Topics: 4
Mijn 92 er polar met B230F motor start moeilijk. Dwz motor slaat direct aan maar moet gas blijven geven omdat hij niet direct naar stationair toerental gaat. Daarna heel langzaam naar stationair toerental.
Voor de rest geen problemen. Motor trekt goed, slaat niet over. Alleen dat probleempje.
Wie heeft tips waar ik het moet, of eventueel kan zoeken?
vr gr Peter Huizinga
Topics: 11
Geeft het lambda systeem geen error?
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Topics: 23
Die doet t toch niet op stationair toerental ?
Het klinkt alsof de luchtomloopklep niet open wil. Haal de slang eens van de klep af, verbind deze door op de andere slang met een pijpje zonder dat de luchtomloopklep ertussen zit. Pas op, want het toerental kan nu wel eens heel erg hoog worden stationair. Maar als ie dan wel aanslaat en meteen goed loopt dan heb je met redelijke zekerheid de boosdoener gevonden.
De omloopklep zit aan 2 slangen onderaan het spruitstuk in een rubber op een steun (van het inlaatspruitstuk)
De klep wil door vervuiling nog wel eens vast gaan zitten.
Topics: 4
De lamba geeft geen error. Het rare is als het een beetje koud is smorgens bv doet hij het wel goed. Vandaag mee gereden, tijdje op een parkeerplaats in de zon en dan doet hij moeilijk. Van de slangen ga ik controleren.
Topics: 2
kan ook teveel benzine krijgen, door defecte temp sensor voor de injectie.
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F