Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2020
De automaat van mijn Volvo 240 DL 2.3 sedan uit 1991 schakelt bij 90 km per uur niet meer door naar de hoogste versnelling. De lagere versnellingen doen het wel vloeiend en soepel. De olie is ververst en op goed peil. Wie heeft tips? Of goed en betaalbaar adres?
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Solenoide wss defect of ontbrekend signaal. Als je nooit zware last achter de volvo heb dan zou je kunnen overwegen de solenoïde functie te verwijderen. Dan schakelt de volvo altijd door naar de 4e versnelling.
Kwestie van oliekanaal doorboren in solenoïde.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2020
(29 August 2020, 08:53)skidje schreef: Solenoide wss defect of ontbrekend signaal. Als je nooit zware last achter de volvo heb dan zou je kunnen overwegen de solenoïde functie te verwijderen. Dan schakelt de volvo altijd door naar de 4e versnelling.
Kwestie van oliekanaal doorboren in solenoïde.
Dank. Er zit geen trekhaak op, dus dat neem ik zeker in overweging...
Berichten: 685
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
Sorry dat ik als complete leek op automaatgebied vraag, maar is het zo lastig om de solenoide te reparareren, mocht die het probleem blijken te zijn?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47