25 January 2014, 08:07
Hallo, ik heb een 142 B20 op lpg en had net na starten behoorlijke luchtbellen in het overlooptankje, en geen thermostaat erin, dus koppakking vervangen en 82c thermostaat geplaatst. Nu doet hij dat niet meer, maar heb behoorlijke druk in de bovenste slang na een normale rit. Dit heb ik niet als hij koud is en de motor loopt, dus lijkt me normaal.
Mijn bevindingen: Als ik de motor uit zet na een normale rit dan begint hij licht te borrelen in het overlooptankje en als ik na afkoelen motor de vloeistofstand in de radiateur check dan is hij ongeveer 4 cm gezakt? Ik heb geen lekkages en geen water in mijn olie, wel een lichte verkleuring van de kv (ververst), maar weer geen geur van uitlaatgassen in de kv. Tuurlijk wel wat meer condensvorming uit de uitlaat bij starten op lpg?
Vraag: Is dit borrelen en verlaagt vloeistofniveau in de radiateur normaal bij een Volvo?
Mijn bevindingen: Als ik de motor uit zet na een normale rit dan begint hij licht te borrelen in het overlooptankje en als ik na afkoelen motor de vloeistofstand in de radiateur check dan is hij ongeveer 4 cm gezakt? Ik heb geen lekkages en geen water in mijn olie, wel een lichte verkleuring van de kv (ververst), maar weer geen geur van uitlaatgassen in de kv. Tuurlijk wel wat meer condensvorming uit de uitlaat bij starten op lpg?
Vraag: Is dit borrelen en verlaagt vloeistofniveau in de radiateur normaal bij een Volvo?