ik afgelopen jaar ook al gedonder mee maar dat was afgelopen na een setje nieuwe koolborstels.