Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST -
#1
Hallo, als motor is warmgedraaid dan gaat Olielampje branden bij stilstand, dus stationair draaien. Als ik dan beetje gas geef en de toeren omhoog gaan dan gaat het uit. Als ik gas los laat en motor weer stationair (1000rpm) loopt gaat lampje weer branden. Tijdens rijden (>1000rpm) brandt lampje niet. Oliepeil is ok. Het gaat om een Volvo Super Polar uit ‘93. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Antwoord
#2
Oliepomp slecht of motor versleten zijn mijn ideeën.
Rookt de auto flink uit de uitlaat bij volgas?
Hoe is het olieverbruik?

Oliepomp is een tandwielpomp, als de speling op de tanden te groot wordt word ook de capaciteit/druk minder.
Dan zijn er ook nog een paar keerringen in het drukpijpje van de oliepomp die ook problemen kunnen geven.
Antwoord
#3
Wat je ook kan proberen is, om in plaats van 10w40 olie, wat dikkere olie 10w50 te gebruiken. Onze B230FB had namelijk ook dit probleem na meer dan 300.000 Kilometer.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#4
(6 March 2024, 12:21)Dopski schreef: Oliepomp slecht of motor versleten zijn mijn ideeën.
Rookt de auto flink uit de uitlaat bij volgas?
Hoe is het olieverbruik?

Oliepomp is een tandwielpomp, als de speling op de tanden te groot wordt word ook de capaciteit/druk minder.
Dan zijn er ook nog een paar keerringen in het drukpijpje van de oliepomp die ook problemen kunnen geven.

oliepomp lijkt me ook meest waarschijnlijke... ga deze laten vervangen. Dank voor antwoord.
Antwoord
#5
Monteer eerst een nieuwe oliedruksensor, die dingen zijn niet altijd betrouwbaar.
Antwoord
#6
(12 March 2024, 17:45)sludge schreef: Monteer eerst een nieuwe oliedruksensor, die dingen zijn niet altijd betrouwbaar.

Top, ga ik doen!
Antwoord
#7
Inmiddels oliedruksensor vervangen maar probleem blijft zich voordoen bij warme motor en stationair draaien. Denk dat ik toch de oliepomp ga (laten) vervangen.
Antwoord
#8
Hoe je de pan eraf krijgt, en iets over de helft een foto van een kapotte olietransferpijp O ring: https://cleanflametrap.com/oilpan/
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
Oliepomp laten vervangen, keerringen waren idd lek. Oliedruk weer zoals deze hoort te zijn, ook bij stationair draaien.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 681 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 629 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.348 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  265 probleempjes met lopen--> opgelost Wouter265 11 5.278 30 March 2022, 09:52
Laatste bericht: Wouter265
  Stationair Nicolaas H 3 1.909 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.730 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.037 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 3.923 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic
  Iemand met motorswap ervaring?/B230FT aarzelt met gas geven/misschien opgelost TeunTimmermans 18 7.254 20 September 2020, 08:39
Laatste bericht: Grey240Polar
  Cilinder #2 perikelen (OPGELOST) Grey240Polar 2 3.098 17 April 2020, 10:37
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)