Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 polar start niet meer
Beste allemaal, 

Na de vakantie met de camper en de volvo dus 2 weken had stil gestaan, wilde ik de camper weer omruilen met de volvo maar hij  wilde niet meer starten.
Als 1e dacht ik de accu maar dat was het probleem niet, monteur erbij gehad en die dacht dat  de brandstofpomp was. Dit bleek niet het geval en toen zijn we verschillende dingen gaan vervangen, nieuwe bougies, nieuwe bougies kabels en nieuwe bodine en ook de verdeelkast vervangen.
Ook de brandstof filter vervangen

Probeer je te starten, hij draait wel rond maar wil niet aanslaan, maar met zn spuibus spulletje wel, al is het maar voor even.
Dus weer verder zoeken en we kwamen tot de conlusie dat de injectoren geen bezine kregen en dat er waarschijnlijk een storing of kabelbreuk ergens was.

Dus een nieuwe kabelboom besteld en met veel goede moed deze vervangen voor de oude, wat een hels karwei was dat en toen ik alles had vervangen en naar mijn inzien ook alles juist weer proberen te starten....

Maar... nu doet me volvo echt helemaal niks meer.. niet meer ronddraaien maar... 1 van de injectoren leek een beetje los te zitten en daar kwam nu wel bezine dus dat probleem lijkt opgelost..
Dus zit zelf te denken aan, of ik heb toch iets niet goed aangesloten of de startmotor heeft nu besloten niet meer mee te doen of de startmodule is t probleem.
Heb wel met zn meter gekeken of ze stroom krijgen en ook dat lijkt gewoon te werken..

Einstand is dat ik al 8weken zonder me trouwe volvo zit en in de tussentijd wel heerlijk rij in een volvo 245 maar wil heel graag me eigen weer terug..
(Zeker omdat ik 1km verwijderd ben van de 450.000 kilometer)

Hoop dat jullie een idee hebben.

Met warme groet,
Denny
Antwoord
Had beter gekund zeg maar. De gebruikelijke verdachten zijn 1: brandstofinjectie relais, wit doosje bij de computers, bij de voeten vd bijrijder 2: vliegwielsensor achterop het blok, zwart kabeltje waarvan de isolatie afbrokkelt.

Ik heb altijd een reserve injectierelais in de auto, zo voorspelbaar zijn die dingen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
(27 October 2023, 17:39)Marc1970 schreef: Had beter gekund zeg maar. De gebruikelijke verdachten zijn 1: brandstofinjectie relais, wit doosje bij de computers, bij de voeten vd bijrijder 2: vliegwielsensor achterop het blok, zwart kabeltje waarvan de isolatie afbrokkelt.

Ik heb altijd een reserve injectierelais in de auto, zo voorspelbaar zijn die dingen.

Klopt helemaal maar de relais werkt gewoon en na veel verhalen hier, heb ik deze nu ook op voorraad.. ik ga opzoek naar het vliegwielsensor thanks alvast voor uw antwoord
Antwoord
Heb je de kabelboom in de motorruimte vervangen of nog meer? OP zich is het startcircuit heel simpel, sleutel op III verbindt pin 50 op de starter met de accu, die verbindt de grote stroomkabels en het gaat draaien. Vliegwielsensor pikt BDP op, en ECU gaat vonken regelen. Brandstofrelais 'ziet' de bobine vonken en gooit de pompen aan. Motor slaat aan.

De sleutel op II zetten en met een draadje pin 50 aan de accu leggen werkt net zo.
Antwoord
(27 October 2023, 18:08)Marc1970 schreef: Heb je de kabelboom in de motorruimte vervangen of nog meer? OP zich is het startcircuit heel simpel, sleutel op III verbindt pin 50 op de starter met de accu, die verbindt de grote stroomkabels en het gaat draaien.

De kabelboom in de motorruimte, maar met uw info ga ik verder zoeken..
Goed te weten is waarschijnlijk dat ik voor mijn volvo echt niks van autos wist, en geen idee had.. me kennis is inmiddels vergroot maar ben nog steeds een groentje zeg maar?
Antwoord
De 240 is een goeie om mee te beginnen, je ziet alles bijna gebeuren.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 480 hoe bestaat het, maar ja jongens zijn bezig en jong. Imke Akkrum 2 111 11 September 2024, 20:39
Laatste bericht: Imke Akkrum
  Problemen met dashboardcluster Volvo 240 1990 roger2401990 3 294 1 September 2024, 23:01
Laatste bericht: chrisvhout
Lightbulb Volvo S40 2.4 benzine 2004 Armosiik 0 165 17 July 2024, 02:52
Laatste bericht: Armosiik
Question Ruitenwissermotor volvo 240 KKB 2 270 15 July 2024, 21:06
Laatste bericht: KKB
  Probleem met Volvo radio aansluiting Kogelman 6 791 23 February 2024, 18:16
Laatste bericht: Kogelman
  B230F start soms niet Van Schellen 4 623 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  V40 2002 binnenverlichting werkt niet RemcoStarterV40 0 576 13 April 2023, 18:58
Laatste bericht: RemcoStarterV40
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.278 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 3.356 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 4.789 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)